ردمی نوت 8 پرو امتیاز متوسط ۸۴ را از DxOMark کسب کرد

04:001.4K0

گوشی ردمی نوت ۸ پرو با ارائه‌ی سخت‌افزاری جذاب در قیمتی بسیار رقابتی، موفق شده است طرفداران بسیاری کسب کند و به یکی از محبوب‌ترین گوشی‌های میان‌رده بدل شود. این گوشی اقتصادی از دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی به‌همراه یک حسگر اولترا واید ۸ مگاپیکسلی و دو حسگر ۲ مگاپیکسلی برای عکاسی ماکرو و ثبت اطلاعات مربوط به عمق استفاده می‌کند. دوربین این گوشی پرطرفدار شیائومی با وجود مشخصات خوب نمره‌ی متوسط ۸۴ را از وب‌سایت تخصصی DxOMark کسب کرده است و از نظر عملکرد دوربین در کنار دو گوشی بلک شارک ۲ و ال‌جی V30 قرار گرفته است. در ادامه به ذکر برخی مشخصات کلی دوبین این گوشی و نتایج بررسی وب‌سایت DxOMark می‌پردازیم.

مشخصات اصلی دوربین:

دوربین چهارگانه
دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی و ۱/۱.۷ اینچی با لنز f/1.9 با قابلیت فوکوس خودکار تشخیص فاز (PDAF)
دوربین اولترا واید ۸ مگاپیکسلی با لنز دارای دیافراگم f/2.2
دوربین ۲ مگاپیکسلی برای ثبت تصاویر ماکرو
حسگر ۲ مگاپیکسلی برای تشخیص عمق
فلاش ال ای دی
توانایی فیلم‌برداری 4K با نرخ ۳۰ فریم‌بر‌ثانیه
آخرین مدل از سری ردمی نوت توانست برای عکس‌برداری نمره‌ی ۸۷ و برای ضبط ویدئو نمره‌ی ۷۸ را از وب‌سایت DxOMark دریافت کند.

نمره‌ی این گوشی از خانواده‌ی محبوب ردمی در زمینه‌ی عکس‌برداری حاصل عملکرد نسبتا خوب در آزمایش‌های فوکوس خودکار، تفکیک کردن خوب سوژه در حالت بوکه و عملکرد خوب فلاش در نوردهی به هدف در شرایط کمبود نور است. با این حال دوربین این گوشی از سری ردمی در چندین زمینه نیاز به پیشرفت دارد. با وجود استفاده از حسگری با رزولوشن بالا، جزئیات ریز به خوبی در تصاویر ثبت نمی‌شوند. این مسئله به‌خصوص در حین عکاسی در محیط‌های داخلی تشدید می‌شود. تصاویر ثبت شده توسط این گوشی گستره‌ی دینامیکی محدودی دارند که این مطلب در ثبت جزئیات سایه‌روشن‌ها در شرایط کنتراست-بالا کاملا مشهود است. علاوه‌براین در نزدیکی این سایه‌روشن‌ها تغییر رنگ تصویر به‌وضوح مشاهده می‌شود. به‌عنوان مثال در تصویر زیر در گوشه‌ی بالا سمت چپ تغییر در رنگ آبی آسمان کاملا مشخص است.

ردمی نوت ۸ پرو فاقد دوربین اختصاصی تله فوتو است و به همین خاطر تصاویر بزرگنمایی شده‌ی آن فاقد جزئیات کافی هستند. حسگر اولترا واید میدان دید خوبی را پوشش می‌دهد اما تصاویر ثبت شده توسط آن همانند دوربین اصلی گستره‌ی دینامیکی محدودی دارند و در ثبت جزئیات ضعیف هستند.

ردمی نوت ۸ پرو در ضبط ویدئو امتیاز ۷۸ را کسب کرده است. این نمره ردمی نوت ۸ پرو را در فهرست گوشی‌های بررسی شده توسط وب‌سایت DxOMark، در نیمه‌ی پایینی قرار می‌دهد. ویدئوهای ضبط شده توسط این گوشی از محیط بیرونی یا شرایط معمولی در محیط داخلی از نوردهی خوبی برخوردار هستند. در محیط های روشن، رنگ‌ها زنده و عموماً خوشایند هستند. لرزش‌گیر الکترونیکی، در زمانی‌که دوربین ثابت در دست گرفته شود، عملکرد رضایت‌بخشی در حذف لرزش‌های دست ارائه می‌دهد. با این حال ویدئوهای ضبط شده توسط این گوشی ردمی همانند تصاویر ثبت شده توسط آن مشکلاتی دارند. آزمایش‌ها نشان دادند که در حین تغییر شرایط نوری، ناپایداری‌هایی در تراز رنگ سفید و نوردهی وجود دارد. گستره‌ی دینامیکی در ویدئوها نیز همانند عکس‌ها محدودیت دارد و در منظره‌های کنتراست-بالا، ثبت نشدن جزئیات در بخش‌های روشن تصویر کاملا محسوس است. با وجود قابلیت فیلم‌برداری با رزولوشن 4K اما سطح جزئیات پایین است و در تمام شرایط نوری در تصویر نویز دیده می‌شود.

با نگاهی به امتیاز کسب شده توسط شیائومی ردمی نوت ۸ پرو و نمونه تصاویر آن واضح است که این گوشی شانسی برای رقابت با مدل‌های رده‌بالا مثل سری P یا میت هواوی ندارد. این گوشی با امتیاز ۸۴ در کنار گوشی گیمینگ بلک شارک ۲ و ال‌جی V30 و جایی کمی پایین‌تر از گوشی‌های موتورولا وان زوم و سامسونگ گلکسی A50 جای می‌گیرد. البته باید توجه داشت که ردمی نوت ۸ پرو یک گوشی در کلاس اقتصادی است که برچسب قیمتی آن تنها کسری از گوشی‌های پرچم‌دار است. با تمام این اوصاف می‌توان گفت که دوربین این گوشی باتوجه به جایگاهش عملکرد قابل قبولی دارد و اگر بتوانید با کمبودهای آن کنار بیایید قابلیت‌های بسیاری برای لذت بردن از عکاسی با آن در اختیار خواهید داشت.

نظر شما در رابطه با عملکرد ردمی نوت ۸ در آزمایش‌های DxOMark چیست؟ به‌نظر شما عملکرد دوربین این گوشی راضی‌کننده است؟

منبع: zoomit


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند