نیکون دو لنز جدید فول فریم از سری Z معرفی کرد

04:04980

نیکون به‌طوررسمی لنز‌های Nikkor Z 20mm f/1.8 S و Nikkor Z 24-200mm F/4-6.3 VR را برای دوربین‌های بدون آینه معرفی کرد که در دسته‌ی مانت Z قرار می‌گیرند. لنز VR در بخش همه‌‌کاره و لنز S در بخش واید دسته‌بندی می‌شود. درادامه، قسمت‌هایی از بیانیه‌ی مطبوعاتی نیکون درباره‌ی محصولات جدید را می‌خوانید.

لنزهای جدید نیکون در خانواده‌ی Nikkor Z معرفی شدند تا این دسته از محصولات شرکت را بیش‌ازپیش توسعه دهند. با اضافه‌شدن لنز همه‌کاره و سبک Nikkor Z 24-200mm F/4-6.3 VR و Nikkor Z 20mm f/1.8 S با زاویه‌ی اولتراواید، ظرفیت‌های خانواده‌ی لنزهای Z بیش‌ازپیش افزایش می‌یابند که در ترکیب با فناوری انقلابی مانت Z، تجربه‌ای عالی از عکاسی ارائه می‌کنند.

لنز همه‌کاره‌ی VR محدوده‌ی بزرگ‌نمایی ۲۰-۲۰۰ میلی‌متر را ارائه می‌کند که تنوع لازم را برای انواع عکاسی سفر و روزمره دراختیار کاربر قرار می‌دهد. لنز جدید S نیز با هدف توسعه‌ی خانواده‌ی محصولات f/1.8 نیکون معرفی شد که سرعت دیافراگم بیشتر با زاویه‌ی دید گسترده‌تر را به کاربر ارائه می‌کند. این لنز برای علاقه‌مندان به عکاسی از مناظر و معماری و آسمان شب مناسب خواهد بود. جی واناتر، معاون ارشد نیکون، درباره‌ی محصولات جدید خانواده‌ی Z گفت:

نیکون با معرفی دو لنز جدید VR و S تعهد خود را به گسترش ادامه‌دار خانواده‌ی محصولات سری Z حفظ کرد. چه به لنزی با زاویه‌ی واید و سرعت دیافراگم زیاد برای عکاسی از منظره یا شب و چه به لنزی سبک و همه‌کاره برای سفر نیاز داشته باشید، ما تمامی قابلیت‌های اصلی و الزامی را برای بهبود محتوای تولیدی ارائه می‌کنیم.

Nikkor Z 24-200mm F/4-6.3 VR؛ زوم چندکاره با قابلیت‌های بی‌شمار

لنز VR جدید نیکون را می‌توان محصولی مقرون‌به‌صرفه و همه‌کاره در دسته‌ی فول‌فریم با زوم ۸/۳ برابری معرفی کرد که گستره‌ی واید تا تله‌فوتو را پوشش می‌دهد و بسیار سبک است. این لنز نیکون حدودا ۵۷۰ گرمی و مقاوم دربرابر پاشش آب و گرد‌و‌غبار، انتخاب مناسبی برای سفرهای ماجراجویانه محسوب می‌شود و کیفیت رضایت‌بخش سری Z را نیز به کاربر ارائه می‌کند. به‌علاوه،‌ لنز جدید رزولوشن و شفافیت بیشتر را همراه‌با کمترین آسیب و اعوجاج در سرتاسر تصویر و کل بازه‌ی کانونی زیرپوشش به‌همراه دارد.

نیکون در لنز جدید VR از دو اِلِمان لنزی غیرکروی به‌همراه دو اِلِمان لنز شیشه‌‌ای ED و یک اِلِمان لنز شیشه‌ای غیرکروی ED با پوشش اختصاصی ARENO استفاده می‌کند تا اعوجاج را در تصاویر به‌حداقل برساند. برد لنز پس از اتصال به بدنه‌ی دوربین فرمت DX به ۳۰۰ میلی‌متر می‌رسد و درنهایت، تصویربرداری آسان را از انواع منظره‌ها ممکن می‌کند.

لنز Nikkor Z 24-200mm F/4-6.3 VR قابلیت‌های مناسبی برای کاربران علاقه‌مند به فیلم‌برداری هم ارائه می‌کند. به‌عنوان مثال، می‌توان به ردگیری سوژه و فوکوس باکیفیت در حالت فیلم‌برداری اشاره کرد. همچنین، قابلیت لرزش‌گیری اپتیکال پنج‌مرحله‌ای در این لنز وجود دارد که در ترکیب با قابلیت IBIS در دوربین‌های Z 7 و Z 6، فیلم‌های باکیفیتی ضبط می‌کند. لنز VR در آوریل سال جاری با برچسب قیمتی ۸۹۹/۹۵ دلار به بازار عرضه خواهد شد.

Nikkor Z 20mm f/1.8 S؛ زاویه‌ی دید گسترده با جزئیات مثال‌زدنی

نیکون محصول جدید خط S در خانواده‌ی Z را با هدف افزایش گستره‌ی محصولات و خدمات معرفی کرد که در دسته‌ی لنزهای واید قرار می‌گیرد. لنز f/1.8 S برای کاربرانی انتخاب مناسبی محسوب می‌شود که به‌دنبال جزئیات بسیار در تصویر و وضوح چشمگیر تصویر در میدان‌هایی با عمق کم هستند. فاصله‌ی کانونی ۲۰۰ میلی‌متری این لنز در ترکیب با دهانه‌ی دیافراگم f/1.8 برای عکس‌برداری از آسمان شب و مناظر شهری بسیار عالی خواهد بود. درمجموع، لنز جدید واید نیکون برای تصویربرداری منظره‌ای، به‌ویژه در وضعیت نور کم، پیشنهاد می‌شود.

لنز جدید نیکون در خانواده‌ی S با طراحی مقاوم به بازار عرضه می‌شود و نگرانی کاربر را از نفوذ گردو‌غبار و رطوبت از بین می‌برد. این لنز ۹ تیغه‌ی دیافراگمی و سه اِلِمان لنزی ED با پوشش نانوکریستال دارد. Nikkor Z 20mm f/1.8 S نیز مانند برادر خود قابلیت‌های بسیاری در فیلم‌برداری ارائه می‌کند که از میان آن‌ها می‌توان به فوکوس خودکار سریع و بی‌صدا به‌کمک موتور استپر حرفه‌ای اشاره کرد که ضبط فیلم با جلوه‌های دقیق و حرفه‌ای سینمایی را ممکن می‌کند. قیمت لنز S تقریبا ۱،۰۵۰ دلار است و از مارس در فروشگاه‌ها عرضه می‌شود.

منبع: zoomit


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند