آیفون 9 به احتمال زیاد اواخر اسفند معرفی خواهد شد

03:256650

با وجود اینکه سری گوشی‌های آیفون ۱۱ موفقیت عظیمی برای اپل به ارمغان آورده‌اند اما همه‌ی افراد در بازار به‌دنبال گوشی پرچم‌دار گران‌قیمت نمی‌گردند. این یکی از دلایلی است که شرکت چینی هواوی توانسته است درست پشت سر سامسونگ در جایگاه دوم بزرگ‌ترین سازندگان گوشی همراه جای بگیرد. حال به‌نظر می‌رسد اپل نیز به بازار میان‌رده‌ها چشم دوخته است و قصد دارد در سال ۲۰۲۰ به مجموعه گوشی‌های هوشمند خود تنوع بیشتری ببخشد. بر این اساس انتظار می‌رود کوپرتینویی‌ها در این بازار نیز نماینده‌ای معرفی کنند تا کسانی که پیش از این به خرید گوشی‌ آیفون فکر نمی‌کردند را وسوسه کنند. راهکار اپل برای رسیدن به هدف، عرضه‌ی آیفون ۹ خواهد بود. این گوشی جانشین به‌شدت مورد انتظار آیفون SE خواهد بود. آیفون SE در سال ۲۰۱۶ عرضه شده و با استقبال خوبی از سوی کاربران مواجه شد.

تاکنون شایعات حاکی از این بودند که گوشی میان‌رده‌ی اپل در نخستین فصل از سال ۲۰۲۰ معرفی خواهد شد. حال به لطف ایوان بلاس (Evan Blass)، افشاگر معروف اطلاعات محصولات فناوری، احتمالاً از تاریخ حدودی معرفی آیفون اقتصادی جدید خبر داریم و می‌دانیم که تا این تاریخ فاصله‌ی چندانی نداریم.

طبق توئیت جدید ایوان بلاس، اپل قصد دارد این گوشی را اواسط ماه مارس (اسفند) به‌طور رسمی معرفی کند. باتوجه به سابقه‌ی بسیار خوب ایوان بلاس در فاش کردن اطلاع محصولات پیش از معرفی رسمی آن‌ها، تا حد بسیار زیادی می‌توان به صحت گفته‌های او اطمینان کرد. تاکنون در شایعات منتشر شده دو نام آیفون ۹ و آیفون SE 2 برای این گوشی ذکر شده است.

اپل هنوز به‌طور رسمی هیچ اشاره‌ای به برگزاری یک رویداد قریب‌الوقوع برای معرفی سخت‌افزاری جدید نکرده است؛ اما در این هفته یک فروشگاه خرده‌فروشی مربوط به یکی از اپراتورهای معروف کره‌ی جنوبی به‌نام KT نسخه‌ی جدیدی از آیفون را با نام آیفون ۹ برای پیش‌فروش عرضه کرد. اگر در حال حاضر واقعاً مشتریان برای این محصول هزینه می‌پردازند پس باید در آینه‌ای نزدیک شاهد معرفی رسمی آن باشیم. این مسئله، احتمال صحت داشتن شایعه‌ی فوق را قوت می‌بخشد.


بسیاری از شایعات به شباهت ظاهری آیفون 9 به آیفون ۸ اشاره کرده‌اند؛ بدین معنی که انتظار می‌رود این دستگاه حاشیه‌های بزرگی در بالا و پایین صفحه‌نمایش داشته باشد و از دکمه‌ی فیزیکی هوم به‌همراه تاچ آیدی بهره ببرد؛ البته شایعه‌ی متضاد دیگری نیز منتشر شده است که از وجود فیس آیدی در این گوشی خبر می‌دهد. باید تا زمان معرفی رسمی در حدود یک ماه دیگر منتظر بمانیم تا ببینیم کدام شایعه به حقیقت می‌پیوندد.

گفته می‌شود که آیفون ۹ به تراشه‌ی A13 بایونیک مجهز خواهد بود. این تراشه نخستین بار در سری گوشی‌های آیفون ۱۱ مورد استفاده قرار گرفت. همچنین انتظار می‌رود در این گوشی شاهد ۳ گیگابایت حافظه رم باشیم که یک گیگابایت از آیفون ۱۱ کمتر است. گزینه‌های قابل انتخاب برای حافظه ذخیره‌سازی ۶۴ گیگابایت و ۱۲۸ گیگابایت خواهند بود. طبق رندرهای منتشر شده از طراحی احتمالی این گوشی، دوربین پشتی تنها یک عدد خواهد بود. احتمالاً رنگ‌های قابل انتخاب خاکستری، نقره‌ای و قرمز خواهند بود. باتوجه به احتمال توقف تولید آیفون ۸ در آستانه‌ی عرضه‌ی آیفون ۹ می‌توان انتظار داشت این گوشی نیز همانند نسخه‌ی قبلی برچسب قیمتی زیر ۵۰۰ دلار خواهد داشت. یک تحلیل‌گر معتقد است که قیمت پایه‌ی آیفون ۹ معادل ۳۹۹ دلار خواهد بود و نسخه‌ی ۱۲۸ گیگابایتی آن ۴۹۹ دلار قیمت خواهد داشت.

اگر اپل واقعاً قصد داشته باشد در ماه مارس رویدادی برای معرفی یک گوشی جدید برگزار کند، به احتمال قوی، یک یا دو هفته قبل از آن خبردار خواهیم شد. بدین ترتیب باید تا انتهای این ماه صبر کنیم تا از صحت شایعه‌ی معرفی آیفون جدید در میانه‌ی ماه مارس مطمئن شویم. با این حال باتوجه به آنچه در گذشته شاهد بوده‌ایم، تا آن زمان شاهد درز اطلاعات بیشتری از این گوشی مورد انتظار خواهیم بود.

منبع: zoomit


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند