وان پلاس 7T رونمایی شد؛ دوربین سه‌گانه، نمایشگر ۹۰ هرتز و تراشه اسنپدراگون 855 پلاس

05:001.1K0

وان‌پلاس 7T جدیدترین پرچم‌دار وان‌پلاس است که از نمایشگری ۹۰ هرتز در کنار دوربین اصلی سه‌گانه بهره می‌برد و برای پردازش وظایف از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۵۵ پلاس کوالکام استفاده می‌کند.

وان‌پلاس همان‌طور که مدت‌ها پیش وعده داده بود، سرانجام جدیدترین پرچم‌دار خودش را با نام وان‌پلاس ۷ تی (OnePlus 7T) رونمایی کرد. گوشی جدید وان‌پلاس که نسخه‌ی بهودیافته‌ی وان‌پلاس ۷ محسوب می‌شود، از لحاظ دوربین و نمایشگر بهبودهای درخورتوجهی به‌خود دیده است و از تراشه‌ی قدرتمندتری نسبت به قبل بهره می‌گیرد. این گوشی همچنین به فناوری شارژ سریع ۳۰ واتی مجهز شده است.

بررسی مشخصات وان‌پلاس ۷ تی را با دوربین آغاز می‌کنیم؛ زیرا بخش دوربین، مهم‌ترین بهبودی است که وان‌پلاس 7T نسبت به نسل قبل به‌ خود دیده است. این گوشی جدید در پنل پشتی‌اش میزبان سه دوربین مجزا است: دوربین اصلی حسگری ۴۸ مگاپیکسلی دارد؛ این حسگر، همان حسگر IMX586 سونی است که در گوشی قبلی به‌کار رفته بود. البته این دوربین در وان‌پلاس 7T همچون وان‌پلاس ۷ پرو دیافراگمی با گشودگی f/1.6 دارد (گوشی وان‌پلاس ۷ معمولی از دیافراگم f/1.7 بهره می‌گرفت).

افزون بر این‌‌ها، دوربین دوم را داریم که به حسگری ۱۲ مگاپیکسلی مجهز شده است؛ این دوربین لنز تله‌فوتو دارد و از زوم اپتیکال ۲ برابری پشتیبانی می‌کند. در مقایسه‌ای کوتاه متوجه می‌شویم که دوربین وان‌پلاس ۷ پرو زوم اپیتکال بیشتری را ارائه می‌دهد (۳ برابر)، اما حسگر ضعیف‌تری دارد (۸ مگاپیکسل). به‌خاطر داشته باشید که برخلاف نسخه‌ی پرو، دوربین تله‌فوتوی وان‌پلاس 7T از لرزش‌گیر تصویر اپتیکال (OIS) پشتیبانی نمی‌کند.

دوربین سوم وان‌پلاس ۷ تی همچون وان‌پلاس ۷ پرو، از حسگری ۱۶ مگاپیکسلی بهره می‌گیرد و از لنزی فوق عریض با میدان دید ۱۱۷ درجه‌ای استفاده می‌کند. وان‌پلاس 7T همچون گوشی قبلی از قابلیت ویژه‌ای برای عکاسی شبانه به‌نام Nightscape پشتیبانی می‌کند و در کنار آن، دو قابلیت جدید دیگر نیز دارد. یکی از این قابلیت‌ها، حالت ماکرو برای عکس‌برداری و فیلم‌برداری از سوژ‌ها در فاصله‌ی ۲/۵ سانتی‌متری است. همچنین دوربین وان‌پلاس ۷ تی توانایی ضبط ویدئوهای 720p را با نرخ ۹۶۰ فریم‌بر‌ثانیه دارد.

یکی دیگر از بخش‌های مهم گوشی جدید وان‌پلاس، نمایشگر آن است که با نام Fluid AMOLED شناخته می‌شود. این نمایشگر دارای رفرش‌ریت (نرخ نوسازی) ۹۰ هرتز است و نسبت تصویر ۲۰:۹ را ارائه می‌دهد. در ضمن نمایشگر وان‌پلاس 7T با اندازه‌ی ۶.۵۵ اینچ، اندکی طویل‌تر از نمایشگر وان‌پلاس ۷ است. افزون بر موارد یادشده، در بخش بالایی نمایشگر وان‌پلاس 7T شاهد بریدگی (ناچ) به‌فرم قطره هستیم که از دوربین سلفی با حسگر ۱۶ مگاپیکسلی میزبانی می‌کند.

نمایشگر گوشی 7T در کنار دارا بودن رفرش‌ریت ۹۰ هرتز، از استاندارد +HDR10 به‌صورت کامل پشتیبانی می‌کند تا کاربر از تماشای محتوای بصری، لذت بیشتری ببرد. البته مدل پرو در این زمینه دست بالاتر را دارد و به‌جای وضوح QHD از نمایشگری با وضوح +1080p بهره‌مند است

وان‌پلاس مدعی شده است که نمایشگر گوشی جدیدش می‌تواند حداکثر روشنایی معادل ۱٬۰۰۰ نیت را به‌نمایش بگذارد؛ این درحالی است که نمایشگر گوشی وان‌پلاس ۷ پرو حداکثر روشنایی ۸۰۰ نیت را ارائه می‌داد. افزون بر این‌ها، وان‌پلاس 7T از موتور هپتیک قدرتمندتری بهره می‌گیرد تا به‌هنگام کارهای مختلف، لرزش طبیعی‌تری را به دست شمال منتقل کند.

گوشی جدید چینی‌ها از فناوری شارژ سریع ۳۰ واتی موسوم به Warp Charge 30T بهره می‌گیرد. به حرف T در نام این فناوری دقت کنید؛ فناوری شارژ سریع جدید وان‌پلاس گوشی را ۲۳ درصد سریع‌تر از فناوری Warp Charge 30 شارژ می‌کند که در نوع خود جالب‌توجه است. میزان شارژ باتری ۳٬۸۰۰ میلی‌آمپرساعتی وان‌پلاس 7T به‌لطف این فناوری در عرض ۳۰ دقیقه از صفر به ۷۰ و در عرض ۶۰ دقیقه به ۱۰۰ می‌رسد. از طرفی همان‌طور که انتظار داشتیم، وان‌پلاس 7T از فناوری شارژ بی‌سیم پشتیبانی نمی‌کند.

در پنل پشتی دستگاه شاهد جلوه‌ای مات هستیم که از شیشه‌ی سه‌بعدی کورنینگ گوریلا گلس (3D Corning Gorilla Glass) ساخته شده است. گوشی جدید وان‌پلاس قرار است در رنگ‌های آبی و نقره‌ای با جلوه‌ای گرادیانی روانه‌ی بازار شود. افزون بر این‌ها، شیشه‌ی گوریلا گلس پنل جلویی دستگاه از نوع شیشه‌ی تخت است تا مطابق سلیقه‌ی آن دسته از کاربران باشد که هنوز به گوشی‌های دارای نمایشگر خمیده علاقه ندارند.

همان‌طور که از ابتدا انتظار داشتیم، گوشی وان‌پلاس 7T به تراشه‌ی جدید اسنپدراگون ۸۵۵ پلاس کوالکام مجهز شده است. پردازنده‌ی گرافیکی (GPU) موجود در این تراشه در مقایسه با نسل قبل بهبودهایی به‌خود دیده است تا محتوای گرافیکی را سریع‌تر و بهتر اجرا کند. پرچم‌دار جدید چینی‌ها از ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم در کنار ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی از نوع UFS 3.0 بهره می‌گیرد.

وان‌پلاس 7T احتمالا نخستین موبایلی خواهد بود که با سیستم‌عامل اندروید ۱۰ به بازار عرضه می‌شود. این گوشی قرار است ابتدا در تاریخ ۲۸ سپتامبر ۲۰۱۹ (۶ مهر ۱۳۹۸) در کشور هند با قیمت ۳۸ هزار روپیه (برای مدل دارای ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی) و ۴۰ هزار روپیه (برای مدل دارای ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی) عرضه شود. گوشی وان‌پلاس 7T طی هفته‌های آینده با قیمت پایه‌ی ۶۰۰ دلار روانه‌ی بازار آمریکا خواهد شد.

منبع : Zoomit


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند