گزارش ماه آوریل آنتوتو منتشر شد؛ صدرنشینی گوشی‌های چینی با پردازنده اسنپدراگون ۸۶۵

06:057860

در ماه‌های گذشته، تعدادی از تولیدکننده‌های چینی دنیای گوشی‌های هوشمند، محصولات نیمه‌ی اول سال خود را برای بازارهای جهانی عرضه کرده‌اند. از میان مشهورترین‌ها می‌توان شیائومی و وان‌پلاس را نام برد که محصولات جدیدشان، به سرعت به فهرست برترین گوشی‌ها راه یافتند. در گزارش آنتوتو برای ماه آوریل نیز شاهد حضوری محصولات این دو برند در جمع برترین پرچم‌دارها هستیم.

گزارش آنتوتو برای ماه آوریل، براساس اطلاعات دریافت‌شده از سرویس بنچمارک، برترین گوشی‌های اندرویدی ماه آوریل را مشخص می‌کند. دراین‌میان برخی از گوشی‌های جدید، به‌سرعت وارد فهرست برترین‌ها شده‌اند و تعدادی از گوشی‌های با عمر بیشتر از ۶ ماه را از رقابت خارج کرده‌اند. گزارش آنتوتو شامل دو بخش پرچم‌دار و میان‌رده می‌شود که بیش از همه، پردازنده‌ی مرکزی در رتبه‌بندی گوشی‌ها در آن، نقش دارد. داده‌های جمع‌آوری‌شده، مربوط به دوره‌ی زمانی یکم تا ۳۰ آوریل هستند. به‌علاوه، امتیازهای ثبت‌شده در فهرست‌ها، حداکثر امتیاز نیستند و آنتوتو در گزارش خود، امتیازهای میانگین را از بین ۱۰۰۰ داده برای هر گوشی، لحاظ می‌کند. امتیازهای ثبت‌شده در رتبه‌بندی‌ها، با Antutu Benchmark V8 ثبت شده‌اند.

گزارش آنتوتو از برترین گوشی‌های پرچم‌دار ماه آوریل

گوشی شیائومی می 10 پرو با هشت گیگابایت حافظه‌ی رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی، رتبه‌ی اول برترین گوشی‌های پرچم‌دار ماه آوریل را به خود اختصاص داد. گوشی جدید شیائومی به‌محض ورود به بازار بین‌المللی، جایگاه برتر را از گوشی سامسونگ گلکسی S20 اولترا 5G مجهز به اسنپدراگون ۸۶۵ و حافظه‌ی رم ۱۲ گیگیابایتی و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی، گرفت. امتیاز میانگین شیائومی می ۱۰ پرو در گزارش شیائومی، ۵۹۳،۷۶۹ است که نزدیکی آن به امتیاز خارق‌العاده‌ی ۶۰۰ هزار، عملکرد عالی محصول چینی را نشان می‌دهد.

نسخه‌ی بین‌المللی شیائومی می ۱۰ پرو تفاوت زیادی با نسخه‌ی چیی ندارد. هردو از جدیدترین پردازنده‌ی کوالکام یعنی اسنپدراگون ۸۶۵ با قابلیت اتصال 5G بهره می‌برند. قابلیت‌های دیگر نیز نمایشگر ۶/۶۷ اینچی تقریبا بدون حاشیه و نرخ بازسازی ۹۰ هرتز با حسگر اثر انگشت در زیر نمایشگر هستند. شیائومی می ۱۰ پرو از فناوری حافظه‌ی UFS3.0 و LPDDR5 بهره می‌برد. دوربین اصلی ۱۰۰ مگاپیکسلی این گوشی با بهره‌مندی از هوش مصنوعی، تا ۵۰ برابر بزرگ‌نمایی دیجیتال را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. در بخش تأمین نیرو نیز گوشی پرچم‌دار شیائومی از باتری ۴۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع سیمی ۵۰ واتی و شارژ سریع بی‌سیم ۳۰ واتی و شارژ معکوس ۱۰ واتی بهره می‌برد. شیائومی در جدیدترین پرچم‌دار خود از رابط کاربری MIUI 11 استفاده می‌کند. در بخش قابلیت‌های صوتی شیائومی می ۱۰ پرو نیز شاهد استفاده از اسپیکرهای کاملا قرینه‌ی دوگانه‌ی استریو هستیم که دو اسپیکر ultra-linear 1216 بهره می‌برد. اسپیکرهای شیائومی می ۱۰ پرو، کیفیتی برابر با 1.2cc را ارائه می‌کنند که تأییدیه‌ی Hi-Res Audio را هم دارد.

گوشی‌های چینی، جایگاه‌های برتر را از محصولات سامسونگ ربوده‌اند

در رتبه‌ی دوم برترین پرچم‌دارها در گزارش آنتوتو شاهد حضور وان‌پلاس 8 پرو مجهز به ۱۲ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی هستیم که امتیاز میانگین ۵۸۲،۶۹۷ را دریافت می‌کند. این گوشی وان‌پلاس در میانه‌ی ماه آوریل به بازار عرضه شد و از نمایشگر حرفه‌ای 2K با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز بهره می‌برد که به‌لطف بهینه‌سازی‌های انجام‌شده توسط شرکت سازنده، کیفیت تصویر عالی را به‌همراه دارد. به‌هرحال وان‌پلاس پیش‌گام استفاده از نمایشگرهای ۹۰ هرتز در گوشی‌های هوشمند بود و بهبود نمایشگر در گوشی پرچم‌دار امسال آن‌ها، دور از انتظار به‌نظر نمی‌رسید.

رتبه‌ی سوم برترین گوشی‌های پرچم‌دار اندرویدی باز هم در تصاحب یک محصول از شیائومی قرار دارد. نسخه‌ی استاندارد می 10 با امتیاز میانگین ۵۸۰،۰۲۷، نزدیک به نسخه‌ی پرو قرار می‌گیرد. تفاوت دو گوشی تنها در لنزهای استفاده‌شده در پیکربندی دوربین دیده می‌شود و سخت‌افزارهای دیگر آن‌ها با هم یکسان هستند. به‌همین دلیل شیائومی می ۱۰ و می ۱۰ پرو امتیاز نزدیکی را در بنچمارک‌ها ثبت می‌کنند.

گوشی‌‌های زیر، به‌ترتیب در رتبه‌ی های چهارم تا دهم قرار می‌گیرند:

۴- سامسونگ گلکسی S20 اولترا (۱۲ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی): امتیاز میانگین ۵۱۹،۷۱۳

۵- سامسونگ گلکسی S20 پلاس (۱۲ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی): امتیاز میانگین ۵۱۸،۴۹۴

۶- ایسوس ROG Phone 2 مجهز به ۱۲ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی: امتیاز میانگین ۵۰۹،۰۶۰

۷- سامسونگ گلکسی S20 پلاس (۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی): امتیاز میانگین ۵۰۵،۰۷۱

۸- سامسونگ گلکسی S20 مجهز به ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی: امتیاز میانگین ۵۰۳،۳۲۴

۹- وان‌پلاس 7T مجهز به ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی: امتیاز میانگین ۴۹۶،۷۰۰

۱۰- وان‌پلاس 7T پرو (۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی): امتیاز میانگین ۴۹۶،۲۱۱

همان‌طور که در فهرست بالا می‌بینید، گوشی‌های پرچم‌دار سامسونگ که در گزارس آنتوتو ماه قبل در رتبه‌های بالا قرار داشتند، چند پله سقوط کرده‌اند. به‌هرحال تولیدکننده‌های چینی در جدیدترین محصولات خود از بهترین سخت‌افزار موجود در بازار بهره برده‌اند که برتری آن‌ها را در رتبه‌بندی‌های بنچمارکی تثبیت می‌کند.

گزارش آنتوتو از برترین گوشی‌های میان‌رده ماه آوریل

در فهرست برترین گوشی‌های میان‌رده بالاخره شاهد محصولی از هواوی هستیم. هواوی نوا 7i با امتیاز میانگین ۳۰۸،۸۵۳ در گزارش ماه آوریل گوشی‌های میان‌رده فرمان‌روایی می‌کند. این گوشی هواوی که در ماه آوریل به بازار معرفی شد، از پردازنده‌ی اختصاصی هواوی موسوم به کریم ۸۱۰ بهره می‌برد که از سال گذشته، در اکثر گوشی‌های میان‌رده‌ی هواوی استفاده می‌شود. به‌هرحال امتیاز بالای محصول چینی‌ها نشان می‌دهد با پردازنده‌ی مناسبی روبه‌رو هستیم.

ردمی نوت 8 پرو که در ماه‌های گذشته همیشه در صدر برترین گوشی‌های میان‌رده قرار داشت، به‌خاطر عرضه‌ی گوشی قوی‌تر هواوی، در رتبه‌ی دوم ماه آوریل قرار گرفت. این گوشی امتیاز میانگین ۲۹۱،۷۴۲ را از بنچمارک آنتوتو دریافت کرد که فاصله‌‌ی زیادی با رتبه‌ی اول فهرست ندارد.

رتبه‌ی سوم برترین گوشی‌های میان‌رده در گزارش آنتوتو برای ماه آوریل، به ریلمی 6 از شرکت اوپو می‌رسد. این گوشی اوپو، از پردازنده‌‌ای مشابه با ردمی نوت ۸ پرو یعنی مدیاتک G90T بهره می‌برد و امتیاز میانگین ۲۹۱،۰۹۳ برای آن ثبت شده است.

گوشی‌های زیر به‌ترتیب رتبه‌های هفتم تا دهم گزارش ماه آوریل آنتوتو را تصاحب کرده‌اند:

۴- ریلمی 6 پرو مجهز به ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی: امتیاز میانگین ۲۸۲،۵۱۹

۵- ردمی نوت 9S مجهز به ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی: امتیاز میانگین ۲۷۷،۹۵۴

۶- ریلمی X2 مجهز به ۶ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی: امتیاز میانگین ۲۷۰،۹۹۵

۷- شیائومی می 9T مجهز به ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی: امتیاز میانگین ۲۶۵،۰۳۲

۸- سامسونگ گلکسی A80 مجهز به ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی:‌ امتیاز میانگین ۲۶۴،۹۵۲

۹- سامسونگ گلکسی A71 مجهز به ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی: امتیاز میانگین ۲۶۴،۸۶۰

۱۰- شیائومی می نوت 10 مجهز به ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی: امتیاز میانگین ۲۶۳،۹۶۵

تمامی هفت گوشی که در رتبه‌های پایین میان‌رده‌ها قرار گرفته‌اند، مجهز به پردازنده‌های کوالکام اسنپدراگون هستند. نکته‌ی جالب‌توجه اینکه گوشی‌های چهارم و پنجم از پردازنده‌ی اسنپدراگون 720G بهره ‌می‌برند، درحالیکه گوشی‌های بعدی همگی به پردازنده‌های جدیدتر 730/730G مجهز هستند. همان‌طور که می‌دانیم، در نام‌گذاری پردازنده‌های کوالکام، اعداد بالاتر به‌معنای قدرت و کارایی بیشتر پردازنده بوده، اما ظاهرا در محصولات میان‌رده این گزاره تصدیق نشده است. البته دلیل بالاتر بودن امتیاز گوشی‌های مجهز به اسنپدراگون 720G را می‌توان در اختلاف ۰/۱ فرکانس این پردازنده نسبت به 730G دانست.

در جمع‌بندی گزارش آنتوتو دیدیم که گوشی‌های هوشمند جدید متعددی راه خود را به فهرست برترین‌های این ابزار بنچمارک باز کرده‌اند. در فهرست پرچم‌دارها شاهد فرمان‌روایی گوشی‌های 5G هستیم، درحالیکه در دسته‌ی میان‌رده‌ها هنوز گوشی‌ها با قابلیت اتصال 4G معرفی می‌شوند. ظاهرا روند کنونی تا مدت‌ها ادامه پیدا می‌کند و افرادی که به‌دنبال گوشی‌های 5G با قیمت پایین‌تر هستند، باید هنوز منتظر بمانند.

منبع: zoomit


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند