گلکسی زد فلیپ، گوشی تاشدنی سامسونگ رونمایی شد

03:345670

تاشدنی‌ها طی یک سال اخیر تبدیل به یکی از نقاط تمرکز اصلی تولیدکنندگان مطرح گوشی‌های هوشمند شده‌اند. سامسونگ به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی گوشی‌های هوشمند در جهان که عادت به آزمودن ایده‌ها با عرضه‌ی محصولات به بازار دارد، در مورد گوشی‌های تاشدنی نیز همین سیاست را در پیش گرفته و در جریان مرسم آنپکد ۲۰۲۰ از دومین گوشی‌هوشمند تاشدنی خود رونمایی کرد. گلکسی زد فلیپ که دومین گوشی سامسونگ در یک سال اخیر مجهز به نمایشگر تاشدنی است، رونمایی شده تا خاطرات تلخ گلکسی فولد را از خاطرات پاک کند. گلکسی فولد پس از آنکه برای بررسی در دست منتقدان قرار گرفت، دچار مشکلاتی شد.

Galaxy Z Flip با فرم فکتوری که بیشتر شبیه گوشی‌های تاشوی قدیمی است، طراحی شده، حال آنکه در درون آن خبری از کیبورد فیزیکی و یک نمایشگر نیست، بلکه یک نمایشگر یکپارچه‌ی تاشدنی درون آن قرار گرفته است. نمایشگر مورد استفاده در گلکسی زد فلیپ ۶.۷ اینچ با نسبت ۲۱.۹ به ۹ است که زمان باز شدن گوشی در دسترس است. نکته‌ی جالب در مورد گلکسی زد فلیپ این است که در نمایشگر آن خبری از بریدگی نیست. البته این تنها نمایشگر گلکسی زد فلیپ نیست و کره‌ای‌ها با این ایده که کاربر برای دریافت اطلاعات کلی نیازی به بازکردن گوشی نداشته باشد، یک نمایشگر ۱.۰۶ اینچی را روی گوشی قرار داده‌اند. هر دو نمایشگر از نوع امولد هستند. رزولوشن نمایشگر درونی و بزرگ‌تر ۲٫۶۳۶ در ۱٫۰۸۰ پیکسل بوده و سایز نمایشگر بیرونی و کوچک‌تر ۳۰۰ در ۱۱۶ پیکسل است.

نکته‌ی جالب توجه در مورد گلکسی زد فلیپ مربوط به قابلیت‌های هوشمندی است که در حالت بسته بودن کاربر قادر به استفاده از آن است. برای مثال زمانی‌که یک اعلانیه در نمایشگر بیرونی برای کاربر نمایش داده می‌شود، می‌توان روی آن در همان حالت کلیک کرد تا به محض باز شدن گوشی، اپلیکیشن مربوط به کاربر مرتبط با اعلانیه‌ی دریافتی به کاربر نمایش داده شود. همچنین نمایشگر ۱.۰۶ اینچی می‌تواند به‌عنوان ویوفایندر دوربین نیز ایفای نقش کند.

در قلب گلکسی زد فلیپ از وجود تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۵۵ پلاس استفاده شده است که با حافظه‌ی رم ۸ گیگابایتی و حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۲۵۶ گیگابایتی همراه شده است.سامسونگ از وجود یک دوربین دوگانه در پشت گوشی بهره برده که شامل یک حسگر ۱۲ مگاپیکسلی با لنز واید در کنار یک حسگر ۱۲ مگاپیکسلی دیگر با لنز اولترا واید است. همچنین باید به دوربین ۱۰ مگاپیکسلی با دیافراگم F2.4 به‌عنوان دوربین سلفی نیز اشاره کرد.

مطمئنا لولا مهم‌ترین بخش از یک نمایشگر تاشدنی است؛ سامسونگ از ساختاری مبتنی بر فیبر در لولا استفاده کرده که امکان نفوذ گرد و غبار را به حداقل و به ادعای سامسونگ به صفر رسانده است. همچنین سامسونگ از یک لولای سه مرحله‌ای گلکسی زد فلیپ بهره برده که قرار گرفتن گوشی در حالت ۹۰ درجه را نیز فراهم می‌کند. برای مثال می‌توان با استفاده از این قابلیت، گلکسی زد فلیپ را روی یک سطح صاف قرار داد و به‌راحتی اقدام به عکس‌برداری کرد. به بیان‌بهتر در این حالت Galaxy Z Flip همچون یک لپ‌تاپ روی سطح قرار می‌گیرد. براساس اطلاعات ارائه شده توسط سامسونگ در زمان رونمایی، لولای گلکسی زد فلیپ قادر است تا ۲۰۰ هزار بار در برابر باز و بسته شدن دوام آورده و به خوبی کار کند.

سامسونگ برای ارائه‌ی بهترین تجربه‌ی کاربری از جنبه‌‌ی نرم‌افزاری نیز با گوگل همکاری کرده و حالتی با عنوان Flex Mode را توسعه‌ داده است که نمایشگر ۶.۷ اینچی را به دو نمایشگر ۴ اینچی تقسیم می‌کند. رابط کاربری در حالت Flex Mode برای تماشای ویدیوها در یوتیوب یا تصاویر بهینه شده است.

قیمت گوشی سامسونگ گلکسی زد فلیپ ۱۳۸۰ دلار است و از ۱۴ فوریه راهی بازار خواهد شد.

منبع: zoomit


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند