آیفون 11

آیفون 11 اپل معرفی شد؛ زبان طراحی نسل قبل، این بار تکامل‌یافته‌تر

03:001.9K0

آیفون ۱۱ اپل (Apple iPhone 11) با باتری قدرتمند ۳٬۱۱۰ میلی‌آمپرساعتی، دوربین دوگانه‌ی باکیفیت و البته طراحی جذاب سرانجام از راه رسید تا برای رقبا قدعلم کند.

اپل از مدت‌ها پیش اعلام کرده بود که قصد دارد نوزدهم شهریورماه امسال با برگزاری کنفرانسی اختصاصی در اپل پارک، جدیدترین دستاوردهایش در حوزه‌ی گوشی‌های همراه‌با در معرض دید قرار دهد. کنفرانس اپل سرانجام دقایقی پیش آغاز شد و این شرکت جدیدترین گوشی‌هایش را معرفی کرد. گوشی‌هایی که از ماه‌ها پیش منابع مختلف جزئيات مربوط به آن‌ها را فاش کرده بودند و تا پیش از معرفی رسمی، تقریبا همه‌چیز را درمورد آن‌ها می‌دانستیم.

آیفون ۱۱ اپل به‌عنوان مدل معمولی خانواده‌ی گوشی‌های آیفون ۱۱، برای نمایش محتوای بصری از نمایشگری ۶.۱ اینچ لیکویید رتینا ترو تون با پنل LCD و وضوح ۱۷۹۲x۸۲۸ پیکسل بهره می‌گیرد و از این حیث به‌نوعی مدل جدید گوشی آیفون XR به‌شمار می‌آید و بازار همان گوشی را هدف گرفته است. در قسمت بالایی نمایشگر ۱۲۰ هرتزِ حساس به فشارِ آیفون ۱۱، شیشه‌ی ضدخش قرار گرفته تا آن را از خطرات احتمالی محافظت کند.

گوشی جدید اپل به‌مانند گوشی‌های چند سال اخیر این شرکت، دارای فریمی از جنس آلومینیوم سری ۷۰۰۰ است که در بین دو پنل شیشه‌ای جای گرفته و به‌طور کلی جذابیت خاصی به گوشی بخشیده است. آیفون ۱۱ به‌لطف بهره‌مندی از گواهی IP67 در برابر نفوذ آب و گردوغبار مقاومت بسیار زیادی دارد و قرار است در دو مدل تک‌سیم‌کارته (برای بازار جهانی) و دوسیم‌کارته (برای بازار چین) عرضه شود. البته بااطمینان می‌گوییم که مدل دو‌سیم‌کارته‌ی این گوشی وارد بازار ایران نیز خواهد شد.

پرچم‌دار جدید اپل به هنگام عرضه از سیستم‌عامل iOS 13 بهره خواهد گرفت. در ضمن این گوشی برای پردازش وظایف مختلفی که به آن محول می‌شود، از تراشه‌ی قدرتمند A13 استفاده می‌کند. مدل پایه‌ی آیفون ۱۱ با ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی داخلی و ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم به‌دست مشتریان خواهد رسید؛ در ضمن اگر کاربر علاقه‌مند باشد می‌تواند مدل‌های دیگر این دستگاه را با ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی (و حافظه‌ی رم ۴ گیگابایت) تهیه کند.

پرچمداران امسال اپل، تمرکز ویژه‌ای روی دوربین دارند؛ پنل پشتی آیفون ۱۱ میزبان دو دوربین مجزا با چینشی جدید است؛ این چینش دوربین را پیش‌تر در تصاویر فاش‌شده دیده بودیم. به‌طور کلی در این مدت، کاربران نگاه مثبتی به آن نداشتند، اما در هر صورت این نوع چینش جذابیت‌های خاص خود را دارد. دوربین اصلی آیفون ۱۱ مجهز به حسگر ۱۲ مگاپیکسلی با لنز واید است و از فوکوس خودکار تشخیص فاز (PDAF) بهره می‌گیرد. در ضمن این دوربین دارای لرزش‌گیر اپتیکال تصویر است و از دیافراگمی با قطر f/1.8 بهره می‌برد. دوربین دوم نیز حسگری ۱۲ مگاپیکسلی دارد و به لنز فوق عریض مجهز شده است.

افزون بر موارد یادشده، در پنل جلویی آیفون ۱۱ شاهد یک دوربین سلفی از نوع مدت‌پرواز سه‌بعدی (3D ToF) هستیم؛ این دوربین سلفی از حسگری ۱۲ مگاپیکسلی بهره می‌برد و توان بالایی در ثبت تصاویر و فیلم‌های باکیفیت دارد.

گوشی‌های سری آیفون همواره در مقایسه با رقبای هم‌رده‌شان، باتری‌های ضعیف‌تری داشته‌اند. امسال ظاهرا خانواده‌ی آیفون ۱۱ تمرکز ویژه‌ای روی باتری دارند و در پی آن هستند تا نقص یادشده را برطرف کنند. بر این اساس، آیفون ۱۱ اپل به باتری با ظرفیت ۳٬۱۱۰ میلی‌آمپرساعت مجهز شده است. این گوشی از قابلیت شارژ معکوس نیز پشتیبانی می‌کند و این یعنی توانایی شارژ دستگاه‌های دیگری که از استاندارد شی (Qi) پشتیبانی می‌کنند را دارد. پشتیبانی از شارژ سریع و شارژ بی‌سیم، دیگر مشخصه‌های باتری آیفون ۱۱ هستند. آیفون ۱۱ اپل از بلوتوث نسخه‌ی ۵ بهره می‌برد و دارای درگاه ارتباطی USB تایپ C است.

منبع: zoomit


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند