نتایج بنچمارک آیپد پرو 11 اینچی مدل 2020 با تراشه A12Z منتشر شد

02:296320

چندی پیش، اپل محصولات جدیدش را رونمایی کرد که تبلت آیپد پرو ۲۰۲۰ ازجمله‌ی آن‌ها است. یکی از این مدل‌ها به تراشه A12Z اپل مجهز شده که گویا عملکردش تقریبا مشابه با تراشه‌ی A12X اپل است. این آمارها را بنچمارک گیک‌بنچ نشان می‌دهد. در این بنچمارک، آیپد پرو ۱۱ اینچی مدل ۲۰۲۰ دیده می‌شود که در آزمایش تک‌هسته‌ای به امتیاز ۱،۱۱۴ در آزمایش چندهسته‌ای به امتیاز ۴،۶۵۴ رسیده است.

درصورتی‌که با بنچمارک گیک‌بنچ آشنای نستید، باید اشاره کنیم این بنچمارک مجموعه‌ای از محاسبات ریاضی را دراختیار پردازنده قرار می‌دهد و با حساب زمان لازم برای حل تمامی این معادلات، امتیازی برای پردازنده در نظر می‌گیرد. نوع آزمایش نیز به دو صورت است: در آزمایش اول، تنها یک هسته از پردازنده و در آزمایش دیگر نیز، تمامی ظرفیت پردازنده به‌کار گرفته می‌شود.

جالب است بدانید مدل جدید تبلت اپل با تراشه A12Z امتیازی تقریبا نزدیک به مدل ۲۰۱۸ با تراشه A12X کسب کرده است. مدل ۲۰۱۸ آیپد پرو ۱۱ اینچی توانست در آزمایش تک‌هسته‌ای به امتیاز ۱،۱۱۳ و در آزمایش چندهسته‌ای نیز به امتیاز ۴،۶۰۸ برسد. درست مانند A12X، تراشه A12Z نیز از پردازنده‌ای ۸ هسته‌ای با فرکانس ۲/۴۸ گیگاهرتزی استفاده می‌کند. پردازنده گرافیکی آیپد پرو ۲۰۲۰ توانسته است به امتیاز ۹،۸۹۴ برسد که درمقایسه‌با امتیاز ۹،۰۲۰ آیپد پرو ۱۱ اینچی مدل ۲۰۱۸ پیشرفتی درخورملاحظه محسوب می‌شود.

شایان ذکر است نتایج به‌دست‌آمده به‌هیچ‌وجه جای تعجبی ندارد؛ زیرا پردازنده‌ی گرافیکی آیپد پرو جدید از هشت هسته، اما پردازنده‌ی گرافیکی مدل پیشین از هفت هسته‌ تشکیل شده است.

با‌این‌همه، بنچمارک انتوتو از افت عملکردی آیپد پرو ۲۰۲۰ درمقایسه‌با مدل ۲۰۱۸ خبر می‌دهد. البته حدس زده می‌شود بنچمارک روی نمونه‌های اولیه انجام شده است و محصول نهایی احتمالا عملکرد بهتری خواهد داشت.

در بنچمارک انتوتو، آیپد پرو ۲۰۲۰ توانسته امتیاز ۱۸۷،۶۴۸ ا در بخش پردازنده‌ی مرکزی و امتیاز ۳۴۸،۵۱۹ را در بخش پردازنده‌ی گرافیکی و امتیاز ۷۱،۴۷۶ را در بخش حافظه رم به‌دست آورد. باوجوداین، امتیاز مدل ۲۰۱۸ آیپد پرو ۱۱ اینچی در بعضی از بخش‌ها کمی بیشتر است و توانسته امتیاز ۱۸۴،۵۵۳ را در بخش پردازنده‌ی مرکزی و امتیاز ۳۵۷،۳۳۵ را در بخش پردازنده‌ی گرافیکی و امتیاز ۹۰،۵۹۸ را در بخش حافظه رم کسب کند.

درهرصورت، امتیازهای کسب‌شده ممکن است براساس نسخه‌ی نهایی آیپد پرو ۲۰۲۰ به‌دست نیامده باشد و تا زمان انتشار بنچمارک‌های دقیق‌تر باید صبر کرد. با‌این‌حال، می‌توان انتظار داشت تفاوت بسیار کمی میان عملکرد تراشه‌ی A12X با A12Z وجود داشته باشد.

منبع: zoomit


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند