ریلمی 6 و ریلمی 6 پرو رونمایی شدند

04:512.0K0

شرکت چینی اوپو از دو پرچم‌دار جدید خود به‌نام‌های ریلمی 6 و ریلمی 6 پرو رونمایی کرده است که مهم‌ترین تفاوت آن‌ها با نسل گذشته، برخورداری از تراشه جدید، نمایشگری با نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی و تکنولوژی شارژ سریع ۳۰ واتی است.

ریلمی 6

ریلمی 6 اولین محصول شرکت اوپو است که مجهز به تراشه مختص گیمینگ G90T مدیاتک شده است. G90T از لیتوگرافی ۱۲ نانومتری استفاده می‌کند و از پردازنده‌ای ۸ هسته‌ای شامل دو هسته کرتکس A76 با فرکانس ۲/۰۵ گیگاهرتز و شش هسته کرتکس A55 با فرکانس ۲ گیگاهرتز بهره می‌برد. پردازنده گرافیکی Mali-G76 MC4 نیز وظیفه پردازش اطلاعات گرافیکی G90T را به عهده دارد.

محصول جدید شرکت اوپو در سه مدل با رم‌های ۴، ۶ یا ۸ گیگابایتی عرضه می‌شود. ابعاد نمایشگر ریلمی 6 مشابه با ریلمی 5 یعنی ۶/۵ اینچ است و حتی پنل نیز از نوع LCD انتخاب شده است؛ اما تفاوت اصلی در +FullHD بودن رزولوشن نمایشگر ریلمی 6 و برخورداری از نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی است. برای محافظت نمایشگر از محافظ شیشه گوریلا گلس 3 استفاده شده و بالای نمایشگر نیز دوربین سلفی با لنز 16 مگاپیکسلی با گشادگی دهانه دیافراگم F/2.0 و حسگر ۱/۳.۱ اینچی مشاهده می‌شود.

در پنل پشتی ریلمی 6 شاهد دوربین چهارگانه با حسگر اصلی ۶۴ مگاپیکسلی هستیم که از حسگر ایزوسل Bright GW1 سامسونگ نیز بهره می‌برد. حسگر دوم مجهز به لنز 8 مگاپیکسلی فوق عریض با گشادگی دهانه دیافراگم F/2.3 شده و حسگر ۲ مگاپیکسلی ماکرو و حسگر ۲ مگاپیکسلی دیگری با وظیفه ثبت تصاویر به‌صورت سیاه‌وسفید برای افزایش کیفیت تصاویر پرتره، دوربین چهارگانه ریلمی 6 را تشکیل می‌دهند.

از نظر حافظه داخلی، ریلمی 6 در دو گزینه 64 و 128 گیگابایتی از نوع UFS 2.1 به کاربران ارائه می‌شود که البته هردو گزینه از کارت‌های حافظه میکرواس‌دی و دو سیم‌کارت به‌صورت هم‌زمان پشتیبانی می‌کنند.برای تأمین انرژی مورد نیاز ریلمی 6 از باتری به ظرفیت ۴۳۰۰ میلی‌آمپرساعت استفاده شده که از تکنولوژی شارژ سریع ۳۰ واتی نیز بهره می‌برد. از نظر قیمت مدل ۴ گیگابایت رم به‌همراه ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی به قیمتی معادل ۱۷۷ دلار، مدل 6 گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی به قیمتی معادل ۲۰۴ دلار و مدل ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی به قیمتی معادل ۲۱۸ دلار عرضه می‌شود.

این قیمت‌ها مخصوص بازار هند هستند و هنوز قیمت ریلمی در بازارهای جهانی مشخص نشده است. پیش‌فروش این محصول نیز از هم‌اکنون شروع شده و از ۲۱ اسفند شاهد فروش ریلمی 6 در بازار هند خواهیم بود.

ریلمی 6 پرو

برخلاف ریلمی 6 در ریلمی پرو 6 از تراشه اسنپدراگون 720G استفاده شده که از لیتوگرافی ۸ نانومتری بهره می‌برد. این تراشه مجهز به پردازنده‌ای ۸ هسته‌ای است که شامل هسته‌هایی از نوع کریو 465 با فرکانس ۲/۳ گیگاهرتز است و پردازنده گرافیکی آدرنو 618 نیز وظایف محاسبات گرافیکی را به عهده دارد. از نظر حافظه رم، ریلمی 6 پرو در دو مدل ۶ و ۸ گیگابایتی عرضه می‌شود.

در دل بدنه ریلمی 6 پرو نمایشگری ۶/۶ اینچی از نوع LCD با نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی و رزولوشن FullHD+ قرار دارد و در بالای این نمایشگر نیز دوربینی دوگانه برای ثبت تصاویر سلفی تعبیه شده است. دوربین سلفی شامل لنز 16 مگاپیکسلی سونی IMX471 با گشادگی دهانه دیافراگم F/2.0 و لنز فوق عریض 8 مگاپیکسلی با میدان دید 105 درجه‌ای می‌شود.

در بدنه پشتی ریلمی 6 پرو از دوربینی چهارگانه متشکل از لنز اصلی ۶۴ مگاپیکسلی، لنز ۱۲ مگاپیکسلی با F/2.5 برای ثبت تصاویر تله‌فوتو، لنز فوق عریض 8 مگاپیکسلی و لنز 2 مگاپیکسلی ماکرو قرار دارد. این دوربین از تکنولوژی‌های UIS و UIS Max برای افزایش کیفیت تصاویر و ویدیوها استفاده می‌کند.

مانند ریلمی 6 باتری ۴۳۰۰ میلی‌آمپرساعتی ریلمی 6 پرو نیز از تکنولوژی شارژ سریع ۳۰ واتی پشتیبانی ‌می‌کند. هردو گوشی هوشمند مبتنی بر اندروید 10 هستند که روی این سیستم‌عامل، رابط کاربری ریلمی سوار شده است.

در حال حاضر پیش‌فروش ریلمی 6 پرو در بازار هند شروع شده و مدل پایه با ۶ گیگابایت حافظه رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی به قیمت ۲۳۲ دلار، مدل ۶ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی به قیمت ۲۴۵ دلار و مدل ۸ گیگابایت حافظه رم با ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی به قیمت ۲۶۰ دلار به فروش می‌رسد. انتظار می‌رود ریلمی 6 پرو ۲۳ اسفند راهی بازار هند شود.

منبع: zoomit


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند