آی او اس 13

تاریخ انتشار iOS 13 مشخص شد

02:008840

اپل شب گذشته در جریان برگزاری رویداد اختصاصی معرفی گوشی‌های خانواده‌ی آیفون ۱۱، تاریخ انتشار سیستم‌عامل iOS 13 را نیز به‌صورت رسمی مشخص کرد.

اپل اعلام کرده است که قصد دارد جدیدترین نسخه‌ی سیستم‌عامل موبایلی‌اش یعنی آی‌او‌اس ۱۳ را در تاریخ ۱۹ سپتامبر ۲۰۱۹ (۲۸ شهریور ۱۳۹۸) برای دستگاه‌های مقصد (آیفون 6S به بعد) منتشر کند. در ضمن کوپرتینویی‌ها از انتشار iOS 13.1 در تاریخ ۳۰ سپتامبر ۲۰۱۹ (۸ مهر ۱۳۹۸) خبر داده‌اند.

به‌روزرسانی جدید سیستم‌عامل iOS تغییراتی در اپلیکیشن‌های مختلف نظیر Maps ،Photos و Reminders اعمال و آن‌ها را کاربرپسندتر از قبل می‌کند. در ضمن یکی از مهم‌ترین تغییرات iOS 13 نسبت به نسل پیش، اضافه شدن حالت تاریک (Dark Mode) به آن است؛ کاربران اپل از مدت‌ها پیش خواستار اضافه شدن حالت تاریک به سیستم‌عامل iOS بودند و اپل سرانجام در نسخه‌ی جدید، به حرف آن‌ها گوش داد.

ios 13

ظاهرا تغییراتی که در آی‌او‌اس ۱۳ روی اپلیکیشن اپل مپس اجرا می‌شود، یکی از مهم‌ترین تغییرات هستند و اهمیت بالایی دارند. رابط کاربری اپل مپس به‌طور کامل بازسازی شده است و این بار اطلاعات بیشتری را در بر دارد.

افزون بر این‌ها، آی‌او‌اس ۱۳ میزبان اپلیکیشن جدید Find My است که از ترکیب Find My iPhone و Find My Friends به‌وجود آمده و کاربرد زیادی دارد. iOS 13 همچنین شامل امکان سوایپ روی کیبورد برای سریع‌تر تایپ کردن است. در ضمن در این سیستم‌عامل امکان تبدیل مموجی‌ها به استیکر وجود دارد.

اپل می‌گوید iOS 13.1 شامل به‌روزرسانی‌هایی است که در ابتدا قرار بود در iOS 13 وجود داشته باشند. به‌روزرسانی‌های یادشده شامل این موارد هستند: سیری می‌تواند پیام‌های دریافتی را با صدای بلند بخواند؛ امکان اضافه کردن شورت‌کات‌های سیری به HomeKit وجود دارد و… . همچنین اپل اعلام کرده است که بعدا در پاییز امسال، قابلیت‌های دیگری نظیر امکان به‌اشتراک‌گذاری صدا در بین دو جفت ایرپاد به iOS 13 اضافه خواهد شد.

در انتها می‌توانید فهرست دستگاه‌های سازگار با iOS 13 را مشاهده کنید:


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند