سامسونگ در حال کار روی اکسینوس 990 برای سری گلکسی نوت 20 است

02:006870

درصورتی‌که شایعات صحت داشته باشند سامسونگ روی نسخه‌ای بهبودیافته از تراشه اکسینوس ۹۹۰ است که توان رقابت بهتری با تراشه اسنپدراگون ۸۶۵ ساخت کوالکام را داشته باشد. گفته می‌شود اکسینوس جدید در دل سری گوشی گلکسی نوت ۲۰ جای خواهد گرفت.

اگر در برنامه‌های سامسونگ خللی پیش نیاید، شرکت کره‌ای در ماه اوت ۲۰۲۰ از سری گلکسی نوت ۲۰ رونمایی می‌کند؛ البته با این ویژگی که فبلت‌های جدید سامسونگ مجهز به تراشه اکسینوس ۹۹۲ شده‌اند. جزئیات منتشرشده از اکسینوس ۹۹۲ نشان می‌دهد که این تراشه درواقع نسخه‌ای به‌روزشده از اکسینوس ۹۹۰ است؛ البته با این تفاوت که در تولید آن از فرایند لیتوگرافی ۶ نانومتری سامسونگ استفاده می‌شود.

سامسونگ روشی مخصوص برای عرضه پرچم‌داران خود دارد؛ به‌این صورت که نسخه‌های مخصوص بازار ایالات متحده، چین و کره جنوبی سری گلکسی اس و گلکسی نوت با تراشه ساخت کوالکام به فروش می‌رسد و برای بازارهای دیگر دنیا از نسخه‌ای مجهز به تراشه اکسینوس استفاده می‌شود.

در سری گوشی سامسونگ گلکسی اس ۲۰ نیز چنین اتفاقی رخ داد و مدل‌های مختلف این سری شامل گلکسی اس ۲۰، اس ۲۰ پلاس و اس ۲۰ اولترا همراه‌با تراشه اسنپدراگون ۸۶۵ برای بازارهایی خاص عرضه شدند و در نقاط دیگر دنیا نیز تراشه اکسینوس ۹۹۰ در نظر گرفته شد.

بسیاری از کاربران و علاقه‌مندان به محصولات سامسونگ با چنین اقدامی مخالف هستند و زمانی‌که اخباری مبنی ضعف تراشه اکسینوس ۹۹۰ در برابر اسنپدراگون ۸۶۵ مشخص شد، شرکت کره‌ای مورد نقد و سرزنش کاربران قرار گرفت. علاوه بر ضعف در عملکرد، مدل‌های مجهز به تراشه اکسینوس ۹۹۰ با مشکلات حرارتی نیز مواجه هستند.

در هر حال، سامسونگ گویا از معماری جدیدی در اکسینوس ۹۹۲ استفاده کرده است که علاوه بر توان عملکردی بهتر نسبت به اسنپدراگون ۸۶۵، میزان مصرف انرژی کمتری نیز دارد. برخی از شایعات نیز احتمال می‌دهند که مدل‌های مختلف سری گلکسی نوت ۲۰ در کره جنوبی با تراشه اکسینوس ۹۹۲ عرضه شوند.

با این حال رقیب اکسینوس ۹۹۲ تراشه اسنپدراگون ۸۶۵ نخواهد بود؛ زیرا گزارش‌ها نشان می‌دهد که کواکلام در حال کار روی تراشه اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس است. همین امر سامسونگ را در شرایط دشواری قرار می‌دهد. درواقع شرکت کره‌ای مجبور است که فاصله به‌وجود آمده از نظر عملکردی میان تراشه ساخت خود با تراشه کوالکام را از بین ببرد.

منبع: zoomit


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند