سونی از دو لنز جدید 16-55mm f/2.8 و 70-350mm f/4.5-6.3 رونمایی کرد

04:0065630

سونی دو لنز جدید از سری مانت E برای دوربین‌های APS-C معرفی کرد. هر دو محصول، از موتورهای خطی استفاده می‌کنند.

در رویداد جدیدی که روز ۲۸ اوت در نیویورک منتشر شد، سونی از دو لنز جدید مانت E برای دوربین‌های APS-C رونمایی کرد: E 16-55mm f/2.8 G و E 70-350mm f/4.5-6.3 G OSS. هر دو لنز از بدنه‌ی مقاوم دربرابر گردوغبار و آب‌وهوا برخوردار هستند و از موتورهای XD Linear استفاده می‌کنند.

این اولین‌بار است که سونی در لنزهای APS-C از این نوع موتورهای خطی استفاده می‌کند.

لنز Sony E 16-55mm f/2.8 G

لنز ۱۶ الی ۵۵ میلی‌متری طوری طراحی شده است که لنزی همه‌کاره باشد و برای دوربین‌های کراپ کاربرد داشته باشد. این لنزها از فاصله‌ی کانونی ۳۵ میلی‌متری معادل ۲۴ الی ۸۲.۵ میلی‌متر (عکاسی زوایه‌باز تا عکاسی پرتره)، حداکثر دیافراگم ثابت f/2.8 و طراحی کلی فشرده بهره می‌برد.

سایر ویژگی‌های این لنز عبارت است از حداکثر بزرگنمایی 0.2x، حداقل فاصله‌ی کانونی ۳۳ سانتی‌متر (۱.۰ فوت)، یک سوئیچ AF/MF، اندازه‌ی رشته‌ی فیلتر ۶۷ میلی‌متر، چهار المان غیرکروی (ASPH)، سه المان ED (پراکنش فوق اندک برای کاهش مشکلات خطای رنگی و پراکندگی رنگ)، یک موتور XD Linear آرام و سریع، بدنه‌ی مقاوم دربرابر رطوبت و ذرات موجود در هوا، غلاف فلوئور مقاوم دربرابر اثر انگشت و رطوبت و گردوغبار، دکمه‌های نگهدارنده‌ی فوکوس با قابلیت سفارشی‌سازی و دیافراگم با ۹ تیغه‌ی گرد برای ثبت بوکه‌های زیبا.

نمونه‌های رسمی از تصاویر گرفته‌شده بااستفاده‌از لنز E 16-55mm F2.8 G سونی

وزن لنز Sony E 16-55mm f/2.8 G برابر ۴۹۴ گرم (۱۷.۵ اونس) است، ۱۰۰ میلی‌متر درازا دارد و در ماه اکتبر با قیمت ۱۴۰۰ دلار به بازار عرضه خواهد شد.

لنز Sony E 70-350mm f/4.5-6.3 G OSS

لنز ۷۰ الی ۳۵۰ میلی‌متری نیز از فاصله‌ی کانونی ۳۵ میلی‌متری معادل ۱۰۵ الی ۵۲۵ میلی‌متر برخوردار است و برای عکاسی ورزشی، حیات‌وحش و منظره مناسب است. لنز مذکور دارای ثبات تصویر درونی Optical SteadyShot برخوردار است و در زمان عکاسی روی دست، از لرزش دوربین می‌کاهد.

سایر ویژگی‌های این لنز عبارت است از حداقل فاصله فوکوس ۱.۱ متر (۳.۶۱ فوت)، یک سوئیچ AF/MF، یک رشته فیلتر ۶۷ میلی‌متری، یک المان غیرکروی، سه المان ED (پراکنش فوق اندک)، یک موتور XD Linear برای فوکوس‌های خودکار سریع و آرام، دکمه‌های نگهدارنده‌ی فوکوس با قابلیت سفارشی‌سازی و یک قفل زوم.

نمونه‌های رسمی از تصاویر گرفته‌شده بااستفاده‌از لنز E 70-350mm F4.5-6.3 G OSS سونی

لنز Sony E 70-350mm f/4.5-6.3 G OSS را به‌خاطر نوع تله‌زوم آن می‌توان یک دوربین نسبتا فشرده نامید؛ درازای این لنز ۱۴۲ میلی‌متر و وزن آن ۶۲۵ گرم (۲۲ اونس) است. لنز E 70-350mm در نوامبر پیش‌رو و با قیمت ۱۰۰۰ دلار عرضه خواهد شد

منبع : Zoomit


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند