گلکسی XCover FieldPro معرفی شد؛ گوشی فوق‌مقاوم سامسونگ برای مقامات دولتی

04:0075430

سامسونگ شب گذشته کنفرانس توسعه‌دهندگان ۲۰۱۹ را برگزار کرده و طی آن از محصولاتی جدید رونمایی کرد. شرکت کره‌ای ضمن معرفی لپ‌تاپ‌های گلکسی بوک فلکس و گلکسی بوک آیو، از مدل مفهومی گوشی تاشدنی جدیدش پرده‌برداری کرد؛ اما موارد یاد شده کافی نبودند و کره‌ای‌ها به‌صورت رسمی گوشی جدیدی را نیز رونمایی کرده‌اند که در دسته‌ی گوشی‌های فوق‌مقاوم (Rugged) جای می‌گیرد.

جدیدترین گوشی سامسونگ که از آن با نام گلکسی ایکس‌کاور فیلد‌پرو (Galaxy XCover FieldPro) یاد می‌شود، سخت‌افزار مناسبی دارد. در مدل‌‌های پیشین گوشی‌های ساخته‌شده توسط سامسونگ، پسوند «پرو» غالبا به گوشی‌هایی اشاره داشت که بسیار بالارده بودند یا اینکه نمایشگر بزرگی داشتند؛ اما این پسوند در گوشی فوق‌مقاوم جدید این شرکت، بیشتر از همیشه عبارت «حرفه‌ای» را به ما یادآوری می‌کند. گلکسی ایکس‌کاور فیلدپرو به‌طور ویژه برای مأموران دولتی ساخته شده است و کاربرد‌های زیادی برای آنان دارد.

گلکسی Xcover FieldPro دارای استاندارد MIL-STD-810G ارتش ایالات متحده‌ی آمریکا است و این یعنی مقاومت بسیار بالایی در برابر قرارگیری در شرایط نامطلوب و ضربه‌های شدید دارد؛ این گوشی همچنین از گواهی IP68 برای مقاومت در برابر نفوذ رطوبت و گردوغبار بهره می‌گیرد. سامسونگ می‌گوید، گلکسی Xcover FieldPro می‌تواند به‌مدت نیم‌ساعت بدون اینکه مشکلی برایش پیش بیاید در عمق ۱/۵ متری آب بماند.

گوشی جدید سامسونگ به باتری قدرتمند ۴٬۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی مجهز شده است؛ سامسونگ در جعبه‌ی گوشی، یک باتری دیگر را نیز جای داده است تا اگر کاربر تمایل داشت، بتواند پس از اتمام شارژ باتری اول، به‌سرعت آن را با باتری دوم تعویض کند. روی بدنه‌ی دستگاه،‌ پین‌های خاصی به‌چشم می‌خورد؛ پین‌هایی که امکان قرارگیری ایکس‌کاور فیلدپرو را روی داک شارژ فراهم می‌کنند تا دستگاه به‌راحتی شارژ شود.

اکثر کاربران ممکن است هنگام شنیدن نام Xcover FieldPro تصور کنند که این گوشی از سخت‌افزار مناسبی استفاده نمی‌کند؛ اما سامسونگ در گوشی جدیدش از قطعات مشابه گلکسی اس ۹ استفاده کرده است. موضوعی که باعث می‌شود فیلدپرو قدرتمندترین گوشی فوق‌مقاوم ساخته‌شده توسط سامسونگ تابه‌امروز باشد. بر این اساس، گلکسی Xcover FieldPro برای پردازش وظایف مختلف از تراشه‌ی اکسینوس ۹۸۱۰ در کنار ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی استفاده می‌کند. کاربر می‌تواند در صورت تمایل، حافظه‌ی داخلی دستگاه را از طریق کارت میکرو SD تا حداکثر ۵۱۲ گیگابایت ارتقاء دهد.

گلکسی ایکس‌کاور فیلدپرو از سخت‌افزار مشابه گلکسی اس ۹ استفاده می‌کند

در بخش جلویی دستگاه شاهد نمایشگری ۵/۱ اینچ با وضوح QHD هستیم که نسبت تصویر ۱۶:۹ را به‌نمایش می‌گذارد؛ در ضمن در بخش بالایی نمایشگر، دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی جای گرفته است. در پنل پشتی دستگاه از یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی (با دیافراگم دوگانه) در کنار فلاش LED سه‌گانه استفاده شده است. در ضمن، شاهد استفاده از حسگر اثر انگشت در پنل پشتی دستگاه هستیم.

گوشی گلکسی Xcover FieldPro از سیستم‌عامل اندروید ۹ پای استفاده می‌کند و طبق اخبار رسمی، اندروید ۱۰ در آینده برای آن منتشر خواهد شد. افزون بر این موارد، Xcover FieldPro به‌لطف بهره‌مندی از پلتفرم ناکس (Samsung Knox) امنیت بسیار بالایی دارد. پلتفرم ناکس، گوشی‌ها را در برابر تهدیدهای امنیتی، بلافاصله پس از اجرای آن‌ها محافظت می‌کند. درواقع هر فایلی که در حال اجرا باشد، توسط این سیستم مورد بررسی قرار می‌گیرد تا امنیتش تأیید شود. اگر محتوایی در گوشی کاربر دارای خطر امنیتی باشد، Knox به‌صورت خودکار آن‌ را شناسایی و با آن مقابله خواهد کرد.

گوشی گلکسی Xcover FieldPro دارای دکمه‌هایی مستقل برای جواب دادن به تماس، شماره‌گیری و ارسال درخواست‌های اضطراری است؛ دکمه‌ی آخر را می‌توان به‌گونه‌ای شخصی‌سازی کرد که هنگام فشرده‌شدن، داده‌های مربوط به لوکیشن را ارسال کند. از آن‌جایی که دکمه‌های موردبحث دکمه‌هایی فیزیکی هستند، با دست‌کش‌های ضخیم هم می‌توان آن‌ها را فشار داد و محدودیت‌های دکمه‌های لمسی برای‌شان وجود ندارد. در ضمن این دکمه‌ها هنگام بارش باران یا شرایط نامطلوب مشابه نیز به‌خوبی کار می‌کنند.

گلکسی XCover FieldPro از چند دکمه‌ی فیزیکی بهره‌مند است

گوشی جدید سامسونگ از کانال Band 14 یا همان FirstNet پشتیبانی می‌کند. FirstNet درواقع کانال خاصی است که توسط افرادی که از آن‌ها با نام پاسخ‌گویان اول یاد می‌شود، مورداستفاده قرار می‌گیرد. منظور از پاسخ‌گویان اول، افرادی است که در مواقع اضطراری، قبل از دیگر افراد، به کسانی که دچار مشکل شده‌اند پاسخ می‌دهند؛ اورژانس، اداره‌ی پلیس، سازمان آتش‌نشانی سیاتل، سازمان مدیریت بحران فدرال (FEMA)، گارد ساحلی ایالات متحده‌ و… از FirstNet استفاده می‌کنند.

در حال حاضر مشخص نیست که سامسونگ می‌خواهد گلکسی ایکس‌کاور فیلدپرو را با چه قیمتی روانه‌ی بازار کند. در ضمن نمی‌دانیم که کره‌ای‌ها این گوشی را صرفا برای مقامات دولتی تولید کرده‌اند یا آن را به‌صورت عمومی در بازار هم عرضه خواهند کرد. درواقع احتمال دارد ایکس‌کاور فیلدپرو نتیجه‌ی عقد قراردادی ویژه بین سامسونگ و دولت باشد.

منبع: zooomit


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند