اکسپریا 5 پلاس سونی در رندرهایی جدید رویت شد

03:005410

سونی که سابقه‌ی طولانی‌مدتی در بازار گوشی‌های هوشمند دارد، از مدت‌ها پیش به تولید گوشی‌هایی روی آورده است که اندازه‌شان غیرمعمول است و بسیار کشیده هستند. دو مدل پیشین از گوشی‌های رده‌بالای سونی یعنی اکسپریا وان (Sony Xperia 1) و اکسپریا ۵ (Sony Xperia 5) دارای نمایشگری بودند که نسبت تصویر غیرمعمول ۲۱:۹ را ارائه می‌داد. موضوعی که باعث می‌شد دو گوشی سونی اکسپریا ۱ و اکسپریا ۵ طویل باشند.

به‌تازگی رندرهایی جدید فاش شده است که نشان می‌دهد سونی قصد دارد همچنان گوشی‌هایش را با این رویکرد تولید کند. رندرهای جدید که به گوشی معرفی‌نشده‌ی اکسپریا ۵ پلاس (Sony Xperia 5 Plus) نسبت داده شده‌اند، نشان می‌دهند که گوشی موردبحث از نمایشگری بزرگ بهره می‌گیرد. در ضمن در این رندرها شاهد برخی تفاوت‌های بین مدل پلاس با گوشی‌های قبلی سونی هستیم.


رندرهای سونی اکسپریا ۵ پلاس از سوی رسانه‌ی آن‌لیکس که سابقه‌ی خوبی در زمینه‌ی افشای اطلاعات مربوط به گوشی‌ها دارد در فضای وب پخش شده‌اند. براساس این رندرها، سونی در گوشی اکسپریا ۵ پلاس از نمایشگری ۶/۶ اینچ با پنل OLED استفاده کرده است که در قسمت‌های بالا و پایین نمایشگر، حاشیه‌های بسیار کمی به‌چشم می‌خورد. در حاشیه‌های موردبحث، اسپیکر استریو دوگانه جای داده شده است تا تجربه‌ی صوتی لذت‌بخشی به کاربران اکسپریا ۵ پلاس منتقل شود. گوشی‌های میان‌رده‌ی پیشین سونی از نمایشگر OLED بهره‌مند نبودند؛ موضوعی که نشان می‌دهد اکسپریا ۵ پلاس قرار است دستگاهی پرچم‌دار باشد.

رندرهای جدید نشان می‌دهند که قرار است در بخش بالایی نمایشگر اکسپریا ۵ پلاس شاهد دوربینی سلفی با حسگر ۸ مگاپیکسلی باشیم. نکته‌ی دیگر به طراحی دستگاه برمی‌گردد؛ سونی ظاهرا همچنان در پی آن است تا در گوشی جدیدش از طراحی جعبه‌مانند استفاده کند که طرفداران و منتقدان خاص خود را دارد. مورد جدیدی که در اکسپریا ۵ پلاس دیده می‌شود، دوربین سه‌بعدی مدت‌پرواز (ToF) است که در پنل پشتی قرار دارد. پنل پشتی گوشی میزبان سه دوربین مجزا است.

نکته‌ی جالب دیگر درمورد اکسپریا ۵ پلاس به بهره‌مندی این گوشی از جک ۳/۵ میلی‌متری هدفون مربوط می‌شود. بسیاری از گوشی‌های امروزی جک هدفون ندارند و بهره‌مندی اکسپریا ۵ پلاس از آن،‌ اتفاقی جالب به‌شمار می‌آید؛ زیرا به‌طور معمول در گوشی‌های میان‌رده و اقتصادی شاهد استفاده از جک هدفون هستیم. ناگفته نماند که این جک در فریم بخش بالایی دستگاه جای گرفته است. نکته‌ی دیگری که در رندرها دیده می‌شود، حسگر اثر انگشت در بخش کناری گوشی است. موضوعی که نشان می‌دهد سونی فعلا قصد ندارد برای احراز هویت کاربر سراغ روش‌هایی جدید نظیر حسگر اثر انگشت در زیر نمایشگر یا فناوری تشخیص چهره برود.

موارد بالا تقریبا تمامی چیزهایی به‌شمار می‌آیند که از رندرهای جدید آن‌لیکس قابل‌تشخیص هستند. به‌خاطر داشته باشید که سونی اکسپریا ۵ پلاس حتی ممکن است نام نهایی این گوشی نباشد؛ درواقع تا زمانی‌که سونی به‌صورت رسمی واکنشی نشان ندهد، این خبر در حد شایعه باقی می‌ماند و نمی‌توان به آن استناد کرد. در حال حاضر چیزی درمورد تاریخ عرضه و قیمت احتمالی گوشی جدید سونی نمی‌دانیم؛ با این حال اطمینان داریم که در جریان برگزاری کنگره جهانی موبایل بارسلونا (MWC 2020) اخبار بیشتری دراین‌زمینه منتشر خواهد شد.

منبع: zoomit


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند