افشای مشخصات فنی کامل گوشی‌های OnePlus 8 و 8 Pro پیش از رونمایی رسمی

02:455710

برخی از مشخصات فنی OnePlus 8 و OnePlus 8 Pro ماه گذشته افشا شد که تفاوت‌های شاخص این دو گوشی موبایل را نشان می‌داد؛ اما امروز مشخصات فنی کامل و قیمت پرچم‌داران آتی وان‌پلاس را خرده‌فروشی اسلوواکیایی منتشر کرد. وان‌پلاس تأیید کرده بود نسل هشتم گوشی‌های هوشمندش به تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۶۵ و ۸ یا ۱۲ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی مجهز هستند؛ اما باتوجه‌به اطلاعات افشاشده‌ی امروز، نسخه‌ی ۲۵۶ گیگابایتی در تمام رنگ‌ها عرضه نخواهد شد.

گوشی وان‌پلاس ۸ و ۸ پرو هر با اندروید ۱۰ و نسخه‌ی جدید رابط کاربری OxygenOS روانه‌ی بازار خواهند شد و پیش‌بینی می‌شود نسخه‌ی دوم Dark Mode نیز با افزایش پشتیبانی از اپلیکیشن‌های بیشتر در این گوشی ارائه شود.

وان‌پلاس ۸ نمایشگر ۶/۵۵ اینچی FullHD+ با نرخ نوسازی ۹۰ هرتز و پنل امولد و نسبت تصویر ۲۰:۹ و تراکم ۴۰۲ پیکسل بر اینچ و وان‌پلاس ۸ پرو نمایشگر ۶/۷۸ اینچی QHD+ با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و پنل امولد سیال و نسبت تصویر ۱۹/۸:۹ و تراکم ۵۱۳ پیکسل بر اینچ خواهد داشت. طبق اطلاعات پیشین، دوربین سه‌گانه‌ی گوشی وان‌پلاس ۸ از سه ماژول با اندازه‌های ۴۸ و ۱۶ و ۲ مگاپیکسلی و دوربین چهارگانه‌ی وان‌پلاس ۸ پرو از دو ماژول ۴۸ مگاپیکسلی و یک ۸ مگاپیکسلی و یک حسگر ۵ مگاپیکسلی برخوردار خواهد بود.

اطلاعات به‌دست‌آمده‌ی جدید، جزئیات بیشتری از دوربین این گوشی‌ها را به‌اشتراک گذاشته است. براین‌اساس، ماژول ۴۸ مگاپیکسلی وان‌پلاس ۸ به حسگر IMX586 سونی مجهز است و ماژول‌های ۱۶ و ۲ مگاپیکسلی به‌ترتیب حسگرهای فوق‌عریض و ماکرو هستند و امکانات زیادی دراختیار کاربر قرار خواهند داد. ماژول‌های دوربین ۴۸ مگاپیکسلی وان‌پلاس ۸ پرو از حسگر‌های IMX669 و IMX586 سونی بهره می‌برند. علاوه‌بر‌این ماژول دوم امکان ثبت عکس‌های ماکرو را نیز از فاصله‌ی سه‌سانتی‌متری برای کاربر فراهم خواهد کرد.

ماژول ۸ مگاپیکسلی وان‌پلاس ۸ پرو حسگر تله‌فوتو مجهز به لرزش‌گیر با بزرگ‌نمایی اپتیکال و دیجیتال سه‌برابری و ماژول ۵ مگاپیکسلی‌اش فیلتر رنگ دارد و به کاربر اجازه می‌دهد عکس‌های منحصربه‌فردی ازطریق فیلترها و جلوه‌های نوری خاص ثبت کند. منبع منتشرکننده‌ی اطلاعات مدعی‌ شده است گوشی وان‌پلاس ۸ پرو حسگرهای 3D Audio Zoom و Flicker را در خود جای داده است.

دیگر مشخصات فنی گوشی‌های OnePlus 8 عبارت‌اند از: وای‌فای نسخه‌ی ۶، حسگر NFC، بلوتوث نسخه‌ی ۵/۱، پورت USB-C و اسپیکرهای استریو مجهز به Dolby Atoms و موتور بهبودیافته‌ی ویبره.

قیمت گوشی وان‌پلاس ۸ با ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی و ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم ۷۲۹ پوند و قیمت نسخه‌ی دیگر آن با ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی و ۱۲ گیگابایت حافظه‌ی رم ۸۳۵ پوند خواهد بود. همچنین، گوشی وان‌پلاس ۸ پرو با حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۱۲۸ گیگابایتی و حافظه‌ی رم ۸ گیگابایتی ۹۳۰ پوند و نسخه‌ی دیگر آن با حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۲۵۶ گیگابایتی و حافظه‌ی رم ۱۲ گیگابایتی ۱۰۲۰ پوند قیمت خواهد داشت.

منبع: zoomit


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند