5 دلیلی که نباید آیفون 11 پرو را خریداری کرد

06:554.2K0

شرکت اپل در جریان رویداد 10 سپتامبر امسال سه گانه آیفون 11 را معرفی کرد. گوشی های هوشمندی که سه مدل آیفون 11، 11 پرو و 11 پرو مکس را دربرمی گیرد. آیفون 11 نسخه اقتصادی بوده و دو مدل دیگر از پرچمداران سال 2019 اپل محسوب می شود. اگرچه آیفون های جدید نسبت به قبل پیشرفت خیره کننده ای داشتند و از مشخصات کلیدی بهتری بهره می برند، اما عدم وجود برخی قابلیت‌ها موجب می شود تا آنها را چندان ارزشمند ندانست.

در این مطلب می خواهیم شما را با 5 دلیلی که نباید برای آنها آیفون 11 پرو را خریداری کرد، آشنا سازیم:

1- پشتیبانی از شبکه 5جی:

قیمت آیفون 11 پرو در نسخه پایه 999 دلار است که نباید آن را قیمت کمی دانست. با قیمت 1000 دلاری آن برای گوشی هوشمندی که از شبکه 5G پشتیبانی نمی کند، بسیار بالاست. در سال جاری شرکت های تولیدکننده گوشی های هوشمند اندرویدی حداقل یک مدل 5G را معرفی کردند. اما اپل در رویداد 10 سپتامبر به هیچ مدلی با پشتیبانی شبکه 5G اشاره نکرد که باید آن را نقطه ضعف دانست. البته شایعه شده در سال 2020 اولین تلفن هوشمند 5G اپل از راه می رسد و متاسفانه در سال 2019 خبری از چنین مدل نیست.

بنابراین هزینه 1000 دلار برای آیفون 11 پرو بدون شبکه 5جی گزاف بوده و انتظار داشتیم حداقل اپل سال جاری این پشتیبانی را فراهم آورد.

2-ویژگی های پیشرفته واقعیت افزوده:

شرکت سامسونگ در رویداد آگوست امسال گلکسی نوت 10، مجموعه ای از قابلیت های پیشرفته واقعیت افزوده یا همان AR را به پرچمدار نسل جدید خود افزود. این اسمارتفون شرکت کره ای با قیمتی نزدیک 900 دلار عرضه می شود اما جالب اینجاست که محصول تازه وارد اپل یعنی آیفون 11 پرو با قیمت 1000 دلار چنین ویژگی هایی را دربرنمی گیرد. انتظار داشتیم با پیشرفت دوربین حاصل شده، در بحث واقعیت افزوده نیز ویژگی های جدید معرفی شود.

انتظار داشتیم اپل قابلیت های AR متنوعی در این گوشی هوشمند به کار گیرد اما خبری نبود. بیشتر توجه اپل در آیفون 11 افزایش تعداد لنز دوربین و بهبود تصویربرداری بوده که پیش از این شرکت های تولیدکننده تلفن هوشمند اندرویدی در آن قدم گذاشتند. بنابراین نباید چنین حرکتی را پیشرفت بزرگ دانست، پیشرفتی که پیش از آن شرکت های دیگر به این موضوع دست پیدا کرده بودند.

3-قابلیت های محدود برای نسخه پرو

دلیل انتخاب پسوند پرو در آیفون 11 معنای خاصی ندارد. زیرا انتظار داشتیم حداقل پشتیبانی از قلم و برخی ویژگی های بزرگ در این مدل ها به کار گرفته شود. اما اپل تنها به پسوند پرو پرداخته و هیچ ویژگی منحصربفردی به کار نگرفته تا بتواند استفاده پسوند پرو را توجیه کند. بیشتر شرکت ها هنگامی که از پسوند نوت یا پرو استفاده می کنند، سعی دارند قابلیت خاصی نظیر استفاده قلم، باتری پرظرفیت، نمایشگر بسیار بزرگ و مشخصات سخت افزاری قدرتمند را برای محصول خود در نظر گیرند.

اما هیچ یک از مدل های پرو آیفون 11 شامل این موارد نشده و تنها نسخه ارتقایافته سال 2018 به شمار می روند. موضوعی که عجیب به نظر رسیده و امیدواریم اپل توجیح و دلیل مشخصی برای آن داشته باشد. در حال حاضر گوشی های هوشمند گلکسی نوت 10 پلاس یا پی 30 پرو برای چنین پسوندی ارزشمند هستند زیرا یکی از آنها به نمایشگر بزرگ و قلم اس پن مجهز است، دیگری نیز شامل قابلیت تصویربرداری با زوم فوق العاده 50 برابری می شود.

4-ناچ بزرگ و طراحی قدیمی

در حالی که پیش از رونمایی آیفون های 2019 تصاویر و رندرهای متخیلانه منتشر شده بود که اسمارتفونی با صفحه نمایش کم حاشیه و منحصربفرد را نشان می داد. اما اپل یک طراحی نسبتا بهبودیافته در مقایسه با قبل را در محصول جدید خود به کار گرفت. طرحی تاریخ گذشته با ناچ نمایشگر بزرگ که انتظار داشتیم این ناچ کوچک شده و طرحی نیز خیره کننده تر باشد. توجه اپل تنها به بخش عقب بوده و سه لنز با طرحی مثلثی در عقب تعبیه کرده که چندان جذاب نیست و حتی مورد تمسخر برخی افراد هم قرار گرفت.

بنابراین باید نتیجه گرفت که طراحی آیفون 11 پرو و نسخه مکس آن چندان در خور توجه نیست. در حالی که پیش بینی می شد اپل از طراحی ظریف و بهبودیافته ای در آیفون 11 پرو بهره گیرد، اما خبری نشد و همچنان طراحی کلیشه ای آیفون 10 را مشاهده می کنیم. این در حالی بوده که شرکت های تولیدکننده تلفن هوشمند اندرویدی هر سال طراحی نسل جدیدی را به کار می گیرند.

5-بدون پورت USB-C

این روزها پورت USB-C کانکتور بیشتر دستگاه ها از جمله تلفن های هوشمند اندرویدی است. در حالی که گمان می کردیم اپل از پورت لایتینگ فاصله گرفته و سه گانه آیفون 11 را به پورت USB-C مجهز می‌کند، گویی توجه به این امر نداشته و تصمیم گرفت همچنان به همان لایتینگ بسنده کند. این کانکتور که اختصاصی محصولات اپل است، از سرعت انتقال داده کمتری نسبت به USB-C نسل جدید برخوردار است.

اپل نیز سال ها به همین پورت در بیشتر محصولاتش بسنده کرده و انتظار داریم سال 2020 تغییراتی حاصل کند.

 برای مشاهده قیمت به روز گوشی آیفون 11 پرو ظرفیت 64 گیگابایت

 برای مشاهده قیمت به روز گوشی آیفون 11 پرو ظرفیت 256 گیگابایت

 برای مشاهده قیمت به روز گوشی آیفون 11 پرو ظرفیت 512 گیگابایت

منبع : mspoweruser


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند