DxOMark: دوربین سلفی آیفون 11 فوق‌العاده است، اما میان برترین‌ها قرار نمی‌گیرد

02:007410

گوشی آیفون ۱۱ اپل توانست نظر علاقه‌مندان به محصولات کوپرتینویی‌ها و حتی منتقدان را به خود جلب کند و در میان گوشی‌های هوشمند پرفروش قرار گیرد. حال، بنچمارک DxOMark به سراغ پرچم‌دار اپل رفته است تا توانایی دوربین سلفی آن را به زیر ذره‌بین ببرد.

در آیفون ۱۱ از همان دوربین سلفی استفاده شده است که در نسخه پریمیوم یعنی آيفون ۱۱ پرو مشاهده می‌کنیم؛ دوربینی ۱۲ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.2 و فاصله کانونی ۲۳ میلی‌متری که توانسته امتیاز مجموع ۹۱ را از بنچمارک DxOMark دریافت کند.

در نتایج بنچمارک می‌توان مشاهده کرد که تفاوت بسیار کمی میان عملکرد دوربین سلفی دو گوشی آيفون ۱۱ و آيفون ۱۱ پرو وجود دارد؛ البته با این تفاوت که نسخه پرو از فوکوس بهتری نسبت به نسخه استاندارد استفاده می‌کند. آیفون ۱۱ با کسب امتیاز ۹۱ توانسته جایگاه سیزدهم را در فهرست DxOMark دریافت کند.

در توضیحات بنچمارک مرتبط با آيفون ۱۱ می‌توان مشاهده کرد که مواردی ازجمله اکسپوژر و گستردگی محدوده دینامیک از نقاط قوت دوربین سلفی پرچم‌دار اپل هستند. از نکات منفی نیز ضعف در ارائه رنگ پوست طبیعی عنوان شده است؛ به‌نحوی که رنگ پوست کاربر کمی به زردی تمایل دارد.

فوکوس ناکارآمد روی سوژه‌هایی که فاصله نسبتا دوری با دوربین دارند نیز از دیگر نقاط ضعف دوربین سلفی عنوان شده و گویا در تصاویر ثبت‌شده با دوربین سلفی می‌توان نویز خفیفی را مشاهده کرد. میزان نویز در زمانی بیشتر می‌شود که تصویری در محیطی با میزان نور کم گرفته شده باشد.

بنچمارک DxOMark به کیفیت فیلم‌برداری دوربین سلفی آیفون ۱۱ امتیاز ۹۰ را داده است و یکی از دلایل آن نیز کنترل میزان نویز در فیلم‌برداری با فرمت 4K در حالت ۳۰ فریم بر ثانیه عنوان شده است. اکسپوژر و ارائه جزئیات و رنگ‌های دقیق از دیگر نقاط قوت دوربین سلفی در حالت فیلم‌برداری هستند؛ به‌نحوی که دوربین در شرایطی که نور محیط بسیار کم باشد نیز قادر به ضبط ویدیوهایی با کیفیت بالا است.

با این حال، مشکل کاهش جزئیات هنگام فوکوس خودکار در حالت فیلم‌برداری نیز به چشم می‌خورد و همین امر باعث کاهش امتیاز دوربین سلفی آیفون ۱۱ شده است.

منبع: zoomit


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند