لنوو یوگا اسلیم 7 با پردازنده‌های اینتل و AMD معرفی شد

02:587420

لنوو شب گذشته و پیش از رونمایی رسمی پردازنده‌های خانواده‌ی رایزن ۴۰۰۰ (AMD 4000) لپ‌تاپی معرفی کرد که از پردازنده‌های مذکور برای پردازش کارهای مختلف استفاده می‌کند. لپ‌تاپ لنوو یوگا اسلیم ۷ (Lenovo Yoga Slim 7) محصولی جدید است که فعلا شاهد رونمایی اولیه‌ی آن هستیم و ظاهرا قرار است آوریل ۲۰۲۰ (فروردین و اردیبهشت ۱۳۹۹) به‌صورت رسمی وارد بازار شود. لنوو این محصول ۱۴ اینچ را در دو مدل عرضه می‌کند: مدل اول از پردازنده‌ی رایزن ۴۰۰۰ AMD و مدل دوم از پردازنده‌ی Core i7 نسل دهمی اینتل استفاده می‌کند.

کاربران بسته به نیازشان سراغ یکی از دو مدل لپ‌تاپ جدید لنوو خواهند رفت. بدون شک انتخاب مدل مناسب به عملکرد این لپ‌تاپ‌ها در‌مقایسه‌با قیمت عرضه‌شان بستگی دارد. نکته‌ی جالب‌ به اختلاف قیمتی بین مدل‌های مختلف یوگا اسلیم ۷ مربوط می‌شود. براساس اعلام رسمی، لنوو قصد دارد اسلیم ۷ مجهز به پردازنده‌ی AMD را با قیمت پایه‌ی ۸۴۹/۹۹ دلار و مدل مجهز به پردازنده‌ی اینتل را با قیمت پایه‌ی ۱٬۲۰۹/۹۹ دلار روانه‌ی بازار کند.

AMD در زمان معرفی لپ‌تاپ اسلیم یوگا ۷ به‌صورت کامل جزئيات پردازنده‌های خانواده‌ی رایزن ۴۰۰۰ را تشریح نکرده بود. درضمن، در‌حال‌حاضر نمی‌دانیم دقیقا کدام‌یک از تراشه‌های این خانواده در لپ‌تاپ یوگا اسلیم ۷ استفاده شده‌اند. پردازنده‌های مرکزی رایزن ۴۰۰۰ با اتکا بر لیتوگرافی هفت‌نانومتری تولید شده‌اند و از معماری هسته‌ی ذن ۲ (Zen) خود AMD بهره می‌گیرند. اختلاف قیمت ۳۶۰ دلاری بین دو مدل اسلیم ۷ به‌صورت تلویحی نشان می‌دهد پردازنده‌ی AMD در‌مقایسه‌با پردازنده‌ی نسل دهمی اینتل قدرت پردازشی ضعیف‌تری دارد و با قیمت کمتری در‌دسترس قرار گرفته است.

به‌غیر از پردازنده‌های مرکزی، بیشتر مشخصات سخت‌افزاری دو مدل اسلیم ۷ به‌ یکدیگر شبیه هستند و تفاوتی در بین آن‌ها به‌چشم نمی‌خورد. براساس اعلام رسمی، لنوو یوگا اسلیم ۷ به صفحه‌نمایشی با وضوح 1080p و حداکثر ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی رم و حداکثر یک ترابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی از نوع SSD مجهز است. یکی از نکات مهم درباره‌ی اسلیم ۷ به تنوع درگاه‌های آن برمی‌گردد؛ جایی که لنوو می‌گوید محصول جدیدش دو درگاه USB 3.1، یک درگاه USB Type-C (تاندربولت)، یک کارت‌خوان SD،‌ یک درگاه HDMI و یک جک ۳/۵ میلی‌متری هدفون دارد.

تفاوت دیگری که در بین مدل‌های اسلیم ۷ دیده می‌شود، این است که در مدل مجهز به پردازنده‌ی اینتل شاهد پشتیبانی از وای‌فای ۶ هستیم. افزون‌بر‌این، لنوو قصد دارد مدلی از این لپ‌تاپ را با پوششی از جنس پارچه عرضه کند که ضمن بهره‌گیری از نمایشگر 4K به کارت گرافیک مجزای سری انویدیا GeForce MX مجهز خواهد شد. لنوو اعلام کرده است هر دو مدل لپ‌تاپ یوگا اسلیم ۷ را آوریل امسال (فروردین و اردیبهشت ۱۳۹۹) در دسترس قرار خواهد داد.

منبع: zoomit


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند