14 ویژگی ارتقا یافته خانواده گلکسی نوت 10 سامسونگ

12:003.1K0

شرکت سامسونگ در روز هفتم آگوست طی رویدادی از نسل جدید گوشی هوشمند گلکسی نوت 10 رونمایی کرد.  اسمارتفونی که در دو مدل پلاس و استاندارد رونمایی شده که از مشخصات کلیدی بزرگ و طراحی متحول شده نسبت به قبل بهره می برد.

ما در این مطلب قصد داریم با 14 ویژگی فوق العاده گلکسی نوت 10 اشاره کنیم تا بیشتر با آن آشنا شوید:

1-طراحی و مشخصات ارتقایافته

شرکت سامسونگ برای گلکسی نوت 10 از طراحی متحول شده بهره گرفته که ویژگی برجسته ای تلقی می شود. نمایشگر با طراحی اینفینیتی O و کم حاشیه با بدنه ای از جنس فلز و شیشه ای، تجربه کاربری بی نظیری را رقم می زند. این اسمارتفون در دو مدل پلاس و استاندارد ابعاد متفاوتی دارند و یکسان نیستند. بنابراین نباید آنها را دو مدل یکسان تلقی کرد. طراحی خیره کننده محصول سامسونگ جذاب به نظر رسیده و حرفه ای است.

در سوی دیگر مشخصات کلیدی بزرگی در نظر گرفته شده که باید به پردازنده اسنپدراگون 855 یا اگزینوس 9825، حافظه رم 8 یا 12 گیگابایتی، حافظه داخلی 256 یا 512 گیگابایتی، باتری 3500 یا 4300 میلی آمپری با فناوری شارژ فوق سریع که در 30 دقیقه به شارژ کامل می رسد و برخی دیگر اشاره کرد.

گلکسی نوت 10 و نوت 10 پلاس در برخی مشخصه های سخت افزاری متفاوت از یکدیگر هستند و گزینه ای برجسته تلقی می شوند. اما اگر بخواهیم آنها را با مدل قبلی مقایسه کنیم، بدون شک بی نظیر هستند.

2- اس پن بهبودیافته

سامسونگ در گلکسی نوت 10 از قلم اس پن بهینه بهره گرفته که موجب تجربه کاربری بهتر و جذاب می شود. این اسمارتفون از قلمی با باتری بهره می برد که از سنسور 6 جهته برخوردار است و افراد می توانند از آن برای تعویض موسیقی، تصویر و برخی قابلیت های دیگر بهره گیرند.

اس پن همچنین بهینه شده تا در طراحی نیز تجربه کاربری لذت بخشی داشته باشد. بنابراین باید اس پن را نقطه عطف گلکسی نوت 10 یا نوت 10 پلاس به شمار آورد که شگفت انگیز است.

3- سنسور اثرانگشت زیر نمایشگر

گلکسی نوت 10 برخلاف مدل پیشین به سنسور اثرانگشت زیر نمایشگر مجهز شده که از نوع اولتراسونیک است. این حسگر بسیار سریع بوده و از سطح امنیتی بالایی بهره می برد. سنسور اثرانگشت زیر نمایشگر این روزها در مدل های مختلف میان رده و پرچمدار تعبیه می شود و گلکسی نوت 10 نیز می تواند عملکرد سریعی در این زمینه داشته باشد.

تاکنون هیچ یک از گوشی های هوشمند سری نوت با این قابلیت همراه نبودند و برنده کره ای در نهایت برای گلکسی نوت 10 این ویژگی پیشرفته را به کار گرفت.

4- دوربین بهینه شده

گلکسی نوت 10 دارای دوربین سه گانه مشابه گلکسی اس 10 است، اما برخی ویژگی های اضافی به آن افزوده شده که پیکربندی دوربین نوت 10 را هیجان انگیز ساخته است. دوربین این گوشی هوشمند در عقب از حسگر سه گانه 12/12/16 مگاپیکسلی تشکیل می شود و دوربین جلو نیز 10 مگاپیکسلی پیکسل دوگانه است.

به گفته سامسونگ این اسمارتفون در حالت فیلمبرداری می توان فیلترهایی نظیر حالت پرتره را اضافه کرد. همچنین با قابلیت های AR در نسخه پلاس افراد می توانند در هنگام فیلمبرداری اشکالی را طراحی کرده و در کنار منظره موردنظر قرار دهند.
بخش دوربین گلکسی نوت 10 در مقایسه با نسل قبل تکامل چشمگیری پیدا کرده و خیره کننده است.

5- صفحه نمایش فول سایز و کم حاشیه

یکی از ویژگی های بزرگ و خیره کننده گلکسی نوت 10 و نسخه پلاس آن نمایشگر فول سایز و کم حاشیه است. این گوشی هوشمند دارای طراحی صفحه نمایش اینفینیتی O بوده که در آن لنز دوربین سلفی به صورت بسیار کوچک در قسمت فوقانی نمایشگر جای گرفته و موجب ایجاد خلل در تجربه کاربری نمی شود. صفحه نمایش گلکسی نوت 10 و نسخه پلاس آن ارتقا بزرگی در مقایسه با قبل پیدا کرده و با حالت خمیده زاویه دید گسترده ای را به افراد ارائه می دهد.

>> بیشتر بخوانید : سامسونگ گلکسی نوت 10 نسبت به گلکسی نوت 9 چه تغییراتی کرده است

6-اسکن سه بعدی برای AR

سامسونگ در مراسم رونمایی گلکسی نوت 10 اعلام کرد نسخه پلاس این تلفن هوشمند دارای سنسور سنجش عمقی است که اجازه می دهد بتوان اشیا را به صورت سه بعدی اسکن کرده و همچون یک شکل AR در تصاویر یا ویدئوها پیاده سازی کرد. قابلیتی که متاسفانه در مدل معمولی تعبیه نشده و تنها در نسخه پلاس آن را مشاهده می کنیم. زیرا نسخه استاندارد نوت 10 فاقد حسگر مورد اشاره است. چنین ویژگی برای اپ های شبکه اجتماعی نظیر TikTok بسیار جذاب خواهد بود.

7-قابلیت AR Doodle

همانطور که گفته شد سامسونگ در نسل جدید نوت قابلیت هایی به کار گرفته که بسیار هیجان انگیز است. یکی از آنها قابلیت AR Doodle نام دارد و به افراد اجازه می دهد در تصویر یا ویدئو خود اشکالی ایجاد کنند که حتی هنگام حرکت تصویر نیز این اشکال باقی خواهد ماند. در واقع قابلیت AR Doodle یک فناوری تحت واقعیت افزوده بوده و برای اپ های جذابی چون TikTok بسیار کاربردی خواهد بود.

8-DeX در کامپیوتر

در چند سال گذشته شرکت سامسونگ برای گلکسی نوت قابلیت دکس را تعریف کرده که با افراد آن هم در بحث کسب و کار اجازه می دهد تا تلفن هوشمند را به یک رایانه تبدیل کنند. البته برای این تبدیل کافیست از کابل Dex برخوردار باشید که به مانیتور متصل می شود و محیط دسکتاپی با یک تلفن هوشمند به وجود می آورد. در سیستم Dex جدید سامسونگ، بهبودیهای چشمگیری حاصل شده تا تجربه کاربری کاملی به دنبال باشد.

در این حالت افراد می توانند به سادگی تلفن هوشمند پرچمدار را به سیستم کامپیوتری متصل کرده و تجربه دسکتاپی فوق العاده را داشته باشند.

>> بیشتر بخوانید : آشنایی با قابلیت های جدید قلم S-Pen گلکسی نوت 10 + اینفوگرافیک

9- زوم در صدا

یکی از قابلیت های خیره کننده گلکسی نوت 10 زومینگ در صدا است و این بدان معنا بوده که می توانید حتی به افزایش وضوح صدا بپردازید و زومی داشته باشید. البته سامسونگ اعلام کرده این قابلیت را نمی توان برای امر جاسوسی به کار گرفت.

10-فناوری شارژ 45 واتی

یکی از ویژگی های جذاب گلکسی نوت 10 پلاس، فناوری شارژ فوق سریع 45 واتی آن است. در این قابلیت که سریعترین در نوع خود محسوب می شود، افراد در 30 دقیقه می توانند گوشی هوشمند را به شارژ کامل برسانند. چنین عملکردی کم نظیر است و تاکنون تلفن هوشمند خاصی عرضه نشده که با چنین قدرت شارژ سریعی همراه باشد. متاسفانه نسخه معمولی گلکسی نوت 10 چنین ویژگی را در برنمی گیرد و باید تنها به سرغا مدل پلاس رفت که ویژگی های بیشتر و بهتری برای آن در نظر گرفته شد.

11- صفحه نمایش بزرگ و پروضوح

شرکت سامسونگ در گلکسی نوت 10 از نمایشگر بزرگی بهره گرفته که البته نسخه بزرگ را باید در مدل پلاس یافت. نمایشگری کم حاشیه با طراحی حفره دار ریز که تجربه کاربری لذت بخشی به دنبال دارد. این گوشی هوشمند از وضوح صفحه نمایش QHD+ یا FHD+ بهره می برد زیرا در دو سایز مختلف به فروش می رسد. طراحی صفحه نمایش نسل جدید گلکسی نوت بسیار هیجان انگیز بوده و در مقایسه با نمونه قبلی کامل است.

البته این صفحه نمایش از HDR+ پشتیبانی کرده و به پنل Dynamic امولد فوق العاده هم تجهیز شده که بهترین رنگ و وضوح را می توان مشاهده کرد.

12-همگام سازی با ویندوز 10

سامسونگ در جریان رویداد رونمایی گلکسی نوت 10 خبر از همکاری با مایکروسافت داده و این بدان معناست افراد می توانند کاربری کاملی از گوشی های هوشمند سامسونگ در کنار سیستم عامل ویندوز 10 مایکروسافت داشته باشند. با اپ اختصاصی Your Phone می توان اعلانیه های گوشی هوشمند را در ویندوز دریافت کرد و یک تجربه دوجانبه روی تلفن هوشمند و سیستم دسکتاپی خود داشته باشید.

13- فیلترهایی برجسته برای لایوهای ویدئویی

افراد می توانند با قابلیت جدیدی که سامسونگ برای گلکسی نوت 10 درنظر گرفته، حتی در لایوهای ویدئویی فیلترهایی داشته باشند و به صورت سلفی ویدئوهای کاملی ضبط کنند. با این حساب می توان همراه قلم اس پن و برنامه Adobe Premiere Rush، در حالت ویدئو زنده ویرایش هایی روی چهره یا محیط داشت.

14- نسخه 5G

شرکت سامسونگ نسخه 5G برای گلکسی نوت 10 در نظر گرفته که شامل هر دو مدل پلاس و استاندارد این گوشی هوشمند می شود. البته پیش از این نیز گلکسی اس 10 تنها یک نسخه 5G داشته و اما گلکسی نوت 10 در هر دو مدل با پشتیبانی شبکه 5G عرضه می شود.

منبع : pcmag

مشاهده مشخصات فنی و قیمت به روز سامسونگ گلکسی نوت 10

مشاهده مشخصات فنی و قیمت به روز سامسونگ گلکسی نوت 10 مدل 5G

مشاهده مشخصات فنی و قیمت به روز سامسونگ گلکسی نوت 10 پلاس

مشاهده مشخصات فنی و قیمت به روز سامسونگ گلکسی نوت 10 پلاس مدل 5G


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند