کانن 90D و M6 II با حسگر ۳۲/۵ مگاپیکسلی معرفی شدند

03:558500

کانن با عرضه‌ی نسل جدید دوربین‌های میان‌رده‌ی DSLR و بدون‌آینه، سعی بر حفظ عکاسان نیمه‌حرفه‌ای در اکوسیستم خود دارد.

کانن به‌تازگی نسل جدید دوربین‌های میان‌رده و مجبوب خود را معرفی کرد. غول دنیای دوربین‌های عکاسی و فیلم‌برداری با رونمایی از دو دوربین جدید در بخش‌های DSLR و بدون‌آینه، سعی بر جذب کاربران با نگرش‌های مختلف داشته است.

کانن EOS 90D جایگزین دوربین‌های بسیار محبوب 70D و 80D خواهد شد و از این لحاظ وظیفه‌ی سنگینی بر دوش خواهد داشت. کانن نیز با علم به این موضوع، دوربین جدید را به قابلیت‌های جذابی مجهز کرده است. حسگر ۳۲/۵ مگاپیکسلی کانن 90D‌ در کنار پردازنده‌ی جدید Digic 8 وظیفه‌ی ثبت تصاویر را برعهده خواهد داشت و استفاده از فناوری فوکوس خودکار Dual Pixel با ۴۵ نقطه‌ی فوکوس متقاطع (پوشش ۱۰۰ درصد عمودی و ۸۸ درصد افقی قاب) نیز از توانایی بالای این دوربین در تشخیص سوژه، فوکوس و تعقیب آن خبر می‌دهد. به‌گفته‌ی کانن، این سیستم فوکوس خودکار قابلیت فوکوس روی سوژه در محیط‌های کم‌نور تا 3EV- نیز دارد تا بتوانید زیر نور مهتاب به عکاسی بپردازدید.

نسل‌های پیشین 90D‌ کاربرد زیادی در فیلم‌برداری داشته است و در همین راستا کانن دوربین جدید خود را به قابلیت ضبط کلیپ‌های 4K با نرخ ۳۰ فریم‌بر‌ثانیه و Full HD‌تا حداکثر ۱۲۰ فریم‌بر‌ثانیه با استفاده از تمام مساحت حسگر مجهز کرده تا خروجی باکیفیت‌تری به ارمغان بیاید.

در بخش طراحی کانن 90D تغییرات گسترده‌ای با نسل پیشین خود ندارد و می‌توان تعبیه‌ی جوی‌استیک را بزرگ‌ترین تغییر آن دانست. نمایشگر چرخان ۳ اینچی لمسی با ۱.۰۴ میلیون نقطه، فلاش جهنده، وای‌فای و بلوتوث از دیگر مشخصات فنی این دوربین است.

کانن دوربین 90D را اواسط ماه سپتامبر (اواخبر شهریور) با قیمت ۱۱۹۹ دلار برای بدنه، ۱۳۴۹ دلار به همراه لنز ۵۵-۱۸ میلی‌متر و ۱۵۹۹ دلار برای باندل با لنز ۱۳۵-۱۸ میلی‌متری به بازار عرضه خواهد کرد.

همچنین کانن، نسل جدید دوربین بدون‌آینه‌ی EOS M6 Mark II را نیز معرفی کرد. این دوربین را می‌توان نمونه‌ی بدون آینه‌ی EOS 90D دانست. کانن در توصیف M6 II گفت:

با تجهیز قابلیت‌ و توانایی‌های دوربین‌های DSLR کانن در دوربینی بدون‌آینه، EOS M6 Mark II توانایی تأمین نیاز‌های کاربران نیمه‌حرفه‌ای و جلب نظر آن‌ها را دارد.

کانن M6 Mark II بسیاری از قابلیت‌های 90D را به‌همراه دارد. حسگر APS-C از نوع CMOS با رزولوشن ۳۲.۵ مگاپیکسل در کنار پردازنده‌ی تصویر Digic 8 اصلی‌ترین وجوه مشترک دوربین‌های میان‌رده‌ی جدید کانن است. این دوربین به لطف استفاده از شاتر الکترونیکی قابلیت ثبت تصاویر با سرعت شاتر ۱/۱۶۰۰۰ ثانیه را نیز دارد.

فناوری فوکوس خودکار Dual Pixel CMOS AF به‌کاررفته در M6 Mark II‌ خبر از توانایی بالای این دوربین کوچک در فوکوس دقیق و سریع می‌دهد. کاربران به‌لطف این فناوری قادر به انتخاب محدوده‌ی مورد نظر فوکوس از بین ۵۴۸۱ نقطه‌ی فوکوس خواهند بود. در بخش فیلم‌برداری نیز M6 Mark II‌ توانایی‌ بالایی به‌همراه دارد و همانند 90D امکان ضبط کلیپ‌های 4K با نرخ ۳۰ فریم‌بر‌ثانیه و Full HD‌تا حداکثر ۱۲۰ فریم‌بر‌ثانیه با استفاده از تمام مساحت حسگر را به همراه دارد.

کانن M6 Mark II در برخی جوانب مانند نرخ عکاسی پیاپی (۱۴ فریم‌بر‌ثانیه) از برادر DSLR خود (۱۱ فریم‌بر‌ثانیه) نیز عملکرد بهتری دارد.

وای‌فای، بلوتوث، بدنه‌ی منیزیمی، نمایشگر ۳ اینچی با رزولوشن ۱.۰۴ میلیون‌نقطه، منظره‌یاب الکترونیکی و عمر باتری ۳۰۵ عکس، از دیگر مشخصات فنی M6 II است.این دوربین نیز از اواخر شهریور ماه و با قیمت ۸۵۰ دلار برای بدنه، ۱۰۹۹ دلار با لنز ۴۵-۱۵ میلی‌متری و ۱۳۴۹ دلار برای باندل به‌همراه لنز ۱۵-۱۸ میلی‌متری به فروش می‌رسد.

منبع : Zoomit


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند