گوشی شیائومی می میکس آلفا رونمایی شد

04:571.0K0

می میکس آلفا پرچم‌دار جدید شیائومی است که از نسبت نمایشگر به بدنه‌ی ۱۸۰.۶ درصدی بهره می‌گیرد و به‌لطف دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی، توانایی زیادی در ثبت تصاویر و ویدئوهای باکیفیت دارد.

شیائومی در سال‌های اخیر، گوشی‌های پرچم‌دار خانوده‌ی می میکس را با نمایشگرهایی جدید و نوآورانه معرفی و روانه‌ی بازار کرده است؛ نمایشگرهایی که به‌عقیده‌ی بسیاری از کارشناسان، توانسته‌اند تحولات مهمی را ایجاد کنند. از مدل اولیه‌ی این خانواده که جنگ کم‌شدن حاشیه‌ی اطراف نمایشگر را آغاز کرد تا شیائومی می میکس ۳ که سال گذشته عرضه شد و از نمایشگری کشویی و بدون بریدگی بهره می‌گرفت.

حال چینی‌ها جدیدترین عضو خانواده‌ی می میکس را معرفی کرده‌اند؛ محصولی نوآورانه که همچون گوشی‌های پیشین خانواده‌ی می میکس، تمرکز ویژه‌ای روی نمایشگر دارد. درحالی‌که گوشی‌های مجهز به نمایشگر آبشاری به‌تازگی معرفی شده‌اند، شیائومی با معرفی می میکس آلفا نوع جدیدی از نمایشگرها را درمعرض دید قرار داده است تا رقابت را برای رقبایش سخت‌تر از قبل کند.

شیائومی می میکس آلفا به بدنه‌ای با ترکیبی از آلیاژ تیتانیوم و شیشه‌ی یاقوت‌ کبود و سرامیک مجهز شده است و از نمایشگر خاصی بهره‌مند می‌گیرد. نمایشگر به‌کار‌رفته در این گوشی به‌طور کامل به دور گوشی خم شده و در پنل پشتی به ماژول دوربین رسیده است. این، یعنی با محصولی سر‌و‌کار داریم که تقریبا به‌طور کامل از نمایشگر ساخته شده است که در نوع خود جالب‌ و عجیب به‌شمار می‌آید. می میکس آلفا نسبت نمایشگر به بدنه‌ی حیرت‌انگیز ۱۸۰.۶ درصد را ارائه می‌دهد. بهره‌مندی از چنین نمایشگر خاصی، باعث شده است جایی برای استفاده از دکمه‌های فیزیکی در می میکس آلفا باقی نماند.

به‌دلیل بهره‌مندی می میکس آلفا از این نوع نمایشگر، شیائومی از حسگرهای فشاری در کنار‌ه‌های دستگاه برای انجام کارهایی نظیر بالا و پایین کردن ولوم صدا استفاده کرده است. البته شیائومی می‌گوید در می میکس آلفا از هوش مصنوعی ویژه و حسگرهای مخصوص بهره برده است تا امکان لمس ناخواسته‌ی کنار‌ه‌ها غیرممکن شود. آیکون‌های مربوط به وضعیت شبکه و درصد باتری دستگاه در بخش‌های کناری جای گرفته‌اند. درضمن در گوشی جدید شیائومی، هیچ نیازی به استفاده از دوربین سلفی وجود ندارد؛ زیرا کاربر می‌تواند به‌راحتی می میکس آلفا را بچرخاند و پنل پشتی را روبه‌روی خودش بگیرد. در این حین، کاربر از دوربین اصلی به‌عنوان دوربین سلفی استفاده خواهد کرد و ازطریق نمایشگر بخش پشتی، خودش را خواهد دید.

شیائومی می میکس آلفا از دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی جدید ساخت سامسونگ بهره می‌گیرد. سامسونگ این دوربین را با همکاری شیائومی طراحی و تولید کرده است. حسگر دوربین جدید سامسونگ همچون حسگرهای پیشین این شرکت، هنگام قرارگیری در محیط‌های کم‌نور از نوعی فناوری خاص بهره می‌گیرد تا پیکسل‌های مجاور را با یکدیگر ادغام و پیکسل‌های جدیدی با ابعاد دو در دو از آن‌ها استخراج کند. این کار باعث می‌شود پیکسل‌ها بتوانند در محیط‌های دارای نور کم، میزان بیشتری از نور را جذب کنند.

فناوری یادشده باعث خواهد شد دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی سامسونگ در محیط‌های کم‌نور تصاویری ۲۷ مگاپیکسلی ارائه دهد. افزون‌بر‌این، می میکس آلفا از دوربینی ۲۰ مگاپیکسلی با لنز فوق‌عریض و یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی با لنز تله‌فوتو بهره‌مند است. برای نظر‌دادن درباره‌ی دوربین می میکس آلفا، بهتر است منتظر عرضه‌ی رسمی گوشی بمانیم و آن را در آزمایش‌های دقیق زومیت بررسی کنیم. با همه‌ی این‌ها نباید فراموش کنیم حسگر ۱/۱.۳۳ اینچ می میکس آلفا به‌شکل غیرمعمولی برای گوشی‌های هوشمند بزرگ است و به دوربین این گوشی توانایی بسیار زیادی درزمینه‌ی جذب نور محیط می‌دهد.

پرچم‌دار جدید شیائومی برای پردازش وظایف مختلفی که به آن محول می‌شود، از تراشه‌ی جدید اسنپدراگون ۸۵۵ پلاس کوالکام بهره می‌گیرد و این، یعنی از فناوری 5G پشتیبانی می‌کند. این گوشی ۱۲ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی از نوع UFS 3.0 دارد. درضمن محصول جدید چینی‌ها از شارژ‌ سریع سیمی ۴۰ واتی پشتیبانی می‌کند و از باتری ۴،۰۵۰ میلی‌آمپرساعتی بهره می‌گیرد. ازآنجاکه می میکس آلفا نمایشگر باکیفیت و بزرگی دارد، احتمال می‌دهیم این باتری اندکی برای کاربر اذیت‌کننده باشد.

شیائومی از می میکس آلفا به‌عنوان موبایلی مفهومی یاد می‌کند که هنوز به تولید انبوه نرسیده است و فعلا مشخص نیست چه زمانی روانه‌ی بازار خواهد شد؛ حتی تولید انبوه آن‌هم هنوز به قطعیت نرسیده است. این گوشی در صورت عرضه، به اندروید ۱۰ با رابط کاربری جدید MIUI 11 مجهز خواهد بود. لی جان، مدیرعامل شیائومی، هنگام حضور روی صحنه در جریان کنفرانس رونمایی، نمونه‌ای از این گوشی را به‌همراه خود آورده بود.

اگر به‌خاطر داشته باشید، نسخه‌ی اولیه‌ی شیائومی می میکس نیز در ابتدا موبایلی مفهومی بود تا اینکه سرانجام به‌ تولید انبوه رسید و راهش را به بازار پیدا کرد. شیائومی می میکس آلفا در‌صورتی‌که بازار عرضه شود، قیمتی معادل ۲،۸۱۴ دلار خواهد داشت. چینی‌ها اعلام کرده‌اند قصد دارند تعداد محدودی از این گوشی را تا اواخر ماه دسامبر ۲۰۱۹ (آذر و دی ۱۳۹۸) تولید کنند.

منبع : Zoomit


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند