ریلمی 6i با برخورداری از تراشه هلیو G80 معرفی شد

02:445790

شرکت اوپو در ژانویه ۲۰۲۰ گوشی هوشمند ریلمی 5i را معرفی کرد؛ محصولی که مجهز به تراشه اسنپدراگون ۶۶۵ شده بود و حرف‌های بسیاری در میان محصولات میان‌رده برای گفتن داشت.

طراحی ظاهری زیبا، برخورداری از دوربینی با ترکیب ماژول چهارگانه، نمایشگری ۶/۵۲ اینچی از نوع IPS LCD با رزولوشن ۷۲۰ در ۱،۶۰۰ پیکسل و باتری باظرفیت ۵،۰۰۰ میلی‌آمپرساعت از ویژگی‌های گوشی اوپو ریلمی 5i بودند.

شب گذشته شاهد اتفاق جالبی بودیم. با وجود اینکه بسیاری از سازندگان گوشی هوشمند، نسخه جدیدی از محصولاتشان را با فاصله زمانی ۶ تا ۱۲ ماه معرفی می‌کنند، شرکت اوپو از جایگزین ریلمی 5i تنها دو ماه پس از عرضه آن به بازار رونمایی کرد. محصول جدید اوپو که ریلمی 6i نام دارد، شب گذشته به‌صورت آنلاین و بدون حضور خبرنگاران رونمایی شد.

آنچه ریلمی 6i را نسبت به محصولات مشابه متمایز می‌سازد برخورداری از تراشه هلیو جی ۸۰ مدیاتک است. درواقع ریلمی 6i اولین گوشی هوشمندی محسوب می‌شود که مجهز به تراشه هلیو جی ۸۰ شده است.

محصول جدید اوپو مبتنی بر اندروید ۱۰ است و از رابط کاربری اختصاصی شرکت اوپو استفاده می‌کند. ریلمی 6i در دو نسخه به بازار عرضه می‌شود که نسخه اول از حافظه رم ۳ گیگابایتی همراه‌با حافظه ذخیره‌سازی ۶۴ گیگابایتی و نسخه دوم نیز از حافظه رم ۴ گیگابایتی همراه‌با حافظه ذخیره‌سازی ۱۲۸ گیگابایتی استفاده می‌کند.

در دل ریلمی 6i شاهد نمایشگری ۶/۵ اینچی با رزولوشن HD+ هستیم که در بالای آن، دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی قرار دارد. شرکت چینی برای طراحی دوربین اصلی از ناتو فوکاساوا، طراح صنعتی ژاپنی و استاد دانشگاه تاما استفاده کرده است.

دوربین اصلی شامل ماژولی چهارگانه است که از ترکیب دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی، دوربین فوق عریض ۸ مگاپیکسلی، دوربین ۲ مگاپیکسلی برای ثبت تصاویر پرتره و دوربین ۲ مگاپیکسلی برای ثبت تصاویر ماکرو تشکیل می‌شود. علاوه بر دوربین اصلی، شاهد حسگر اسکنر اثرانگشت نیز در پنل پشتی ریلمی 6i هستیم.

وظیفه تأمین انرژی محصول جدید اوپو به باتری با ظرفیت ۵،۰۰۰ میلی‌آمپرساعت سپرده شده است که امکان شارژ معکوس نیز دارد. شارژ معکوس به این معنا است که کاربر می‌تواند مانند پاور بانک از ریلمی 6i برای شارژ محصولات دیگر استفاده کند. امکان شارژ ۱۸ واتی ریلمی 6i نیز با استفاده از درگاه USB-C در نظر گرفته شده است.

انتظار می‌رود ریلمی 6i در دو رنگ‌بندی سفید و سبز به بازار عرضه شود. قیمت گوشی جدید اوپو نسخه سه گیگابایت حافظه رم و ۶۴ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی معادل ۱۸۰ دلار و نسخه دیگر با ۴ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی نیز معادل ۲۱۵ دلار است. ریلمی 6i از ۱۰ فروردین در ویترین فروشگاه‌ها قرار می‌گیرد.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند