هواوی از گوشی‌های میان‌رده‌ی Y5p و Y6p درکنار تبلت MatePad T8 رونمایی کرد

04:007900

روز گذشته اطلاعات کاملی از مشخصات فنی و تصاویر گوشی‌های هواوی Y5p و Y6p فاش شد و امروز شرکت هواوی بدون هیچ هیاهوی دیگری این دو گوشی و تبلت MatePad T8 را در رومانی به‌طور رسمی معرفی کرد.

گوشی هواوی Y6p

گوشی هواوی Y6p یک نمایشگر با اندازه‌ی ۶/۳ اینچ و پنل IPS دارد که وضوح تصویر HD پلاس را به ارمغان می‌آورد و طراحی آن در دسته نمایشگرهای دارای بریدگی قطره‌ای قرار می‌گیرد که در این بریدگی حسگر ۸ مگاپیکسلی دوربین سلفی جای گرفته است. در قاب پشتی نیز دوربین سه‌گانه در نیمه‌ی فوقانی سمت چپ به‌چشم می‌خورد که ماژول اصلی این دوربین مجهز به حسگر ۱۳ مگاپیکسلی شده است که توسط یک ماژول فوق‌عریض ۵ مگاپیکسلی و حسگر عمقی ۲ مگاپیکسلی همراهی می‌شود. در پایین دوربین‌ها فلش LED قرار گرفته است و حسگر اثرانگشت نیز در مرکز نیمه‌ی فوقانی در حالتی ارگونومیک طراحی شده است.

در زیر قاب گوشی هواوی Y6p پردازنده‌ی هلیو P22 و درکنار آن رم ۳ گیگابایتی تعبیه شده است. حافظه‌ی ذخیره‌سازی نیز ظرفیت ۶۴ گیگابایت را ارائه می‌کند و با پشتیبانی از کارت حافظه‌ی جانبی قادر خواهید بود این میزان را افزایش دهید. باتری درنظر گرفته‌شده برای این گوشی ظرفیت فوق‌العاده‌ی ۵,۰۰۰ میلی‌آمپرساعت را نشان می‌دهد؛ اما خبری از شارژ سریع نیست و توسط پورت microUSB شارژ خواهد شد. ازنظر نرم‌افزاری رابط کاربری EUMI 10.1 درکنار سیستم‌عامل اندروید ۱۰ در اختیار کاربر خواهد بود؛ البته به باور شرکت تولیدکننده، باتوجه‌به وجود برنامه‌های اختصاصی HMS (هواوی موبایل سرویس) نیازی به استفاده از برنامه‌های GMS (گوگل موبایل سرویس) در این گوشی نبوده است.

گوشی هواوی Y6p در رنگ‌های مشکی، سبز و بنفش با قیمت پایه‌ی ۱۶۵ یورو به بازار عرضه می‌شود. درصورت پیش‌سفارش این گوشی می‌توانید حدود ۴۰ یورو تخفیف کسب کنید.

گوشی هواوی Y5p

گوشی هواوی Y5p از سویی دیگر با تمرکز بیشتر بر کاهش قیمت طراحی و عرضه شده است. این گوشی اقتصادی دارای یک نمایشگر ۵/۴۵ اینچی LCD با فناوری TFT است که از زبان طراحی قدیمی پیروی می‌کند و در پایین و بالا دارای حاشیه است. نسبت تصویر این نمایشگر ۱۸:۹ است و همین کشیدگی تاحدی بر زیبایی ظاهری این گوشی افزوده است. در قاب پشتی یک دوربین ۸ مگاپیکسلی و فلش LED به‌چشم می‌خورد و دوربین جلویی نیز یک حسگر ۵ مگاپیکسلی را درخود گنجانده است.

هواوی Y5p همچون مدل Y6p از تراشه‌ی هلیو P22 بهره‌مند شده است؛ اما رم ۲ گیگابایتی دارد و ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی در اختیار کاربر قرار می‌دهد که می‌توان آن را با کارت حافظه‌ی جانبی افزایش داد. باتری درنظر گرفته‌شده برای این گوشی ظرفیت ۳۰۲۰ میلی‌آمپر ساعت دارد و از طریق پورت microUSB شارژ خواهد شد. همچون مدل Y6p گوشی هواوی Y5p نیز دارای رابط کاربری EMUI 10.1 و اندروید ۱۰ بدون برنامه‌های گوگل موبایل سرویس است و برنامه‌های اختصاصی هواوی موبایل سرویس را خواهد داشت.

گوشی Y5p هواوی با رنگ‌های مشکی، آبی و سدری و قیمت ۱۲۵ یورو به بازار خواهد آمد که سفارش‌های اولیه شامل ۴۰ یورو تخفیف خواهند شد.

تبلت هواوی MatePad T8

تبلت هواوی MatePad T8 یک تبلت اقتصادی با نمایشگر ۸ اینچی با پنل LCD است که وضوح تصویر ۸۰۰×۱۲۸۰ را ارائه می‌کند. در قاب پشتی این تبلت یک حسگر ۵ مگاپیکسلی برای دوربین اصلی قرار گرفته و دوربین سلفی نیز که بیشتر برای برقراری تماس تصویری کاربرد خواهد داشت یک حسگر ۲ مگاپیکسلی تعبیه شده است.

تبلت هواوی MatePad T8 مدیریت پردازش داده‌ها را به‌عهده‌ی تراشه‌ی هشت هسته‌ای MTK8768 در کنار رم ۲ گیگابایتی خواهد سپرد. حافظه‌ی ذخیره‌سازی این تبلت ظرفیت ۱۶ یا ۳۲ گیگابایت را برای کاربر فراهم می‌کند که باوجود پشتیبانی از کارت حافظه‌ی جانبی microSD امکان افزایش نیز خواهد داشت. تبلت میت‌پد تی۸ یک باتری ۵,۱۰۰ میلی‌آمپر ساعتی خواهد داشت و رابط کاربری EMUI 10.0.1 به‌همراه اندروید ۱۰ بدون برنامه‌های GMS از دیگر مشخصات این گجت به‌شمار می‌روند.

تبلت MatePad T8 هواوی با رنگ آبی و قیمت ۱۰۰ یورو و اواسط خردادماه به بازار عرضه خواهد شد.

منبع: zoomit


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند