لنوو ThinkBook Plus مجهز به نمایشگر بیرونی E-Ink رونمایی شد

02:005180

لنوو علاوه بر رونمایی از ThinkPad X1 Fold که به تعبیر این شرکت چینی اولین پی‌سی جهان مجهز به نمایشگر تاشدنی است، از محصول دیگری با نام تینک‌بوک پلاس رونمایی کرد که از وجود دو نمایشگر بهره می‌برد. نمایشگر اصلی این لپ‌تاپ همچون نمایشگر لپ‌تاپ‌های معمول است، حال آنکه یک نمایشگر جوهرالکترونیک یا E-Ink در پشت لید و کاور پشتی دستگاه قرار گرفته است.

همان‌طور که اشاره کردیم، تینک‌بوک پلاس علاوه بر نمایشگر اصلی و معمول یک لپ‌تاپ، روی لید و پشت نمایشگر اصلی، دارای یک نمایشگر ۱۰.۸ اینچی جوهر الکترونیک یا E-Ink است. همچون لنوو یوگا بوک که از این ویژگی بهره می‌برد، لنوو سعی کرده تا با تعبیه این ویژگی، کاربردی بودن بیشتر را به کاربرانش ارزانی کند. هدف از تعبیه این نمایشگر نت‌برداری و ترسیم اشکال بدون نیاز به بازکردن لپ‌تاپ لنوو روی نمایشگر ثانویه‌ و بیرونی است. همچنین می‌توان از این نمایشگر برای خواندن متن‌ها و همچنین دریافت برخی اعلانیه‌ها نظیر پیام‌ها، نوتیفیکیشن‌های تقویم و ایمیل استفاده کرد. ضمنا قلم Lenovo Precision Pen میز تعامل با این نمایشگر را تسهیل و راحت‌تر می‌کند. لنوو امکان همگام شدن اسناد و نت‌برداری‌ها روی نمایشگر جوهر الکترونیک را با نرم‌افزار وان‌نت مایکروسافت فراهم آورده است.

طراحی تینک‌بوک پلاس در مقایسه با نسل گذشته تغییر آنچنانی نداشته است. لنوو برای ساخت این لپ‌تاپ از آلومینیوم آنودایز شده استفاده کرده است. مشخصات فنی این لپ‌تاپ شامل نمایشگر ۱۳.۳ اینچی Full HD از نوع IPS، حسگر اثر انگشت ادغام شده با کلید پاور، یک درگاه USB-C، دو درگاه USB-A، یک درگاه HDMI و جک هدفون می‌شود. لنوو برای تأمین قدرت پردازشی این محصول از پردازنده‌ی نسل دهمی اینتل به‌همراه پردازنده‌ی گرافیکی UHD به‌همراه ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی رم و حافظه‌ی PCIe SSD با ظرفیت ۵۱۲ گیگابایتی بهره می‌برد.

لنوو تینک‌‌بوک پلاس از ماه مارس سال ۲۰۲۰ میلادی با برچسب قیمت ۱٫۱۹۹ دلاری راهی بازار خواهد شد.

منبع: zoomit


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند