سامسونگ قابلیت اندازه‌گیری فشار خون را به ساعت‌های هوشمند خود اضافه کرد

01:367370

سامسونگ اپلیکیشن Health Monitor را در کره جنوبی منتشر کرد که امکان اندازه‌گیری و ردگیری فشار خون را در ساعت هوشمند گلکسی واچ اکتیو ۲ به کاربران می‌دهد. عرضه‌ی قابلیت، کمی زودتر از برنامه‌ریزی قبلی شرکت انجام شد که فصل سوم سال جاری را در زمان‌بندی پیش‌بینی کرده بود. غول کره‌ای دنیای فناوری، در ماه آوریل توانست مجوز عرضه‌ی قابلیت را از وزارت ایمنی غذا و داروی کشورش دریافت کند.

تا پایان سال جاری پشتیبانی از ECG هم ارائه می‌شود

با وجود کاربردی بودن قابلیت جدید سامسونگ، هنوز هم نمی‌توان گلکسی واچ اکتیو ۲ را به‌عنوان جایگزینی کامل برای یک دستگاه محاسبه‌ی فشار خون در نظر گرفت. درواقع کاربر هنوز برای استفاده از این قابلیت باید هر چهار هفته، با استفاده از یک فشارسنج، اپلیکیشن و ساعت را کالیبره کند. به‌هرحال می‌توان آینده‌ی روشنی برای قابلیت جدید کره‌ای‌ها در نظر گرفت. حسگرهای نوری نصب‌شده در ساعت‌های هوشمند، تنها توانایی محاسبه‌ی تغییر در فشار خون را دارند و خروجی آن‌ها به دقت فشارسنج‌های سنتی نخواهد بود، اما درنهایت می‌توان برای مشاهده‌ی تغییرهای ناگهانی در فشار خون از داده‌های جمع‌آوری شده استفاده کرد.

سامسونگ درکنار عرضه‌ی قابلیت جدید اعلام کرد که اپلیکیشن اختصاصی، از فصل سوم سال جاری قابلیت پشتیبانی از ECG را نیز دریافت خواهد کرد. اپل در سال ۲۰۱۸ و در اپل واچ ۴، این قابلیت را ارائه کرده بود. البته کوپرتینویی‌ها هنوز امکانی برای ردگیری فشار خود ارائه نکرده‌اند. سامسونگ در اخبار اخیر هیچ اشاره‌ای به برنامه‌های آتی برای عرضه‌ی قابلیت‌ها در خارج از کره جنوبی نکرد. به‌هرحال چنین امکاناتی درنهایت به دریافت مجوز از سازمان‌های سلامت در هر کشور نیاز دارند که عرضه‌ی آن‌ها را زمان‌بر می‌کند.

منبع: zoomit


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند