شیائومی می 9 پرو 5G با شارژ بی‌سیم ۳۰ واتی و تراشه اسنپدراگون 855 پلاس رونمایی شد

04:0086360

می ۹ پرو گوشی جدید شیائومی محسوب می‌شود که به تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۵۵ پلاس و فناوری شارژ سریع سیمی ۴۵ واتی درکنار شارژ بی‌سیم ۳۰ واتی مجهز است.

شیائومی ساعاتی پیش با برگزاری رویدادی اختصاصی، گوشی می ۹ پرو را رونمایی کرد. این دستگاه که درواقع مدل ارتقا‌یافته‌ی می ۹ به‌شمار می‌آید، از پردازنده‌ی مرکزی جدیدی بهره می‌گیرد و یکی از نکات مهم آن، فناوری‌های شارژ سریع سیمی و بی‌سیم است. پرچم‌دار جدید شیائومی برای پردازش وظایف مختلفی که به آن محول می‌شود، از تراشه‌ی جدید اسنپدراگون ۸۵۵ پلاس کوالکام برخوردار است و از ۸ یا ۱۲ گیگابایت حافظه‌ی رم استفاده می‌کند.

شیائومی می ۹ پرو از نمایشگر +FHD با پنل سوپر AMOLED و اندازه‌ی ۶.۳۹ اینچ بهره می‌گیرد و همان‌طورکه بارها در شایعه‌ها شنیده بودیم، از مودم 5G استفاده می‌کند که طبق ادعای شیائومی، از سه اپراتور مخابراتی بزرگ چین به‌طور کامل پشتیبانی می‌کند. در قسمت بالایی نمایشگر دستگاه، شاهد بریدگی نقطه‌ای هستیم. ظاهرا در داخل مودم 5G این دستگاه، هفت آنتن گنجانده شده است. افزون‌بر‌این‌، شیائومی حسگر اثرانگشت می ۹ پرو را در زیر نمایشگر جای داده است. نمایشگر گوشی جدید شیائومی نسبت تصویر ۱۹.۵:۹ را ارائه می‌دهد و نمایشگر آن ۹۰.۷ درصد از آن را تشکیل می‌دهد.

می ۹ پرو همان‌طورکه انتظار داشتیم، از پنلی شیشه‌ای در قسمت‌های جلویی و پشتی بهره می‌گیرد در بین آن‌ها، فریمی فلزی به‌چشم می‌خورد. این گوشی جدید ابعادی معادل ۱۵۷.۱ در ۷۴.۶۴ در ۸.۵۴ میلی‌متر و وزنی معادل ۱۹۶ گرم دارد.

شیائومی یکی از معدود شرکت‌های گوشی‌ساز چینی است که محصولاتی با پشتیبانی از فناوری شارژ بی‌سیم تولید و عرضه می‌کند. گوشی می ۹ پرو در این زمینه حرف‌های زیادی برای گفتن دارد؛ زیرا طبق ادعای شیائومی، این محصول از شارژ بی‌سیم ۳۰ واتی پشتیبانی می‌کند که در نگاه اول تحسین‌برانگیز است. پایه‌ی شارژ اختصاصی می ۹ پرو باتری ۴،۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی آن را فقط در ۶۹ دقیقه به‌صورت کامل شارژ می‌کند. درضمن، پرچم‌دار جدید شیائومی از شارژ سیمی سریع ۴۵ واتی نیز پشتیبانی می‌کند که به‌واسطه‌ی آن می‌توان درصد باتری گوشی را در ۴۸ دقیقه از صفر به ۱۰۰ رساند. در جعبه‌ی می ۹ پرو، شارژ سیمی ۴۵ واتی قرار دارد؛ اما کاربر باید شارژ بی‌سیم را به‌صورت جداگانه تهیه کند.

گوشی شیائومی می ۹ پرو 5G افزون‌بر موارد یادشده، از شارژ معکوس بی‌سیم ۱۰ واتی با استاندارد شی (Qi) پشتیبانی می‌کند. در مراسم امروز شیائومی، مدیر این شرکت روی صحنه حاضر شد و مقایسه‌ی جالبی انجام داد. در این مقایسه، دیدیم گوشی می ۹ پرو می‌تواند در زمان سریع‌تری در مقایسه با پی ۳۰ پرو، آیفون‌های اپل را به‌صورت بی‌سیم شارژ کند.

دوربین به‌کاررفته در محصول جدید چینی‌ها ظاهرا همان دوربین گوشی می ۹ است. بر‌این‌اساس، می ۹ پرو در پنل پشتی‌اش از دوربین ۴۸ مگاپیکسلی به‌عنوان دوربین اصلی استفاده می‌کند و درکنار آن، دوربینی با حسگر ۱۶ مگاپیکسلی و لنز فوق‌عریض و دوربینی با حسگر ۱۲ مگاپیکسلی و لنز تله‌فوتو به‌چشم می‌خورند. همچنین، در پنل جلویی شاهد دوربین ۲۰ مگاپیکسلی هستیم. شیائومی هنگام رونمایی گوشی می ۹ پرو، به‌صورت ویژه به فناوری بازخورد هپتیک (Haptic Feedback) این گوشی نیز اشاره‌هایی کرد. گوشی می ۹ در این زمینه عملکرد بسیار خوبی از خود برجای گذاشته بود و ظاهرا می ۹ پرو حتی بهتر از آن شده است.

می ۹ پرو به اسپیکر جدیدی مجهز شده است که طبق ادعای شیائومی، قدرتمندترین صدا را در بین گوشی‌های ساخته‌‌ی این شرکت تا‌به‌امروز دارد و می‌تواند محتوای صوتی را با کیفیت بسیار خوبی پخش کند. پرچم‌دار جدید شیائومی از سیستم‌عامل اندروید ۹ پای با رابط کاربری جدید MIUI 11 استفاده خواهد کرد و با دستیار صوتی اختصاصی Xiao AI 3.0 عرضه خواهد شد. این گوشی جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون ندارد و از وای‌فای 802.11ac درکنار بلوتوث ۵ پشتیبانی می‌کند.

گوشی شیائومی می ۹ پرو 5G در رنگ‌های سفید و مشکی با قیمت ۵۲۰ دلار (برای مدل مجهز به هشت گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی)، ۵۳۵ دلار (برای مدل مجهز به هشت گیگابایت حافظه‌ی رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی)، ۵۷۵ دلار (برای مدل مجهز به ۱۲ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی) و ۶۰۵ دلار (برای مدل مجهز به ۱۲ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی) عرضه خواهد شد.

منبع : Zoomit


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند