چطور سنسور های گوشی هوشمند خود را کالیبره کنیم ؟

03:001.8K0

سنسورها جزو یکی از اصلی‌ترین اجزای یک گوشی هوشمند به حساب می‌آیند. بنابراین نیاز است تا همواره از عملکرد صحیح آن‌ها اطمینان حاصل شود. حال در برخی از موارد ممکن است سنسورهای دستگاه به درستی عمل نکنند. در چنین شرایطی توصیه می‌شود تا سنسورها را کالیبره کنید. در ادامه با موبایل آبی همراه باشید تا به آموزش کالیبره کردن سنسورهای گوشی هوشمند بپردازیم.

در هنگام اجرای برخی از بازی‌ها نظیر Asphalt 8 و یا Real Racing 3 عملکرد صحیح سنسورهای حرکتی بسیار مهم است. سنسور مجاورت نیز با خاموش کردن صفحه نمایش در هنگام صحبت با گوشی و تنظیم خودکار روشنایی صفحه نمایش با اندازه‌گیری نور به صرفه‌جویی در مصرف باتری کمک می‌کند. با گذشت زمان و به دلایل نا معلومی برخی از کاربران با عدم عملکرد صحیح سنسورهای گوشی خود مواجه می‌شوند. در چنین شرایطی ممکن است کالیبره کردن سنسور موجب رفع مشکل شود.

بررسی عملکرد صحیح سنسورها

همان‌طور که در فوق نیز به آن اشاره شد، سنسورها جزو اجزای حیاتی یک گوشی هوشمند به حساب می‌آیند. خوشبختانه اپلیکیشن‌های متعددی به منظور بررسی عملکرد صحیح سنسورها عرضه شده‌اند. بدین ترتیب کاربران می‌توانند از اپلیکیشن‌های نظیر Sensors Multitool و یا Sensors test به منظور بررسی عملکرد سنسورهای دستگاه خود استفاده کنند.

برخی از گوشی‌های نظیر خانواده اکسپریا سونی به صورت پیش‌فرض همراه با قابلیت بررسی عملکرد سنسورها عرضه می‌شوند. به منظور دسترسی به چنین قابلیتی به قسمت About phone منوی تنظیمات گوشی خود مراجعه کرده سپس گزینه Diagnostic را انتخاب کنید. دستگاه‌هایی که از چنین قابلیتی بهره نمی‌برند، می‌توانند از طریق منوی مخفی اندروید سنسورهای دستگاه خود را تست نمایند.

کالیبره کردن سنسورها

به منظور دسترسی به منوی مخفی اندروید نیاز است تا کد مخصوص آن شماره گیری شود. برخی از کدهای مخفی بسته به کمپانی سازنده گوشی می‌تواند متفاوت باشد. علاوه بر امکان بررسی عملکرد سنسورها، می‌توانید سایر قابلیت‌های گوشی نظیر دوربین، نمایشگر و اسپیکرهای گوشی را نیز توسط منوی مخفی اندروید تست نمایید.

به منظور کالیبره کردن سنسور حرکتی در گوشی‌های ال جی به زبانهGeneral منوی تنظیمات مراجعه کرده سپس گزینه Motion را انتخاب نمایید برخی از گوشی‌ها نظیر گوشی‌های کمپانی سونی به صورت پیش‌فرض به قابلیت کالیبره کردن سنسورها مجهز نیستند.

بنابراین نیاز است تا کاربران این نوع دستگاه‌ها از یک اپلیکیشن جانبی بدین منظور استفاده نمایند. همچنین در صورت ریست کردن و بازگرداندن تنظیمات گوشی به حالت کارخانه‌ای، تمامی سنسورها به صورت خودکار کالیبره خواهند شد. در نهایت لازم به ذکر است که با دسترسی روت و نصب کاستوم رام بر روی گوشی امکان کنترل کامل سنسورهای گوشی فراهم می‌آید.

منبع : androidpit


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند