4 روش برای تشخیص آیفون اصلی از آیفون غیر اصلی

13:13446.1K96

آیفون‌های اپل از نظر کیفیت محصولات کم‌نظیری هستند و متعاقبا قیمت بسیار بالایی دارند. برخی از شرکت‌ها (به ویژه کمپانی‌های چینی) نسبت به تولید اسمارتفون‌هایی اقدام کرده‌اند که از نظر ظاهری کاملا شبیه به آیفون‌های اورجینال هستند، اما به هیچ وجه کیفیت عملکرد آیفون‌های اصلی اپل را ندارد. به این آیفون‌ها اصطلاحا آیفون کلون (Clone)، یا طرح کپی گفته می‌شود که ما برای ساده‌تر شدن موضوع آن‌ها را آیفون تقلبی یا فیک خطاب می‌کنیم.

متاسفانه افراد سودجو در برخی موارد تلاش می‌کنند تا از سادگی خریداران و عدم آگاهی آن‌ها در این زمینه سوء استفاده کنند و این آیفون‌های تقلبی را به جای آیفون اصل اپل به فروش برسانند. بنابراین هیچ‌گاه برای خرید یک آیفون جدید عجله نکنید و حتما در مورد دستگاه اطلاعات کافی جمع‌آوری کنید. برای خرید آیفون‌های اپل حتما از فروشندگان معتبر خریداری کنید به حرف دلال‌ها و افراد غیرقابل اعتماد اعتنایی نکنید. شما باید پیش از اقدام به منظور خرید آیفون حتما به قدری اطلاعات جمع‌آوری کرده باشید که قادر به تشخیص آیفون اصل از تقلبی باشید.

اما چگونه می‌توانیم یک آیفون اصل را از نمونه تقلبی یا کلون تشخیص دهیم؟ برای اینکه بتوانید این امر را به خوبی انجام دهید باید بسیار دقیق عمل کنید و دید سطحی خود را کنار بگذارید. ما در این مقاله قصد داریم که به آموزش نحوه تشخیص آیفون اصل از تقلبی بپردازیم و به نشانه‌هایی اشاره کنیم که می‌توانند در این راستا شما را یاری کنند. بنابراین اگر قصد خرید یک آیفون را دارید، حتما به این موارد دقت کنید و شتاب‌زده عمل ننمایید که ممکن است سرتان کلاه برود و ضرر میلیونی را متحمل شوید.

قدم اول : نشانه‌های ظاهری بسته یا باکس آیفون

پیش از هر چیز به نشانه‌هایی اشاره می‌کنیم که بر روی جعبه آیفون موجود هستند و با توجه به آن‌ها قادر به تشخیص آیفون اصل از تقلبی خواهید بود. تصور کنید که به یک موبایل فروشی مراجعه کرده‌اید و فروشنده یک آیفون را به همراه جعبه پیش رویتان قرار داده است. چگونه می‌توانیم با نگاه به جعبه دستگاه متوجه شویم که آیفون مورد نظر تقلبی است یا اصل؟ تشخیص این امر ممکن است کمی دشوار باشد. شما برای تشخیص یک آیفون تقلبی از اصل با توجه به جعبه آن باید بسته‌بندی اصلی که اپل برای آیفون مورد نظر طراحی کرده است را بشناسید.

>> بیشتر بخوانید : جعبه گشایی گوشی آیفون ایکس توسط فروشگاه موبایل آبی

برای مثال تصور کنید که قصد خرید آیفون X اپل را داریم. با یک جستجوی ساده در اینترنت و با مراجعه به سایت های معتبر می‌توانید مشخصات ظاهری جعبه نسخه اصلی آیفون X اپل را مشاهده کنید. حتما به جعبه گوشی آیفون توجه کنید اگر جعبه ای گوشی آیفون از چاپ معمولی استفاده کرده یا چاپ آن جا به جا می باشد یا از فونت های پشت جعبه متضاد با چیزی هست که تو تصاویر اصلی دیدید و یا اینکه برچسب ها پشت جعبه روی شماره سریال های اصلی چسبانده شده که یک چیز غیر معمول هست مطمئن باشید که این آیفون اصل نیست و یک جای کار می‌لنگد.

نکته بعدی مربوط به آیفون‌های ریفربیشد می‌شود. آیفون‌های ریفربیشد، آیفون‌هایی هستند که پس از عرضه یا در مراحل نهایی توزیع دچار مشکل فنی شده‌اند و برای اپل باز پس فرستاده می‌شوند. سپس اپل آن‌ها را تعمیر کرده و با قیمتی کمتر از نسخه تعمیر نشده آیفون‌هایش روانه می‌کند. همچنین برخی از آیفون‌های ریفربیشد هم از کنار هم قرار دادن قطعات سخت‌افزاری آیفون‌های قدیمی هم تولید می‌شود. به این آیفون‌ها اصطلاحا ریفربیشد گفته می‌شود. مطمئنا هیچ فردی تمایل ندارد که یک آیفون ریفربیشد را به جای آیفون اصل خریداری کند. بنابراین شما باید بتوانید یک آیفون ریفربیشد را هم از آیفون اصل تشخیص دهید.

برای تشخیص آیفون ریفربیشد از آیفون اصل با توجه به جعبه دستگاه باید به لیبل خاصی توجه داشته باشید که عبارت “Apple Certified” را به همراه دارد. این عبارت بر روی بخش فوقانی آیفون‌های ریفربیشد حک می‌شود. بنابراین اگر بر روی جعبه آیفونی که فروشنده پیش رویتان قرار داده است، عبارت “Apple Certified” را مشاهده کردید، مطمئن باشید که آیفون مد نظر یک آیفون ریفربیشد است و فروشنده قصد دارد که از اعتماد شما سوء استفاده کند. اما اگر مشکلی بر روی باکس یا جعبه آیفون مشاهده نکردید به مرحله بعدی یعنی باز کردن جعبه و بررسی مشخصات ظاهری و فیزیکی آیفون می‌رسیم.

>> مشاهده قیمت به روز گوشی های آیفون اپل

روش دیگر برای تشخیص گوشی آیفون اصلی از آیفون ریفربیشد یا سایر موارد ، بررسی model است، برای این کار وارد settings شده و در قسمت General گزینه About را انتخاب نمایید، حال به قسمت مشخصات model توجه کنید، در این قسمت شروع مدل با هر یک از حروف زیر، شما را از وضعیت آیفونتان مطلع می کند. این مورد در پشت جعبه گوشی هم میتونید پیدا کنید

  • حرف M: نشانگر اورجینال بودن آیفونتان است.
  • حرف F: نشانگر تعمیر سخت افزاری شدن دیوایس شما و ریفربیشد بودن آن است.
  • حرف N: نشانگر این است که برد دیوایستان (mother bord) تعویض شده است.
  • حرف P: نشانگر ایجاد تغییر در شماره سریال است و امکان دزدی بودن آن را باید در نظر گرفت.

قدم دوم : نشانه‌های فیزیکی و بدنه آیفون

حال تصور کنید که جعبه آیفون را باز کردید و آن را در دست خود گرفته‌اید. دستگاه هنوز روشن نیست و شما فقط قادر به بررسی بدنه و مشخصات فیزیکی آن هستید. در اینجاست که باید کمال دقت را به خرج دهید تا بتوانید یک آیفون اصل را از آیفون تقلبی تشخیص دهید. اولین موضوعی که باید به آن توجه کنید مربوط به پیچ‌های اتصال بدنه آیفون می‌شود. پیچ‌هایی که اپل در آیفون‌هایش استفاده می‌کند پیچ‎های منحصر به فردی هستند که با پیچ‌گوشتی‌های اختصاصی قابل جداسازی خواهند بود. اما آیفون‌های طرح یا تقلبی به پیچ‌های معمولی مجهز هستند که با هر پیچ‌گوشتی قابل جداسازی خواهند بود. این موضوع یکی از بهترین نشانه‌های موجود برای تشخیص آیفون اصلی از تقلبی محسوب می‌شود.

نکته بعدی مربوط به لوگوی اپل در پشت بدنه دستگاه و همچنین خطوط آنتن و عبارات حک شده بر روی پنل پشتی دستگاه می‌شود. عموما در آیفون‌های تقلبی شاهد ایجاد ترکیب رنگ محسوس‌تری هستید. برای مثال به تصور زیر نگاه کنید. رنگ عبارات تایپ شده در بخش زیرین پنل پشتی آیفون تقلبی (آیفون سمت چپ) کاملا سفید است! خطوط آنتن دستگاه رنگ تیره دارند و لوگوی اپل برخلاف نمونه اصل که در سمت راست دیده می‌شود، سفید رنگ و بسیار براق حکاکی شده است. این عوامل می‌توانند نشان دهنده فیک یا تقلبی بودن دستگاه باشند. البته توجه داشته باشید که رنگ لوگوی را نمی‌توان یک دلیل همیشگی برای تشخیص فیک یا تقلبی بودن آیفون دانست. در این نسخه‌ای که ما مورد مقایسه قرار داده‌ایم، لوگوی اپل رنگی متفاوت و روشن دارد.

یکی دیگر از نشانه‌های آیفون تقلبی با لمس لوگوی اپل در پنل پشتی دستگاه قابل درک می‌شود. لوگوی اپل در نسخه‌های اصلی آیفون به هیچ وجه برآمدی یا فرو رفتگی زننده ندارد، اما در آیفون‌های تقلبی این لوگو کاملا فرو رفته است و با لمس آن این تفاوت را احساس خواهید کرد. بنابراین با لمس لوگوی اپل هم قادر به تشخیص آیفون اصل از تقلبی می‌شوید.

نشانه بعدی که توصیه می‌کنیم به آن توجه کنید مربوط به چینش و کیفیت دکمه‌های فیزیکی دستگاه می‌شود. دکمه‌های فیزیکی آیفون‌های اصل از نظر کیفیت بسیار عالی طراحی شده‌اند و هیچ مجرای نفوذی مابین درزهای آن دیده نمی‌شود. همچنین یک استاندارد مشخص در محل قرارگیری مدل‌های مختلف آیفون‌های اپل رعایت شده است که ممکن است این استاندارد در برخی از نسخه‌های فیک یا کپی آیفون‌های اپل رعایت نشود. همانطور که در عکس زیر مشاهده می‌کنید، دکمه‌های فیزیکی آیفون تقلبی (آیفون زیرین) دارای درزهای مشخصی هستند و با لمس آن‌ها لقی ناچیزی را احساس خواهید کرد، اما این امر در آیفون اصل قابل مشاهده نیست.

در نهایت باید اشاره کنیم که در این مرحله هیچ روشی به منظور تشخیص آیفون اصل از آیفون ریفربیشد وجود ندارد. برای تشخیص آیفون ریفربیشد یا باید از نشانه‌ای که در بخش قبل (عبارت روی باکس) به آن اشاره داشتیم استفاده کنید یا آیفون را روشن کرده و از روشی که در ادامه شرح می‌دهیم استفاده نمایید.

قدم سوم : نشانه‌هایی که پس از روشن کردن دستگاه مشخص می‌شوند

حال به مرحله روشن کردن دستگاه می‌رسیم. در اولین قدم به محض اینکه یک آیفون فیک یا تقلبی را روشن کنید، صفحه‌ای نمایان می‌شود که عباراتی همچون “Welcome” را به همراه دارد، این موضوع در حالی است که یک آیفون اصلی به محض روشن شدن لوگوی آیفون را نمایش می‌دهد. کیفیت رنگ و صفحه نمایش هم از دیگر نشانه‌هایی است که می‌تواند آیفون تقلبی را از آیفون اصل مجزا کند.

مسئله بعدی که می‌تواند مشخص کند که یک آیفون اصل است یا خیر مربوط به سیستم عامل انحصاری iOS اپل می‌شود. سیستم عامل iOS تنها در دستگاه‌های اصلی برد اپل نصب و پیاده‌سازی می‌شود، اما آیفون‌های تقلبی یا طرح به سیستم عامل اندرویدی مجهز هستند که دقیقا مطابق با معیارهای iOS شخصی‌سازی شده است. بنابراین شما به سادگی با دانلود یک فایل APK و بررسی امکان نصب آن در آیفون خود قادر به تشخیص اصل یا تقلبی بودن آن می‌شوید. نکته بعدی مربوط به کیفیت دوربین دستگاه می‌شود. دوربین آیفون‌های اپل فوق‌العاده با کیفیت عمل می‌کند. مطمئنا اگر دوربین یک آیفون فیک یا تقلبی را به کار ببرید متوجه خلا کیفیت آن می‌شوید. برای نمونه به عکس زیر نگاهی داشته باشید.

اجرای برنامه آیتیونز استور (iTunes Store) و اپ استور (App Store) هم می‌تواند مشخص کند که آیفون مد نظر اصل یا طرح و کپی! از آنجایی که آیتیونز استور و اپ استور تنها در سیستم عامل iOS قابل اجرا هستند، بنابراین یک آیفون فیک یا تقلبی قادر به اجرای آن‌ها نخواهد بود. از اینرو یا آیتیونز استور و اپ استور در آیفون‌های فیک حذف می‌شود و یا با اجرای آن‌ها اپلیکیشن‌های عجیب دیگری نظیر گوگل پلی استور (Google Play Store) فعال خواهند شد. همچنین برخی از آیفون‌های تقلبی ممکن است از اتصال حافظه SD پشتیبانی کنند، اما آیفون‌های اصل هیچ‌وقت از این قابلیت پشتیبانی نکرده‌اند.

قدم چهارم : شماره سریال آیفون مورد نظر را بررسی کنید

بررسی شماره سریال (Serial Number) آیفون را می‌توان بهترین روش تشخیص اصالت آن دانست. اگر قصد دارید که از خرید آیفون ریفربیش شده (Refurbished) ممانعت به عمل آورید، حتما شماره سریال آن را بررسی کنید. اگر آیفون مورد نظر روشن است با مراجعه به مسیر زیر می‌توانید شماره سریال آن را بررسی کنید:

  • وارد بخش تنظیمات یا همان Settings آیفون شوید.
  • گزینه General را انتخاب کنید.
  • گزینه About را لمس کنید.
  • حال گزینه Serial Number را مشاهده کنید.

همانطور که مشاهده می‌کنید با مراجعه به مسیر شرح داده شده می‌توانید به اطلاعات جامعی در مورد آیفون مد نظر دست پیدا کنید. کد IMEI دستگاه هم در این بخش موجود است. اما اگر آیفون مد نظر خاموش باشد و بنا به هر دلیلی امکان روشن کردن آن را نداشته باشید، چطور باید نسبت به بررسی شماره سریال آن اقدام کنید؟

>> مشاهده قیمت به روز ساعت های هوشمند اپل 

اگر آیفون مورد نظر خاموش است یا بنا به هر دلیلی نمی‌توانید آن را روشن کرده و با مراجعه به مسیر یاد شده نسبت به بررسی شماره سریال دستگاه اقدام کنید، نگران نباشید. با مراجعه به شیار سیم کارت دستگاه می‌توانید شمار سریال آن را مشاهده کنید. شماره سریال آیفون‌ها عموما در سینی سیم کارت آن‌ها چاپ شده است. همچنین شماره سریال آن در پنل پشتی دستگاه ضمیمه شده است و یا در پشت جعبه گوشی هم شماره سریال درج شده هست. اما پس از دستیابی به شماره سریال آیفون چه کنیم؟ این شماره سریال چگونه می‌تواند آیفون ریفربیش شده (Refurbished) را از آیفون سالم تفکیک کند؟

چک کردن شماره سریال دیوایس است. با مراجعه به سایت زیر و چک کردن شماره سریال دیوایس خود می توانید اطلاعات بیشتری درباره آن کسب نمایید.

Checkcoverage.apple.com

در این سایت با تصویر زیر مواجه خواهید شد که شماره سریال مذکور رو باید اینجا وارد کنید

بعد از وارد کردن شماره سریال گوشی سایت اپل خودش مدل گوشی رو تشخیص خواهد داد و موارد زیر را برای شما نمایش خواهد داد:

Valid Purchase Date: رنگ سبز این گزینه به شما خاطر نشان می کند که اپل حمایت کامل را از دیوایس شما دارد.

Telephone Technical Support: این گزینه دسترسی شما به خدمات تلفنی که برای هر دیوایس 90 روز است اعلام می کند.

Repairs and Service Coverage: این گزینه مربوط به گارانتی و پشتیبانی اپل است که به مدت 364 روز بوده و زمان پایان این خدمات را به شما اعلام می کند. در  تصویر زیر می بینید که آیفون 8 مذکور هر سه مورد سبز می باشد و تا 27 جولای سال 2020 گارانتی دارد

در نظر داشته باشید که که این گوشی از زمانی که فعال می شود گارانتی و پشتیبانی تلفنی شروع می شود بنابراین با مشاهده تاریخ می توانید تشخیص بدهید که آیا این گوشی روشن یا فعال شده و اینکه چه مدت از گارانتی آن بعد از روشن شدن مانده هست همچنین ممکن است از زمان گارانتی یا پشتیبانی تلفنی تمام شده باشد که در این صورت علامت زرد رنگ رو نشان خواهد داد از این روش بیشتر برای تشخیص گوشی آیفون اصلی با گوشی کارکرد ، غیر اصل و زیفربیشد استفاده میشود بنابراین قبل از فعال کردن آیفون حتما شماره سریال گوشی را اینجا وارد کنید و صحت اصل بودن گوشی خود اظمینان حاصل کنید.

منبع : Engadget , WikiHow , MobileAbi


96 Comments

  1. مرم

    با سلام و احترام
    با تشکر از این همه اطلاعات عالی و مفید واقعا زحمت کشیدید خدا خیرتون بده من خیلی استفاده کردم ممنونم

  1. پیام

    درود برشما

  1. یاسمین

    سلام عذر میخوام بعضی از آیفونا اومده که مدل اصلی آیفونه و خودش نیست.آیفون ۱۱ که ۱۹ ملیون هست رو میده ۱ و ۳۰۰ اونا کیفیتشون چجوریه بنظرتون؟

      1. کامران راد

        سلام
        این گوشی ها فقط طرح آیفون اصلی رو دارند و معمولا سیستم عامل اندروید روشون نصب و قطعاتشون چینی درجه سه هست اگر اتفاقی برای گوشی بیفته به هیچ وجه قابل تعمیر نیست و به نوعی یک بار مصرف هستند

      1. parsa-esfandiarpoor

        سلام من یکی از اونا خریدم راضیم فقط بدیش اینه ک اندرویده وگرنه صفحه نمایش و ایناش خوبه فیس آیدی هم داره باتریشم 3500 هست من 11 پرومکسشو گرفتم فقط باید قاب و گلس همونجا بگیری براش ک نیافته از دستت اگه بیافته بشکنه سخت گیر میاد قطعاتش ولی از فروشنده ای ک خریدی میتونی بگی برات بیاره

          1. پارسا.ع

            ازکجا خریدی رفیق؟
            آدرسسایتشو میدی

          1. Kati

            کجا خریدی

          1. سیدین

            سلام‌از کجا خریدین

      1. نیکی بهادران

        اونا های کاپی بهش میگن و کاملا فیکه اصلا نخرید

  1. Niloofar

    مرسي از اطلاعات جامع
    عالي بود
    كلي سپاس

      1. کامران راد

        خواهش میکنم

  1. علیرضا

    سلام
    من گوشی ایفون ۱۱‌ پرومکس ۵۱۲ خریدم اما وقتی تپ کاپریج میزنم میزنه ایکس

      1. مهدی

        برد گوشی تعویض شده روی قاب پرومکس

  1. محمد

    دمت گرم واقعا زحمت کشیدی

      1. سروش

        سلام خداییش دمتون گرم درآمد تون حلالتون

  1. Habib

    سلام
    یه ipad air 2 از عراق واسم آوردن هنوز باز نکردم
    از روی کارتن میشه فهمید اصل هست یا نه؟ چطوری؟
    ipad air 2 wi-fi cellular

  1. Habib

    سلام
    یه ipad air 2 از عراق واسم آوردن هنوز باز نکردم
    از روی کارتن میشه فهمید اصل هست یا نه؟ چطوری؟
    ipad air 2 wi-fi cellular
    Assembled China

      1. کامران راد

        سلام
        شماره سریال محصول رو از سایت اپل چک کنید

  1. مهدی

    امروز یکی میخواست همچین بلایی سرم بیاره ولی قبل از خرید خرید مطالب شما رو خوندم و واقعا کمکم کرد ک سرم کلاه نره

  1. علی انصاری

    سلام خسته نباشین من یه +7 خریدم و از اطلاعت شما رفتم تو جنرال و مدلشو زده بود ««MN522LL/A A1784 »» این N ینی اینکه بردش عوض شده!!؟؟؟ میشه لطفا بهم بگید مهمه واسم

      1. کامران راد

        سلام
        ام یعنی مشکلی ندارد

          1. فاطمه زهرا

            سلام من یع گوشی ۷پلاس گرفتم نمدونم مطالب شمارو خوندم انگار گوشی بردش عوض شده میشه بگید لطفا مدل گوشی هم
            MN492ZP/A

              1. مهدی ایلی

                سلام ببینید من قبلا تو گوشی فروشی کار میکردم ایفون فیک برابره با: j2

  1. علی

    سلام

  1. S

    سلام. ی سوال. به صورت کلی خرید ایفون کارکرده se بهتره یا فابریک سامسونگ a20?

      1. کامران راد

        سلام
        آیفون اس ای دیگه تولید نمیشه ای 20 به نظرم خوبه

  1. Fatemeh

    سلام.من یه چند وقتیه ک میخوام آیفون 7بخرم ولی خیلی دو دل هستم.بنظره شما آیفون بهتره یا سامسونگa30

      1. کامران راد

        سلام
        آیفون 7 دیگه تولید نمیشه و مشکل سخت افزاری هم دارد

      1. آزی

        ایفون های 7 مشکل سخت افزاری داره البته بعضی پارت نامبراش ولی در کل ایفون گوشی ک افت قیمت نداره بر عکس سامسونگ البته میان رده های سامسونگ هم خیلی خوبن

  1. امیرحسین

    سلام توروخدا کمک کنید
    هرچی سریال رو میزنم علامت تعجب زرد میزنه ومینوسه پارتچیس نات اویبل

      1. آزی

        تاریخ گارانتی تموم شده و گوشی مشکلی نداره

          1. Kave

            چطوره خوبه ؟؟
            ایرادش چیه؟

  1. SAEIDEH

    سلام .ممنون بابت مطالب مفیدتون . من آبان 96 گوشی آیفون Se خریدم و از آبان 97 این گوشی وای فای و بلوتوثش غیر فعال شد چند جا رفتم برای تعمیر گفتن آی سی وایفای بلوتوثش خراب شده ولی گفتن اگه باز بشه ممکنه دیگه روشن نشه سری های اس ایی این مدلین. خلاصه تا الان همونجوری باهاش کار کردم تا اینکه الان هر از چند روز یه بار قاطی میکنه 100 بارخاموش روشن میشه . میخواستم گوشی جدید بخرم که اومدم ببینم گوشیم اصلا اصل بوده یا نه > چون اکثرا مردم میگن گوشیایی که تو ایران ریفرش شده است یا قطعاتش تعویض شده . و اینکه دیدم مدل گوشی من هیچ کدوم از این حرف هاییکه شما بهشون اشاره کردید نداره , ممنون میشم راهنمایی کنید.
    مدل گوشی من :A1723

  1. شهنام

    سلام بنظرتون ایکس اس مکس بهتره 250, یا پرو 11 , 64 گیگ ؟

      1. Ilya

        سلام به همه گی
        خیلی از راهنمایی‌هاتون و این زحمتی که کشیدید اینارو گذاشتید ممنونم
        ببین داداش من الان خودم یک ماهه آیفون ایکس گرفتم ۲۵۶ گیگ
        عالی عالی عالی عالی
        گوشی فوق العاده محشریه
        به نضر من آیفون ایفون نگیر
        آدم یا پرو مکس میگیره یا پرو
        ایلون یه جورایی مسخرس
        ایکس اس مکس هم نگیر البته اگه گوشی بزرگ میخوای بگیر
        اما اگه گوشی بزرگ نمیخوای نگیر و به جاش آیفون ایکس بگیر
        بقیه ی پولی رو هم که میخوای برای ایکس اس مکس بدی رو برو مثل من یه اپل واچ بگیر
        بعضی از دوستان هم میگن که آیفون ایکس اس بگیر
        اما ایکس اس و ایکس تو ی دست هیچ تفاوتی با همدیگر ندارن
        من خودم با ایکس کار کردم که اینارو میگما
        تازه قابلیتایی هم که به ایکس اس اضافه شده البته به قول خود اپل ایناس:
        کیفیت آنتن دهی بهتر که اصلا گوشی رو از تقارن آنتن دهی در آورده و دو تا از اسپیکر های سمت چپش رو حذف کرده
        تراکم پیکسلی بهتر که زیاد کاربردی توی آیفون نداره و بیشتر برای طراحی تو آی‌پد به درد میخوره
        بزرگ‌تر شدن دوربین که کلا یک میلیمتره اونم مطمعا باش فقط قابش?
        قوی تر شدن فیس آیدی که خیلی خیلی ناچیز
        و یه سری قابلیت های به در نخور دیگه
        حالا دیگه خود دانی من نظرم رو گفتم

  1. علی

    سلام.
    من میخوام ایفن 6 اس دست دو بخرم.دو شکم بین مدل شیامی نو یا اپل 6اس دست دوم تو این رنج قیمت.احتمال داره تا یک سال دیگه باز عوض کنم.نظرتون چیه

      1. محمد مهدی

        سلام آیفون 6دیگه بروز نیست به نظرم ردمی نوت ٨ یا ردمی 9بگیر چون گارنتی هم داره خدای نکرده چیزی بشه تعویض داره شرکتش آیفون کپی هم اومده یکم آدم میترسه بعدش اگه آیفون 6دیگه خوب بود برای چی شخص بفروشتش

  1. روح الله

    سلام.
    من میخوام ایفن 6 اس دست دو بخرم.دو شکم بین مدل شیامی نو یا اپل 6اس دست دوم تو این رنج قیمت.احتمال داره تا یک سال دیگه باز عوض کنم.نظرتون چیه

  1. روح الله

    سلام.
    سلام 4م تومان پول هست
    اپل 6اس است
    شیامی
    سامسونگ
    به نظرت ن کدوم بهتره.
    احتمال تعویض هم در اینده است.

      1. آزی

        گوشی شیانومی گوشی بسیار عالی با امکانات ولی تو ایران خدمات نداره اگر خراب بشه به سختی درست میشه
        ایفون به شرط اصل بودن گوشی خوبی و افت قیمت نداره و همچنین ممکنهبه مرور زمان ای او اس های جدید رو پشتبانی نکنه

  1. جاسم

    سلام جناب الان یه مدل گوشی هست ک اول سریالش با nشروع میشه و تو سایت امل چک کردیم همه تیکا سبزه البته تو قطر خریدیم .دست دومم هست بعد ب جای ۳ گزینه ۴ گزیته هست ک هر ۴تاش تیک سبزه داستان چیه ؟!

  1. محمد

    اطلاعات عالی بود ممنون

  1. سحر

    سلام من یه گوشی ایفون ایکس اس مکس خریدم زود شارژ خالی میکنه با توجه به اینکه یکی از دوستام ایکس داره خیلی دیر شارژ میکنه
    بعد باتریش ۱۰۰
    یه سوال مهم اینکه nزده واسه من اولشnزده یعنی بردش عوض شده یعنی چی چیکارش کنم؟؟؟؟؟؟؟لطفا راهنمایی کنین کلی پولش شده

      1. آزی

        اگر دسته دو خریدین باتری گوشی تعویض شده
        اگر هم حرف n اول مدل خورده یعنی جز گوشی های ک توسط کارخونه تعمیر شده

      1. حمید

        توسط خود شرکت اپل ریفربیش شده است

      1. parsa-esfandiarpoor

        سلام برد گوشیتون دست کاری شده یا کلا تعویض شده

  1. Asma

    اصلاعات مفیدی بود ولی ما هنگام خرید گوشی اصل با خودمون نداریم ک اینارو با هم مقایسع کنیم

  1. رضا

    باسلام
    ممنون از سایت خوبتون
    ببخشید من یه آیفون 8 استوک خریدم شمارش NQ852J/A هست، این یعنی بورد ش عوض شده؟ و اینکه کاراییش چطور خواهد بود؟

      1. آزی

        شماره سریال n یعن گوشی توسط کارخانه تعمیر شده

  1. فاطمه

    سلام برای من مورد اول رو سبز زده دو مورد بعدی رو زرد این ینی ممکنه رفرش باشه؟

      1. Mahdieh

        سلام منم مشکلم همینه کسی میدونه برا چیه؟!!

  1. مرتضی

    سلام آقا یک سؤال من گوشی آیفون 7 دارم مشکل No Service پیدا کرده بود. بردم برای تعمیر، یک سری قطعات سخت افزاری شو عوض کردن یه مدت خوب کار کرد ولی بازم به همون مشکل دچار شد. ولی شماره مدل گوشی رو که چک کردم همون M رو داشت. خوب بر اساس صحبت های شما این باید یک حرف دیگه ای رو نشون میداد. چون خودم میدونم تغییرات سخت افزاری دادن. پس چرا شماره مدل تغییر نکرده؟!
    شماره مدل گوشی من MNAJ2LL/A

      1. آزی

        گوشی های ایفون 7 مشکل سخت افزاری دارن و موقع خرید باید بعضی پارت نامبر هاش نباید خرید

  1. Fadi

    سلام برای من همه ی این سه مورد سبز بود یعنی گوشی کاملا اصله؟

  1. مرسی امروز یه ایفون ۶خریدم خیلی میترسیدم تقلبی باشه تمام کار های ک گفتی انجام دادم درست بود مرسی

  1. ابوالفضل

    دمتون گرم عالی بود مطالب ???

  1. سارا

    سلام ببخشيد من ايفون ٧ دارم مدلشم MN8L2LL/A هست. اين يعني motherboard گوشيم دست كاري شده؟؟

  1. Atena

    ممنون بسیار عالی بود،،
    یه سوال ب نظر شما یه گوشی ِآیفون ۷+ بهتره
    یا
    سامسونگ a80
    میشه جواب بدید چون خیلی نظرتون برام مهمه

  1. amir z

    سلام خسته نباشید ببخشید توی منطقه ازاد یه سری موبایل فروشی ها هستن که گوشی رو به صورت قاچاق با لنج میارن و میگن کارتون نداره و به قیمت خیلی پایین تری میدن و ضمانت 18 ماهه هم میدن و همینطور مهلت مرجوعی به نظرتون خرید ازشون کار درستیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  1. بابک

    با سلام و با تشکر از مطلب مفیدتون، بعضی از گوشیها اصطلاحا رفرش شده هستند یعنی گوشی در ایران باز شده و قطعاتی تعمیر یا تعویض شده، اونا رو با این روشهایی که فرمودید نمیشه تست کرد، لطفا راهنمایی بفرمایید.

      1. کامران راد

        سلام
        خواهش میکنم
        بله گوشی های که در ایران یا تعمیر میشن یا گوشی های اوراقی رو به هم میچسبونند تا یک گوشی درست کنند و اغلب به صورت نو میفروشن
        در یعصی از مواقع با شماره سریال قابل چک کردن هستند ولی اکثر اوقات این کار سخت هست و یک متخصص باید چک کند

      1. من

        رفرش؟!

        رفرش دیگه چیه استاد؟!!!!!

  1. بهرام

    سلام دوست عزیز
    سپاس از راهنماییهاتون که خیلی اموزنده بود،
    من 6s.دارم شما گفتین برید ستینگ و قسمت جنرال و ابوت و سریال رو چک کنید تا رف نباشه ،انجام دادم عبارت انگلیسی نوشته f71Qlnf7grydکه این عبارتو کجا باید چک کنم؟ ،یا گفتین پشت گوشی سریال نوشته شده که متاسفانه شماره سریالی وجود نداره پشت دستگاه ،میشه لطفا راهنمایی کنید
    گوشیم رف با ریپک هست یا خیر؟

      1. کامران راد

        سلام
        مدل گوشی که معمولا سه مدل آخرش پارت نامبر رو مشخص می کنه حرف اول اون عبارت رو باید چک کنید

  1. علی رضا

    سلام دوستان من هم میخواستم از این آیفون ها بخرم 11پرومیگن6میلیون بخرم یانه رجیستری شده 18 ماه هم گارانتی داره از اهواز هست نظر شما مهمه برام

  1. مریم

    سلام.بسیار مفید بود.ممنونم که اینقدر واضح و خوب همه چیو توضیح دادید.در پناه خدا باشید

      1. کامران راد

        سلام
        خواهش میکنم

  1. جاوید

    سلام من ایفون ۸ گم کردم سریع رفتم سیمکارتمو سوزوندم الان میشه گوشیمو ردیابی کنم برم پلیس بگم.لطفا راهنماییم کنین

      1. کامران راد

        سلام
        بله میتونید از طریق شکایت گوشی خودتون رو ردیابی کنید

  1. فاطمه

    سلام لطفا راهنمایی کنید من میخوام گوشی ایفون 11 دوسیم بخرم بدون کد میگن 16 تومن ولی با کد 24 تومن
    بعضی جاها میگن کد رو میتونی از همه جا بعدا بخری واقعا حقیقت داره که براحتی از هرجا کد رو خریداری کرد یا خیر؟

      1. کامران راد

        سلام
        در صورت داشتن پاسپورت می تونید گوشی خودتون رو رجیستر کنید

  1. mahmod21

    سلام وقت بخير من گوشيمو زدم با اين
    پروسه ايي كه فرموديد.
    گزينه اول سبز هستش ولي گزينه دوم و سوم زرد رنگ هستش؟
    اين دو گزينه زرد رنگ بعني به اين معنا كه رف هستش يا فيك!!
    بعد انتهاي صفحه هم پرچم امارات هست”
    ممنون از اطلاعاتتون بسيار مفيد بود منتظر جوابتون هستم”

  1. نیلوفر

    سلام من میخوام یه گوشی ایفون × دست دوم از یه نفر که آشنا هست بخرم اما فیس آیدیش خرابه اما قیمت خوب میده حافظه۲۵۶ میده ۱۲ تومن به نظرتون این کارو انجام بدم؟ اصلا می ارزه؟

  1. negin

    سلام، میخواستم گوشیمو با ایفون۱۱ عوض کنم ولی کارتن گوشی و که دیدم یکم شک کردم اخه بعضی از نوشته های توی کارتن چینی بود حالا بنظرتون فیکه؟ منتظر جوابتون هستم

  1. Mary

    سلام من میخواستم ایفون۷ بخرم در نظرات گفته بودید ایراداتی داره این مدل چه ایراداتی هستند؟
    یعنی آیفون ۷ پلاس بگیرم بهتر هستش
    ممنون میشم اگر راهنمایی ایم کنید

      1. Kosar

        من ۴ ساله دارم ایراد خاصی نداشته واقعا

  1. حسنا

    سلام دوستان
    من میخاسم یدونه اصلشو بگیرم ولی دیدم ب قیمتش نمی ارزع یه گوشی اندازع کف دست کلی باس بش پول بدی
    اما نمیدونم فیکش چ فرقی دارع؟! باهاش میشه درست کار کرد یا نه؟!
    چقد عمر میکنه ؟!
    می ارزه یا نه؟
    چجوریه
    جوابمو بدین لدفن مرصیتوون💋

  1. امیرحسین

    الان مود شده گوشی های طرح اصلی میاد برای مثال ایفون ۱۲ طرح اصلی ۴میلیون نمیدونم بخرم یا نخرم اگه بخرم سالم از اب درمیاد یا نه نیام بعد یک ماه خراب بشه بیچاره بشم اونوقت کی جواب گو هست لطفا کمک کنید بخرم یا نه

  1. رضا

    با سپاس فراوان

  1. محمد

    سلام من چند روز پیش یه ایفون ۱۲ پرومکس خریدم .نوشته های سریال نامبرش قسمت پایین با ناخن کنده میشه.ولی گوشی رو تست کردم همه جوره اوکی هست. ایا سریای جدید همشون اینجورین؟

  1. محمد

    سلام من یک ایفون ۱۲خریدم خیلی نسب ب ایفون های دیگه سبک رفتم سایت ایفونم چک کردم با سریال همه درست بود حالا میخاستم ببینم امکانش هس بخاطر سبک بودن گوشی فیک باشه

  1. امیر روشنی

    سلام آیا گوشی تازه ی آیفون 5یا6 تولید میشه و احتمالش هست توی ایران باشه؟

  1. امیرعباس

    عالیه‌گوشی‌خوبیه‌فقط‌میشه‌آیفون‌۱۱‌پرومکس‌قیمتشو‌ببرین‌پایین‌ممنون‌میشم‌اگه‌ببرین‌پایین.‌با‌تشکر

      1. Sahyna

        قیمت دست ایشون که اطلاعات دادن نیست 😄دست سازنده ی اپل هست

  1. ناهید

    سلام مرسی از مطالب
    FN8P2LL/A مدل نامبر
    FYNTN2C4HG74 سریال نامبر
    اینا یعنی چی لطفا بگید🥺

  1. محمد دارایی

    سلام بسیار عالی واقعا ممنونم از اطلاعات مفیدتون و بسیار کامل

    فقط یه سوال ب نظر شما از دیجی کالا بخوام بخرم ب نظرتون اصل میده ؟

  1. آیدا فلاحت

    سلام ، ممنون از مطالب مفیدتون، قصد خرید آیفون 8 پلاس دارم یا x، اما بین سامسونگ و آیفون دو دل هستم، هرچند که الان سامسونگ دارم و اصلا راضی نیستم

  1. Melsam

    سلام به نظرتون ایفون 7 پلاس بخرم؟؟
    و اینکه ایفون سون پلاس بهتر هست یا سامسونگ a51
    متشکرم

  1. زهرا

    سلام ببخشید من رنگ گوشیم رز کلد هست ولی وقتی کد رو تو سایت میزنم گوشی مشکی میاره.ایا این مشکلی داره یا نه؟

  1. محمد

    سلام. من میخوام از ترکیه یه ایفون ۱۲ بگیرم چه کاری باید کنم برای ریجستری

  1. امیر محمد

    اطلاعات عالی ای دادین ممنون

  1. Sahyna

    خیلی اطلاعاتتون خوب و کامل بود
    ممنونم از شما
    حتماً برای گوشی بعدیم از اطلاعاتتون استفاده کامل رو میبرم♥️

  1. مینا

    سلام وقتتون بخیر
    ممنون بابت اطلاعات مفیدتون
    من هم چک کردم سریال نامبر رو
    گزینه اولی تیک سبز داره دوتای بعدیش تیک زرد …این یعنی چی ؟؟؟ ممنون میشم اگه راهنماییم کنید

      1. سمیه

        چرا جواب این سوال داده نمیشه😔

  1. جینگیل

    سلام من یه گوشی 8پلاس خریدم که همه چیزش اوکی بود فقط می‌خواد بفهمم راهی هست که بشه فهمید قاب تعویضی هست؟؟دوستان گفتن پشت قاب شماره سریالی هست که با جعبه باید همخونی داشته باشه از من این شماره نیست یعنی عوض شده؟؟ ال سی دی عوض شده باشه راهی هست که بشه فهمید ؟؟»»

  1. سوگند

    سلام من ایفون 8 گرفتم واسه اپل ایدی و هنوز نساختم و اینکه کارتی باشه بهتره یا با سایت ساختع بشه و چ فرقی دارن

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند