ال جی G8X ThinQ با نمایشگر دوگانه و دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی معرفی شد

04:005910

الجی در ایفا ۲۰۱۹، از گوشی هوشمند G8X ThinQ همراه‌با پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۵۵، کیس تاشویی دربرگیرنده‌ی نمایشگر دوم و دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی رونمایی کرد. LG در رویداد ایفا ۲۰۱۹ از گوشی هوشمند G8X ThinQ رونمایی کرد که اگر جایگزینی برای G8 نباشد، دست کم دنباله‌رویی برای آن است. الجی همراه با این گوشی یک کیس تاشو دربرگیرنده‌ی صفحه‌نمایش دوگانه‌ی مجزا را نیز عرضه می‌کند.

گوشی هوشمند G8X ThinQ با نمایشگری بزرگتر از مدل G8 و به بزرگی نمایشگر ۶.۴ اینچی مدل V50 ارائه می‌شود. این نمایشگر با وضوح ۲۳۴۰ × ۱۰۸۰ پیکسل، رزولوشنی کمتر از مدل‌های پرچم‌دار کنونی با وضوح ۳۰۴۰ × ۱۰۴۰ پیکسل دارد. این گوشی هوشمند در کشور کره جنوبی به نام V50S شناخته می‌شود.

گوشی G8X نیز مانند G8 از پنل اولد بهره می‌برد و الجی در آن از حسگر اثر انگشت یکپارچه با صفحه‌نمایش استفاده کرده است. کره‌ای‌ها این بار از یک دوربین ۳۲ مگاپیکسلی Quad Bayer در بریدگی قطره‌ای بالای صفحه‌نمایش استفاده کرده و آن را جایگزین دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی G8 کرده‌اند. با توجه به استفاده از یک حسگر ToF در دوربین سلفی پرچم‌دار جدید الجی، بریدگی قطره‌ای یادشده ابعاد کوچک‌تری دارد. G8X همچنان از ویژگی تصویر برداری سلفی با حرکات دست پشتیبانی می‌کند.

در بدنه پشتی G8X ThinQ، همچنان با رویکردی مینیمالیستی روبه‌رو هستیم. این گوشی دو ماژول دوربین دارد که همراه‌با فلش در زیر قاب شیشه‌ای بدنه‌ی پشت گوشی قرار گرفته‌اند. دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی (با برخورداری از حسگر “1/2.55، اندازه پیکسل ۱.۴ میکرومتری، گشودگی دیافراگم f/1.8، لرزش‌گیر اپتیکال و زوم خودکار PDAF ) و ماژول بعدی یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی با زاویه دید گسترده (با برخورداری از حسگر “1/2.8، اندازه‌ی پیکسل ۱ میکرومتری، گشودگی دیافراگم f/2.4 و زوم ثابت) است. این ماژول دوربین زاویه دید قابل‌توجهی به بزرگی ۱۳۶ درجه به مانند گوشی G5 ایجاد می‌کند. در حال حاضر گوشی‌های رده‌بالای بازار با یک دوربین تله‌فوتو نیز همراه هستند که کره‌ای‌ها از به‌کار بردن آن در این گوشی صرف‌نظر کرده‌اند.

تکرار طراحی گذشته و دوری از راهکارهای نوآورانه برای حذف بریدگی

G8X ThinQ از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۵۵ (و نه مدل جدیدتر ۸۵۵ پلاس) همراه‌با پیکربندی یکتای ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی بهره می‌برد. برای افزایش فضای ذخیره‌سازی شکاف میکرو اس‌دی در این گوشی تعبیه شده و الجی همچنان مصمم به استفاده از جک ۳.۵ میلیمتری (و البته ویژگی QuadDAC در پس آن) است. تأمین انرژی این گوشی را یک باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی بر عهده دارد.

گوشی G8X ThinQ با استحکام و دوام مثال‌زدنی عرضه خواهد شد. پنل پشتی و جلویی از جنس گوریلا گلاس ۶ و استاندارد مقاومت در برابر نفوذ آب IP68 عامل چنین دوامی است؛ اما این همه‌ی ماجرا نیست و کره‌ای‌ها در ساخت فریم مقاوم این گوشی استاندارد نظامی MIL-STD 810G را نیز دریافت کرده‌اند. الجی همراه‌با G8X نسخه‌ی جدیدی از رابط نرم‌افزاری اختصاصی خود را با نام LG UX 9.0 ارائه کرده است که موارد اضافی کمتری داشته، از شکل‌هایی ساده‌تر با آیکون‌های برجسته‌تر به همراه Dark Mode پیش‌ساخته بهره می‌گیرد. سیستم‌عامل پیش‌فرض G8X اندروید ۹ پای خواهد بود.

نمایشگری دوگانه

الجی برای G8X ThinQ نمایشگر دومی را در نظر گرفته است که در واقع نسخه‌ی پیشرفته‌ی نمایشگر معرفی‌شده‌ همراه‌با V50 است. الجی این نمایشگر دوم ۶.۴ اینچی را در قالب یک کیس تاشو (Flip Case) به مشتریان خود ارائه می‌کند. نمایشگر دوم از نظر کیفیت، وضوح، ابعاد و بریدگی سلفی هیچ تفاوتی با نمایشگر اصلی G8X ندارد. در پشت این کیس نیز یک نمایشگر سوم ۲.۱ اینچی مونوکروم از نوع اولد جا خوش کرده است که به نمایش ساعت، اعلانات و موارد دیگر می‌پردازد.

استدلال الجی برای داشتن نمایشگر دوم نمایش دو اپلیکیشن در حالت پهلو به پهلو، داشتن یک کیبورد بزرگ و آسان‌تر شدن امکان تایپ در یکی از نمایشگرها و همچنین امکان ارائه‌ی اطلاعات گیم پلی و کاراکترها در بازی‌های خاص روی یکی از دو صفحه‌نمایش است. این دو نمایشگر به راحتی قابل جداسازی از یکدیگر هستند و تنها در هنگام نیاز، نمایشگر دوم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کیس تاشوی مجهز به نمایشگر، از باتری مجزایی برخوردار نیست و از باتری گوشی با اتصال به درگاه USB-C تغذیه می‌کند. ولی خود کیس، با تعدادی پین پوگو همراه است که در حین اتصال به گوشی، امکان شارژ گوشی از طریق این درگاه یا شارژر بی‌سیم وجود دارد. کیس تاشوی DualScreen در حالی باعث افزایش ۱۳۴ گرمی وزن 8CX می‌شود که خود به‌تنهایی ۱۹۲ گرم وزن دارد.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند