لپ تاپ ریزر بلید استلث 2019 در سه مدل معرفی شد

04:008940

مدل جدید لپ‌تاپ ریزر بلید استلث سرانجام با مشخصات‌ سخت‌افزاری درخورتوجه و طراحی زیبا رونمایی شد. بلید استلث ۲۰۱۹ به تراشه‌ی نسل دهمی آیس لیک اینتل مجهز شده است.

ریزر سرانجام مدل جدید لپ‌تاپ‌های خانواده‌ی بلید استلث (Razer Blade Stealth) خود را با مشخصاتی جدید و جذاب معرفی کرد. لپ‌تاپ‌های جدید خانواده‌ی ریزر بلید استلث هم کارت گرافیک‌های مجتمع و مجزای قوی‌تری دارند و هم به‌لطف بهره‌مندی از تراشه‌ی نسل دهمی آیس لیک اینتل، به‌راحتی از پسِ انجام کارها برمی‌آیند. این بار رونمایی سه مدل جدید از این لپ‌تاپ را شاهد هستیم: اولی گرافیک مجتمع و دومی کارت گرافیک مجزا و به پنلی با وضوح 1080p و سومی کارت گرافیک مجزا درکنار پنل 4K دارد.

ریزر بلید استلث Mercury White

مدل Mercury White به باتری قدرتمندی مجهز شده است؛ از‌این‌رو، می‌تواند انتخاب بسیار مناسبی برای کسانی باشد که به عمر باتری لپ‌تاپ اهمیت ویژه‌ای می‌دهند. این مدل از تراشه‌ی چهارهسته‌ای جدید نسل دهمی Core i7-1065G7 شرکت اینتل به‌عنوان قلب تپنده‌اش بهره می‌گیرد. تراشه‌ی یادشده از فناوری هایپر تردینگ (Hyper-Threading) پشتیبانی می‌کند و فرکانس پایه‌ی ۱.۳ گیگاهرتز دارد. درضمن، تراشه‌ی نسل دهمی اینتل از فرکانس بوست ۳.۹ گیگاهرتز و توان ۲۵ وات بهره‌مند است.

تراشه‌ی به‌کار‌رفته در ریزر بلید استلث Mercury White اصلی‌ترین دلیل برتری این لپ‌تاپ در مقایسه با نسل پیشینش است که از تراشه‌ی نسل هشتمی اینتل استفاده می‌کرد. درضمن، این لپ‌تاپ جدید به گرافیک مجتمع Gen11 Iris Plus مجهز شده است که قدرت بسیار بیشتری از نسل پیشین گرافیک مجتمع اینتل دارد و از فناوری Integer Scaling هم پشتیبانی می‌کند.

این مدل از سری جدید لپ‌تاپ‌های خانواده‌ی ریزر بلید استلث به ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی مجهز شده است که ممکن است برای عده‌ی زیادی از کاربران کافی نباشد. Mercury White همچنین ۱۶ گیگابایت رم از نوع LPDDR4 با فرکانس ۳.۷۳۳ مگاهرتز و نمایشگر ۱۳.۳ اینچی دارد. افزون‌بر موارد یادشده، لپ‌تاپ جدید ریزر به باتری با ظرفیت ۵۳.۱ وات‌ساعت مجهز شده است که طبق ادعای این شرکت حداکثر ۱۰ ساعت دوام می‌‌آورد.

ریزر بلید استلث GTX FHD و ریزر بلید استلث GTX UHD

مدل‌های GTX لپ‌تاپ ریزر بلید استلث ۱۳ به همان تراشه‌ی نسل دهمی مدل Mercury White، یعنی Intel Core i7-1065G7 مجهز شده‌اند. همان‌طور‌که پیش‌تر اشاره کردیم، Core i7-1065G7 ضمن پشتیبانی از فناوری هایپر تردینگ، فرکانس پایه و بوست ۱.۳ و ۳.۹ گیگاهرتز ارائه می‌دهد و توانی معادل ۲۵ وات دارد. بااین‌حال، تفاوت مدل‌های GTX، به بهره‌مندی آن‌ها از کارت گرافیک مجزا مربوط می‌شود.

در نسل پیشین لپ‌تاپ‌های ریزر بلید استلث از کارت گرافیک MX150 انویدیا استفاده شده بود؛ اما این بار شاهد استفاده از کارت گرافیک‌های قدرتمندتری هستیم. ریزر در لپ‌تاپ جدیدش از کارت GTX 1650 با چهار گیگابایت حافظه‌ی گرافیکی (VRAM) از نوع GDDR5 استفاده کرده است که توان بسیار بیشتری از MX150 در اجرای بازی‌ها دارد. مدل‌های جی‌تی‌ایکس نه‌تنها ازلحاظ کارت گرافیک، بلکه ازلحاظ حافظه‌ی ذخیره‌سازی نیز بهتر شده‌اند.

مدل‌های GTX ریزر بلید استلث ۲۰۱۹ دوبرابر حافظه‌ی پایه‌ی بیشتری از مدل مرکوری وایت دارند و به‌جای ۲۵۶ گیگابایت، از ۵۱۲ گیگابایت حافظه بهره‌ می‌برند. این یعنی لپ‌تاپ‌های مدل GTX برای گیمرهای لپ‌تاپ‌ها و البته خالقان محتوای ویدئویی، گزینه‌های بهتری به‌حساب می‌آیند. حال که سخن از خالقان محتوا به‌میان آمد، بد نیست اشاره کنیم یکی از مدل‌های GTX همچون مدل مرکوری وایت نمایشگری با وضوح 1080p دارد؛ اما اگر کاربر تمایل داشته باشد، می‌تواند بیشتر هزینه کند و مدل قدرتمندتر آن را بخرد که از نمایشگری با پنل لمسی 4K برخوردار است.

گرچه ممکن است کارت گرافیک GTX 1650 قدرت لازم برای اجرای بازی‌ها با وضوح 4K را نداشته باشد، در‌هر‌صورت بهتر از کارت MX150 از پس انجام پردازش‌های گرافیکی برمی‌آید. درضمن، GTX 1650 همچون گرافیک Gen11 به‌لطف بهره‌مندی از قابلیت Integer Scaling می‌تواند به‌هنگام اجرای بازی‌ها با وضوح پایین‌تر، تجربه‌ی بهتری به کاربر ارائه دهد.

تاکنون تاریخ عرضه‌ی لپ‌تاپ‌های جدید خانواده‌ی ریزر بلید استلث اعلام نشده است؛ اما براساس اعلام رسمی، مدل‌های Mercury White و GTX FHD و GTX UHD به‌ترتیب ۱,۴۹۹ و ۱,۷۹۹ و ۱,۹۹۹ دلار قیمت دارند.

منبع : Zoomit


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند