بی وای دی هان معرفی شد؛ سدان برقی و پلاگین هیبرید جدید چینی

02:0085610

شرکت بی‌وای‌دی (BYD) اولین تصاویر از سدان پرچم‌دار سایز متوسط خود را منتشر کرد. نام این خودرو هان (Han) است و در دو نسخه‌ی پلاگین هیبریدی و تمام الکتریکی تولید خواهد شد. هر دو مدل این سدان زبان طراحی مشترک دارند ولی تفاوت‌های ظاهری بین آن‌ها وجود دارد. برای مثال در قسمت جلوی هان پلاگین هیبریدی شاهد جلوپنجره‌ی سنتی هستیم که از خطوط زاویه‌دار افقی استفاده می‌کند. چراغ‌های این مدل نیز تاحدودی از محصولات آئودی الهام گرفته‌اند. در سمت دیگر، هان الکتریکی دارای طراحی اسپرت‌تر است و جلوپنجره‌ نیز به شکل متداول در آن وجود ندارد.

در نمای جانبی دو مدل تقریبا یکسان هستند ولی در بخش عقب، نسخه‌ی الکتریکی دارای یک دیفیوزر کوچک بوده و سپر مشکی رنگ‌ آن نیز با مدل پلاگین هیبریدی فرق دارد. بی‌وای‌دی تلاش کرده تا سدان هان را از نظر آیرودینامیکی به بهترین نحو ممکن طراحی کند. درنتیجه‌ی این تلاش‌ها، طراحان بی‌وای‌دی موفق به دستیابی به ضریب درگ ۰/۲۳۳ برای هان شده‌اند. از این نظر، هان حتی مقداری بهتر از تسلا مدل S است. ضریب درگ در تسلا مدل اس معادل ۰/۲۴ است.

قدرت مورد نیاز هان برقی از یک موتور الکتریکی تأمین می‌شود که به چرخ‌های عقب متصل است و می‌تواند ۲۱۸ اسب‌بخار قدرت تولید کند. نسخه‌ی دو موتوره نیز با سیستم چهارچرخ محرک و با قدرت ۲۶۸ اسب‌بخار عرضه خواهد شد. شعاع حرکتی هان الکتریکی ۴۵۰ کیلومتر عنوان شده است. هان پلاگین هیبریدی از موتور ۲ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژر استفاده می‌کند که ۱۸۹ اسب‌بخار قدرت دارد. مجموع قدرت پیشرانه بنزینی و سه موتور برقی این مدل به ۴۷۶ اسب‌بخار می‌رسد.

هر دو نسخه‌ی برقی و پلاگین هیبرید بی‌وای‌دی هان در نمایشگاه خودروی پکن به‌طور رسمی رونمایی خواهند شد.

منبع: zoomit


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند