ایسوس نسخه جدید لپ تاپ ZenBooK Dou را با ضخامت کمتر معرفی کرد

02:006700

ایسوس نسخه جدید لپ‌تاپ ذن‌بوک دوئو را در CES 2020 به‌روزرسانی کرد. این لپ‌تاپ ایسوس مانند برادر بزرگ‌تر خود یعنی ذن‌بوک دوئو پرو دارای صفحه‌نمایش دوم بالای صفحه‌کلید بوده و هنوز جزئیات قیمت آن مشخص نشده است؛ با این حال، احتمالا طی سه‌ماهه‌ی اول امسال به بازار عرضه خواهد شد.

مشخصه‌ی اصلی ذن‌بوک دوئو، صفحه‌نمایش ثانویه‌ی آن است. برخلاف تاچ بار (Touch Bar) مک‌بوک پرو که یک ردیف کلیدهای عملکردی دارد، ذن‌بوک دوئو دارای صفحه‌نمایش کامل ثانویه در بخش بالایی صفحه‌کلید دستگاه است. می‌توان برنامه‌ها را از صفحه‌ی بالایی به پایین و روی صفحه‌نمایش دوم گسترش داد یا چندین برنامه را کنار یکدیگر و به‌طور هم‌زمان اجرا کرد.

ذن‌بوک دوئو بسیار کوچک‌تر از نسخه‌ی «پرو» است. این لپ‌تاپ در اندازه‌ی ۱۲/۶ اینچی و با وزن تقریبی ۱/۵ کیلوگرم عرضه شده است. لپ‌تاپ مذکور تقریبا یک کیلوگرم سبک‌تر از ذن‌بوک دوئو پرو با وزن ۲/۵ کیلوگرمی است. نکته‌ی مثبت دستگاه کوچک‌تر این است که ذن‌بوک دوئو وسیله‌ی بسیار مناسب‌تری برای حمل در کیف است. این لپ‌تاپ با اندازه‌ی ۱۳ اینچی، از نظر اندازه با لپ‌تاپ‌های فوق باریک قابل‌حملی مانند اچ‌پی Spectre 13 و دل XPS 13 در یک ردیف قرار می‌گیرد.


درعوض، مشخصات داخلی دستگاه کوچک‌تر نیز ضعیف‌تر خواهد بود. ذن‌بوک دوئو از انویدیا جی‌فورس MX250 استفاده می‌کند. اگرچه گرافیک مذکور خیلی قدرتمند نیست، اما برای کارهای روزانه، کمی بازی و ویرایش فیلم و عکس مناسب است. این کارت وقتی با پردازنده‌ی نسل دهمی اینتل و ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی رم همراه می‌شود، از ذن‌بوک دوئو دستگاهی مناسب برای انجام کارها می‌سازد.

ایسوس اکنون دارای دو لپ‌تاپ منحصر‌به‌فرد است که می‌توانند در چند بخش وارد رقابت شوند. ذن‌بوک دوئو پرو می‌تواند در بخش لپ‌تاپ قدرتمند ۱۵ اینچی رقابت کند؛ درحالی‌که ذن‌بوک دوئو جدید با دل XPS 13، هواوی میت‌بوک ایکس پرو و دیگر لپ‌تاپ‌های فوق باریک قابل‌حمل، رقابتی شانه‌به‌شانه خواهد داشت.

منبع: zoomit


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند