تولید بی ام و X2 پلاگین هیبرید ۲۰۲۱ آغاز شد

02:075940

خودرو کراس‌اور بی‌ام‌و X2 در سال ۲۰۱۸ به‌جمع شاسی‌بلند‌های سری X بی‌ام‌و پیوست. مدل پلاگین هیبریدی X2 نیز مدتی پیش معرفی شد و اکنون با اعلام رسمی بی‌ام‌و تولیدش آغاز شده است. این خودرو بی‌ام‌و از ژوئیه امسال برای بازار اروپا عرضه می‌شود.
پیشرانه‌ی هیبریدی X2 xDrive25e از برادر کوچکترش، بی‌ام‌و X1 به‌عاریت گرفته شده است. این خودرو از یک پیشرانه‌ی احتراقی ۱/۵ لیتری و سه‌سیلندر بهره می‌برد که توان را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند؛ در سوی دیگر، موتور الکتریکی نیز محور عقب را به‌حرکت درمی‌آورد. این خودروی تمام‌چرخ محرک با ۲۱۷ اسب‌بخار قدرت و ۳۸۵ نیوتن‌متر گشتاور، قادر است در مدت زمان ۶/۸ ثانیه ازحالت سکون به‌ سرعت ۱۰۰ کیلومتر‌بر‌ساعت برسد و به حداکثر سرعت ۱۹۵ کیلومتر‌بر‌ساعت دست یابد.

باتری لیتیوم‌یونی مدل پلاگین‌هیبرید بی‌ام‌و X2 با ظرفیت ۱۰ کیلووات‌ساعت زیر صندلی‌های عقب جاسازی شده است و طبق تخمین WLTP، توان لازم برای طی مسافت ۵۷ کیلومتری را با هربار شارژ کامل تأمین می‌کند. جهت بهبود آیرودینامیک نیز سامانه‌ی تعلیق بی‌ام‌و X2 xDrive25e نسبت به مدل پایه، کاهش یک سانتی‌متری ارتفاع را تجربه کرده است.

>> کیا موهاوی Gravity معرفی شد

در بخش بدنه دماغه‌ی مدل هیبریدی تفاوت‌هایی با مدل‌های دیگر دارد؛ در نمای جلو، دیگر اثری از مه‌شکن‌ها نیست و خودرو شکل ساده‌تری دارد. همچنین، چراغ‌های LED و رینگ‌های ۱۷ اینچی با طرح دوپره‌ای نیز به‌صورت آپشن استاندارد همراه خودرو عرضه می‌شوند.

بی‌ام‌و X2 پلاگین هیبرید به‌صورت استاندارد از سامانه‌ی تهویه‌ی دوگانه‌ی خودکار بهره می‌برد که ازطریق گوشی هوشمند نیز کنترل‌پذیر است. فضای صندلی‌های عقب با نسبت‌های ۴۰ و ۲۰ درصد برای سرنشین‌های کناری و وسط تقسیم‌ شده است. فضای بار نیز بین ۴۱۰ لیتر و ۱۲۹۰ لیتر (بسته به جمع کردن صندلی‌های ردیف عقب) متغیر است تا کاربران در این خصوص کمبودی حس نکنند. البته نباید فراموش شود که اگر فضای بار اولویت اصلی خرید باشد، مدل‌های بنزینی X2 گزینه‌ی مناسب‌تری به شمار می‌روند زیرا جاسازی باتری منجر به کاهش ۶۰ لیتری فضای بار شده است.

منبع: zoomit


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند