لپ‌تاپ‌های جدید HP با پردازنده نسل دهم اینتل معرفی شدند

05:007650

اچ‌پی طی چند وقت اخیر روزهای شلوغی را سپری کرده و به رونمایی محصولات به‌نسبت متنوعی پرداخته است. محصولات جدید اچ‌پی در دسته‌ی لپ‌تاپ‌ها و دیگر رایانه‌های قابل‌حمل جای می‌گیرند و در تلاش هستند به‌لطف پردازنده‌های نسل دهمی جدید اینتل، قدرت پردازشی بیشتری ارائه دهند. جدیدترین خانواده از لپ‌تاپ‌های اچ‌پی که اخیرا به‌روزرسانی شده، خانواده‌ی لپ‌تاپ‌های تبدیل‌پذیر HP Pavilion x360 14 است. در مدل جدید این لپ‌تاپ شاهد استفاده از پردازنده‌‌ مرکزی نسل دهمی سری Ice Lake اینتل هستیم.

دو لپ‌تاپ جدید سری Pavilion x360 14 که اچ‌پی چند روز پیش معرفی کرد اکنون در دسترس قرار گرفته‌اند. این لپ‌تاپ‌ها به‌عنوان محصولاتی که حمل آن‌ها ساده است قصد دارند به‌لطف سخت‌افزار مناسب، بهره‌وری را افزایش دهند و قابلیت‌هایی متنوع در دسترس کاربر بگذارند. قابلیت‌هایی که از بین آن‌ها می‌توانیم به مواردی جالب نظیر امکان پشتیبانی از شبکه‌ی 4G LTE اشاره کنیم؛ بدین ترتیب می‌توان در مکان‌هایی که دارای اینترنت بی‌سیم وای‌فای نیستند نیز به‌راحتی به وب متصل شد.

به‌لطف طراحی بهبودیافته، مدل ۲۰۲۰ لپ‌تاپ HP Pavilion x360 14 ضخامتی بسیار کم دارد تا ضمن داشتن ظاهری مدرن، وزن کمی داشته باشد و بتوان به‌راحتی آن را به هر جایی حمل کرد. براساس اطلاعات رسمی، این لپ‌تاپ‌ها ضخامتی ۱۸ میلی‌متری و وزنی معادل ۱/۶ کیلوگرم دارند.

مدل ۲۰۲۰ از لپ‌تاپ‌های سری HP Pavilion x360 14 قرار است در دو نسخه در دسترس قرار گیرد تا بتواند سلایق بیشتری را پوشش دهد. نسخه‌ی اول در حقیقت لپ‌تاپی میان‌رده به‌شمار می‌آید و دیگری را می‌توان لپ‌تاپی پایین‌رده به‌شمار آورد. در هر دو مدل، از یک نوع طراحی استفاده شده است؛ بنابراین هردوی آن‌ها سبک‌وزن هستند و ابعادی جمع‌و‌جور دارند. درواقع تنها تفاوت بین محصولات جدید سری HP Pavilion x360 14 به سخت‌افزار مربوط می‌شود.

دو لپ‌تاپ جدید HP از یک نوع بدنه بهره می‌گیرند و مجهز به صفحه‌نمایش لمسی ۱۴ اینچ با روشنایی مناسب هستند
در هر دو لپ‌تاپ جدید اچ‌پی شاهد بهره‌گیری از صفحه‌نمایش لمسی ۱۴ اینچ با پنل IPS هستیم که امکان چرخش ۳۶۰ درجه‌ای آن وجود دارد. بدین ترتیب می‌توان از HP Pavilion x360 14 هم به‌عنوان لپ‌تاپ و هم به‌عنوان تبلت بهره گرفت. با نگاهی به پنل جلویی متوجه می‌شویم که حاشیه‌های بالا، راست و چپ نمایشگر چندان زیاد نیستند، اما در بخش پایینی حاشیه‌ی زیادی به‌چشم می‌خورد. در هر دو مدل از لپ‌تاپ‌های موردبحث اچ‌پی مجموعه‌ای از اسپیکرهای بالارده‌ی Bang & Olufsen قرار گرفته است که تمرکزی ویژه روی پخش باکیفیت محتوای صوتی سرگرمی‌محور دارند. اچ‌پی می‌گوید لپ‌تاپ‌های جدیدش می‌توانند پس از یک بار شارژ تا ۱۳ ساعت ویدئوی فول HD به‌صورت مداوم پخش کنند.

دو کانفیگ لپ‌تاپ HP Pavilion x360 14 2020 دارای برخی تفاوت‌ها در زمینه‌ی مشخصات فنی هستند. در مدل میان‌رده که از آن با نام HP Pavilion x360 14M-DW0023DX یاد می‌شود، شاهد استفاده از پردازنده‌ی مرکزی اینتل چهار هسته‌ای i5-1035G1 هستیم. این لپ‌تاپ از استاندارد AX201 وای‌فای ۶ اینتل پشتیبانی می‌کند و ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم از نوع DDR4-3200 در حالت تک کاناله دارد.

لپ‌تاپ‌های جدید سری Pavilion x360 14 از پردازنده‌های نسل دهمی سری آیس لیک استفاده می‌کنند
به‌علاوه این لپ‌تاپ مجهز به ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ ذخیره‌سازی از نوع PCIe 3.0 M.2 SSD است. در مدل میان‌رده‌ی لپ‌تاپ‌های جدید اچ‌پی شاهد استفاده از پردازنده‌ی گرافیکی مجتمع UHD اینتل برای به‌تصویرکشیدن محتوای بصری روی صفحه‌نمایش IPS ۱۴ اینچ 1080p هستیم. براساس اعلام رسمی، صفحه‌نمایش لپ‌تاپ موردبحث می‌تواند حداکثر روشنایی ۲۵۰ نیت را ارائه دهد. همچنین بدنه‌ی این محصول از جنس آلومینیوم آنودایز‌شده با رنگی طلاییِ درخشان است و زیبایی خاصی دارد.

از طرفی دیگر مدل پایین‌رده را داریم که از پردازنده‌ی مرکزی ضعیف‌تری استفاده می‌کند. در مدل پایین‌رده یعنی HP Pavilion x360 14M-DW0013DX شاهد استفاده از تراشه‌ی نسل دهمی دو هسته‌ای i3-1005G1 اینتل هستیم؛ این پردازنده از سری‌پردازنده‌های Ice Lake است. لپ‌تاپ موردبحث ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم از نوع DDR4-3200 دارد و رم آن همچون مدل دیگر در حالت تک کاناله فعالیت می‌کند. به‌علاوه حافظه‌ی ذخیره‌سازی آن نیز کمتر است؛ براساس اطلاعات رسمی، 14M-DW0013DX از ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی M.2 مبتنی‌بر SATA بهره می‌گیرد.

صفحه‌نمایش مدل پایین‌رده وضوح کمتری دارد (۱٬۳۳۶ در ۷۶۸ پیکسل) و حداکثر روشنایی ۲۲۰ نیت را ارائه می‌دهد. درضمن روی بدنه‌ی آن طرح خاصی وجود دارد که می‌تواند جلب‌توجه کند. لپ‌تاپ موردبحث از استاندارد AC 9461 802.11ac وای‌فای اینتل بهره می‌گیرد و از بلوتوث ۵ هم پشتیبانی می‌کند.

از آن‌جایی که در هر دو مدل از بدنه‌ای مشابه استفاده شده است، هردوی آن‌ها دارای نسبت نمایشگر به بدنه‌ی ۳۲ درصد هستند و ۱/۶ کیلوگرم وزن دارند؛ درضمن همان‌طور که گفتیم، ضخامت آن‌ها به ۱۸ میلی‌متر می‌رسد. این‌ لپ‌تاپ‌های تبدیل‌پذیر جدید مجهز به وب‌کم HP Wide Vision HD هستند که از میکروفون دوگانه‌ی دیجیتالی بهره می‌گیرد. همچنین هر دو مدل ۲۰۲۰ از لپ‌تاپ‌های سری Pavilion x360 14 دارای باتری ۳ سلولی لیتیوم یون با ظرفیت ۴۳ وات‌ساعت هستند. در زمینه‌ی درگاه، در هر دو مدل شاهد یک درگاه USB 3.2 G2 Type-C با سرعت انتقال ۱۰ گیگابیت‌بر‌ثانیه با پشتیبانی از DisplayPort 1.4،‌ دو درگاه USB 3.1 G2 Type-A، یک درگاه مشترک میکروفون و هدفون و یک درگاه HDMI 2.0 هستیم.

اچ‌پی در بیانیه‌ی مطبوعاتی خود گفته است که لپ‌تاپ‌های جدید سری Pavilion x360 14 از حداکثر یک ترابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی از نوع SSD پشتیبانی می‌کنند. درضمن قرار است مدلی خاص از این لپ‌تاپ‌ها عرضه شود که از شبکه‌ی 4G LTE پشتیبانی می‌کند و کاربر درصورت تمایل می‌تواند با پرداخت هزینه‌ی بیشتر آن را تهیه کند. همان‌طور که در جدول بالا می‌بینید، مدل مجهز به پردازنده‌ی i3 با رنگ نقره‌ای قرار است با قیمت ۴۴۹ دلار در دسترس قرار گیرد. درحالی که مدل Core i5 طلایی‌رنگ ۷۴۹ دلار قیمت دارد. علاقه‌مندان می‌توانند همین حالا با مراجعه به فروشگاه‌ بست بای لپ‌تاپ‌های جدید را تهیه کنند.

منبع: zoomit


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند