MSI لپ‌تاپ‌های Bravo 15 و Bravo 17 را با پردازنده رایزن 4000 معرفی کرد

05:116160

MSI چند روز پیش با انتشار بیانیه‌ای مطبوعاتی به‌صورت رسمی از دو لپ‌تاپ گیمینگ جدید پرده‌برداری کرد. لپ‌تاپ‌های گیمینگ موردبحث MSI هم‌اکنون برای پیش‌خرید در دسترس قرار گرفته‌اند. براساس اعلام رسمی، MSI Bravo 17 و MSI Bravo 15 در دسته‌ی لپ‌تاپ‌های گیمینگ مقرون‌به‌صرفه جای می‌گیرند و برای پردازش کارهای مختلف به پردازنده‌های مرکزی سری رایزن ۴۰۰۰ AMD و همچنین پردازنده‌های گرافیکی سری رادئون این شرکت مجهز شده‌اند. علاقه‌مندان می‌توانند هم‌اکنون براوو ۱۵ و براوو ۱۷ را با مراجعه به فروشگاه Newegg تهیه کنند. لپ‌تاپ MSI براوو ۱۵ با قیمت ۹۲۹ دلار و لپ‌تاپ براوو ۱۷ با قیمت ۱٬۰۹۹ دلار در دسترس قرار گرفته‌اند.

لپ‌تاپ‌های موردبحث MSI درواقع قرار است جایگزین لپ‌تاپ‌های سری آلفا (Alpha) شوند که این شرکت در سال گذشته‌ی میلادی به بازار عرضه کرد. بهره‌مندی از پردازنده‌های مرکزی جدید سری Renoir در کنار داشتن بدنه‌ای به‌نسبت باریک باعث می‌شود براوو ۱۵ و براوو ۱۷ محصولاتی درخورتوجه در بازار لپ‌تاپ‌های گیمینگ اقتصادی باشند.

MSI چندین سال است که در محصولاتش تنها به پردازنده‌های مرکزی و گرافیکی شرکت‌های اینتل و انویدیا تمایل نشان می‌دهد. این شرکت پس از مدت‌ها در سال ۲۰۱۹ با معرفی لپ‌تاپ ۱۵/۷ اینچ آلفا ۱۵ مجددا به استفاده از پردازنده‌های مرکزی و گرافیکی ساخت AMD روی آورد. گرچه آلفا ۱۵ را نمی‌توان قدرتمندترین لپ‌تاپ در دسته‌ی محصولات گیمینگ اقتصادی به‌شمار آورد، اما در هر صورت نباید فراموش کنیم که قیمتی بسیار خوب داشت. براوو ۱۵ و براوو ۱۷ که به‌تازگی معرفی شده‌اند قرار است جایگزین مستقیم آلفا ۱۵ شوند.

لپ‌تاپ‌های جدید براوو ۱۵ و براوو ۱۷ MSI قرار است جایگزین آلفا ۱۵ سال ۲۰۱۹ شوند

لپ‌تاپ‌های جدید MSI دارای سخت‌افزار توانمندی هستند و با پردازنده‌های AMD همراه شده‌اند. مدل Bravo 15 مجهز به پردازنده‌ی مرکزی Ryzen 7 4800H است و از پردازنده‌ی گرافیکی AMD RX5500M بهره می‌گیرد. انتظار می‌رود پردازنده‌ی گرافیکی موردبحث در مقایسه‌با GTX 1660 Ti عملکرد اندکی ضعیف‌تر از خود برجای بگذارد. این لپ‌تاپ همچنین مجهز به ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی رم به‌همراه ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی سریع از نوع SSD است. از طرفی Bravo 17 را داریم که مشخصات فنی مشابه دارد، اما می‌توان در این لپ‌تاپ به‌همراه حافظه‌ی SSD موردبحث از ۱ ترابایت حافظه‌ی HDD ۷٬۲۰۰rpm استفاده کرد.

ناگفته نماند که در آلفا ۱۵ سال ۲۰۱۹ شاهد استفاده از پردازنده‌ی نسل دومی ۱۲ نانومتری Ryzen 7 3750H بودیم. این درحالی است که لپ‌تاپ‌های جدید سری براوو از پردازنده‌های نسل سومی ۷ نانومتری Ryzen 5 4600H یا Ryzen 7 4800H استفاده می‌کنند. گفته می‌شود پردازنده‌های نسل سومی موردبحث AMD خواهند توانست از لحاظ مصرف انرژی و قدرت پردازشی عملکردی بین دو پردازنده‌ی نسل نهمی اینتل Core i7-9750H و Core i9-9880H از خود نشان دهند. MSI به‌هنگام معرفی براوو ۱۵ و براوو ۱۷ مدعی شد که این لپ‌تاپ‌ها نسبت‌به آلفا ۱۵ دو برابر مصرف انرژی کمتری دارند که ادعایی درخورتوجه است.

براوو ۱۵ و براوو ۱۷ به‌عنوان محصولات گیمینگ، لپ‌تاپ‌هایی به‌نسبت باریک و سبک‌وزن هستند

لپ‌تاپ براوو ۱۵ حدودا ۱/۸ کیلوگرم وزن و ابعادی معادل ۳۹۷ در ۲۶۰/۱ در ۲۳/۱ میلی‌متر میلی‌متری دارد. از طرفی براوو ۱۵ دارای ابعاد ۳۵۸/۹ در ۲۵۳/۸ در ۲۱/۶ میلی‌متر میلی‌متر است و وزنی معادل ۲/۳۱ کیلوگرم دارد. اعداد یادشده نشان می‌دهند که براوو ۱۵ و براوو ۱۷ به‌عنوان لپ‌تاپ‌هایی گیمینگ، محصولاتی به‌نسبت باریک و سبک‌وزن هستند. این محصولات جدید حدودا ۵ میلی‌متر باریک‌تر و چندصد گرم سبک‌تر از آلفا ۱۵ هستند. در هر دو لپ‌تاپ از بدنه‌ای پلاستیکی با رنگ مشکی استفاده شده است که روی آن طرح خاصی به‌چشم می‌خورد. بخش بالایی لپ‌تاپ دارای لوگوی MSI به‌رنگ تاریک است که جذاب به‌نظر می‌رسد. بااین‌حال رنگ قرمز صفحه‌کلید اندکی از میزان جذابیت لپ‌تاپ‌ها می‌کاهد. زبان طراحی کلی لپ‌تاپ‌های جدید MSI تا حد زیادی ما را یاد لپ‌تاپ‌های MSI GF65 و GF75 می‌اندازد که مجهز به پردازنده‌ی اینتل هستند.

لپ‌تاپ براوو ۱۵ MSI دارای سه درگاه USB Type-A، دو درگاه USB Type-C، یک درگاه RJ45 Ethernet، یک درگاه قفل امنیتی، یک جک ۳/۵ میلی‌متری هدفون و یک درگاه HDMI است. از طرفی لپ‌تاپ براوو ۱۷ به‌دلیل بهره‌مندی از درگاه مجزا برای میکروفون، به‌جای دو درگاه USB Type-C از یک درگاه استفاده می‌کند.

لپ‌تاپ‌های براوو ۱۵ و براوو ۱۷ به‌ترتیب از نمایشگرهای ۱۵/۶ و ۱۷/۳ اینچ استفاده می‌کنند؛ تفاوت اصلی بین نمایشگر دو محصول به اندازه‌ی آن‌ها مربوط می‌شود. براساس اطلاعات رسمی، صفحه‌نمایش لپ‌تاپ‌های جدید MSI می‌تواند محتوای بصری را با وضوح ۱٬۹۲۰ در ۱٬۰۸۰ پیکسل به‌نمایش بگذارد.

نکته‌ی جالب دیگر این است که نمایشگرهای موردبحث دارای نرخ نوسازی (رفرش ریت) ۱۲۰ هرتز هستند. این نمایشگرها همچنین از فناوری AMD FreeSync به‌صورت کامل پشتیبانی می‌کنند. فری‌سینک AMD پشتیبانی از نرخ نوسازی تصویر متغیر و پخش محتوای HDR را ارائه می‌دهد. این ویژگی، نمایشگرهای سازگار را قادر می‌سازد تا هم‌زمان با سخت‌افزار عمل کنند. این عملکرد هم‌زمان باعث از بین رفتن بریدگی در تصویر می‌شود و تجربه‌ی نرم و روان بازی را برای گیمر به‌ارمغان می‌آورد.

لپ‌تاپ‌های گیمینگ جدید MSI دارای صفحه‌نمایش فول HD با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز هستند و از فری‌سینک AMD پشتیبانی می‌کنند
در نگاه اول صفحه‌کلید به‌کاررفته در لپ‌تاپ‌های جدید جذابیت زیادی ندارد. کلیدها به رنگ قرمز مزین شده‌اند و دارای نور پس‌زمینه در یک نقطه هستند. رنگ این کلیدها به‌میزان بیش از حد قرمز است و همین موضوع باعث می‌شود جلوه‌ی زیبایی نداشته باشد. جایگاه قرارگیری صفحه‌کلید نیز در نوع جالب است؛ این صفحه‌کلید نسبت‌به صفحه‌کلید نوت‌بوک‌های معمولی، در بخش پایین‌تری جای گرفته است. MSI هنوز به‌صورت رسمی به عمر باتری دقیق محصولاتش اشاره نکرده است، اما می‌گوید که براوو ۱۵ و براوو ۱۷ از باتری با ظرفیت ۵۱ وا‌ت‌ساعت استفاده می‌کنند. بااین‌حال براساس آنچه پیش‌تر از لپ‌تاپ‌های مجهز به پردازنده‌های AMD دیده‌ایم، می‌توانیم بگوییم که براوو ۱۵ و براوو ۱۷ قرار است دارای عمر باتری مناسبی باشند.

منبع: zoomit


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند