مدل 2020 لپ تاپ 15 اینچ اچ پی اسپکتر x360 معرفی شد

03:001.9K0

کنفرانس‌های مطبوعاتی نمایشگاه CES 2020 از عصر امروز به‌صورت رسمی آغاز می‌شوند و شرکت‌های مختلف جدیدترین دستاوردهایشان در حوزه‌ی فناوری را معرفی می‌کنند. شمار زیادی از شرکت‌ها همه‌ساله در آستانه‌ی آغاز CES بدون برگزاری کنفرانس مطبوعاتی محصولات جدیدشان را رونمایی می‌کنند که اچ‌پی (HP) یکی از آن‌ها است. این شرکتِ شناخته‌شده‌ی حوزه‌ی لپ‌تاپ سال گذشته مدل جدید لپ‌تاپ تبدیل‌پذیر ۱۳ اینچی اسپکتر ایکس ۳۶۰ (HP Spectre x360) را با قابلیت‌هایی جدید به‌روز کرد تا کاربرد این محصول بیشتر از قبل شود.

مدل جدید لپ‌تاپ ۱۳ اینچی مذکور طراحی باریک‌تری درمقایسه‌با قبل داشت و حاشیه‌های اطراف نمایشگر آن کمتر شده بودند و نوعی ترک‌پد جدید با قابلیت‌های جالب به آن اضافه شده بود. در همایش بزرگ CES 2020، اچ‌پی مدل بهبودیافته‌ی ۱۵ اینچی اسپکتر ایکس ۳۶۰ را معرفی کرده است که قابلیت‌‌های جدید بیشتری از مدل قبلی دارد.

تفاوت‌های بین مدل قبلی Spectre x360 15 با مدل جدید فراوان هستند و ما را یاد تفاوت‌های بین مدل قبلی و جدید نسخه‌ی ۱۳ اینچی همین لپ‌تاپ می‌اندازند. براساس اطلاعات رسمی، اسپکتر ایکس ۳۶۰ جدید درمقایسه‌با مدل قبلی حاشیه‌های بسیار کمتری در اطراف نمایشگرش دارد و همین موضوع باعث شده مدل ۲۰۲۰ این لپ‌تاپ ظاهری مدرن و بسیار جذاب داشته باشد. آن‌طورکه اچ‌پی می‌گوید، لپ‌تاپ مذکور در‌مقایسه‌با نسل قبل به‌میزان ۱۳ درصد کوچک‌تر شده است و همان اندازه‌ی نمایشگر را دارد. افزون‌بر‌این، نمایشگر به‌کاررفته در اسپکتر ایکس ۳۶۰ جدید همچنان از پنل OLED بهره می‌برد که کیفیت تصویر بسیارخوبی دارد.

ترک‌پد لپ‌تاپ جدید اچ‌پی نیز بهبودهایی به‌خود دیده است و مانند بسیاری دیگر از لپ‌تاپ‌های جدید اچ‌پی از درایورهای Windows Precision استفاده می‌کند؛ بنابراین، تجربه‌ی جذابی به کاربر منتقل خواهد کرد. شاید این تغییر از دید برخی کاربران چندان بزرگ و مهم نباشد؛ اما هنگام استفاده‌ی روزمره تفاوت را احساس خواهید کرد.

درکنار نکات گفته‌شده، شاهد اعمال بهبودهایی خاص در سخت‌افزار لپ‌تاپ جدید اچ‌پی هستیم. براساس اطلاعات رسمی، Spectre x360 15 جدید برای پردازش کارهای مختلف از پردازنده‌ی ۶ هسته‌ای Core i7 نسل دهمی اینتل استفاده می‌کند. نکته‌ی مهم این است که پردازنده‌ی مذکور در دسته‌ی پردازنده‌های ۱۴ نانومتری خانواده‌ی کامت‌لیک (Comet Lake) جای می‌گیرد، نه پردازنده‌های نسل دهمی جدید ۱۰ نانومتری سری آیس لیک (Ice Lake). همچنین، اچ‌پی در لپ‌تاپ جدیدش از کارت‌های گرافیک مجزای جدید انویدیا استفاده کرده است.

در دیگر بخش‌های لپ‌تاپ جدید اچ‌پی، تفاوت‌های چندانی درمقایسه‌با قبل به‌چشم نمی‌خورد. این محصول همچنان دو درگاه تاندربولت ۳ (Thunderbolt 3) و یک درگاه USB-A و یک درگاه HDMI دارد. در کنار این موارد این لپ‌تاپ از کلیدی اختصاصی برای بستن دید وب‌کم دستگاه استفاده می‌کند و کیبورد دستگاه نیز بخشی مجزا برای اعداد دارد.

لپ‌تاپ Spectre x360 15 در نگاه اول تا حد زیادی شبیه همان لپ‌تاپ Spectre x360 13 است که نمایشگری بزرگ‌تر دارد. در‌حال‌حاضر، جزئياتی از تاریخ عرضه‌ی لپ‌تاپ جدید HP به بازار اعلام نشده است؛ بااین‌حال براساس گفته‌های رسانه‌ی Tom’s Hardware، این لپ‌تاپ با قیمت پایه‌ی ۱٬۵۹۹/۹۹ دلار روانه‌ی بازار خواهد شد.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند