بی ام و X5 ضدگلوله معرفی شد

03:007480

بی‌ام‌و X5 Protection VR6 را می‌توان بهترین انتخاب برای افرادی دانست که قصد سفر به منطقه‌ای خطرناک با خودرویی لوکس دارند. در نگاه اول، بی‌ام‌و مورد بحث همانند سایر کراس‌اورهای شهری به‌نظر می‌رسد؛ اما X5 Protection قادر به جذب گلوله‌ها‌یی به‌ بزرگی ۷.۶۲ در ۳۹ میلی‌متر از اسلحه‌ی AK47 است. این مرحله از مقاومت در استاندارد زرهی، با نام VR6 شناخته می‌شود.

اگر کسانی که قصد جانتان را کرده‌اند، بخواهند از مواد انفجاری استفاده کنند، در آن صورت بی‌ام‌و X5 جدید با مقاومت در برابر ۱۵ کیلوگرم TNT از فاصله‌ی ۴ متری، از سرنشینان مراقبت خواهد کرد. به‌منظور دستیابی به‌ چنین مقاومتی، بی‌ام‌و از پنل‌های فولادی در درها، گلگیرها، سقف و بخش جداکننده‌ی کابین و کاپوت خودرو استفاده کرده است. برای محافظت از زیربندی و صندوق عقب نیز از پنل‌های آلومینیومی استفاده شده است.

شیشه‌های جلو، جانبی و عقب خودرو ۳۰ میلی‌متر قطر دارند و در برابر اصابت گلوله‌ی اسلحه‌های سرد، مقاوم هستند. در شرایط حاد، از آسبیب‌دیدگی سرنشینان با قطعات تیز هم جلوگیری می‌شود. افزون بر این، تجهیزات مختلفی برای محافظت بیشتر درنظر گرفته شده است.

به‌طور مثال، پوشش محافظ قسمت زیرین که در برابر حملات نارنجکی از خود مقاومت نشان می‌دهد نیز موجود است. اگر خطر حملات پهپادی وجود داشته باشد، پوشش محافظ مخصوص سقف با مقاومت در برابر ۲۰۰ گرم مواد انفجاری C4 نیز پیش روی خریداران است. بی‌ام‌و X5 Protection با بهره‌مندی از پیشرانه‌ی ۴.۴ لیتری ۸ سیلندر تویین توربو با ۵۲۳ اسب‌بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن‌متر گشتاور، در تعقیب و گریز‌ها مشکلی نخواهد داشت.

خودرو در مدت زمان ۵.۹ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت می‌رسد و حداکثر سرعت به‌صورت الکترونیکی در ۲۱۰ کیلومتربرساعت محدود شده است. به منظور ایمنی بیشتر، رینگ‌های ۲۰ اینچی در لاستیک‌های مخصوص با جداره‌ی ضخیم‌تر قرار گرفته‌اند که حتی با وجود کاهش باد کامل، قادر به حرکت هستند. پوشش مخصوصی هم برای مخزن بنزین خودرو درنظر گرفته شده است که در هنگام ضربه، از آتش گرفتن آن جلوگیری می‌کند.

بی‌ام‌و X5 Protection، چهار نفر ظرفیت دارد و با استفاده از آوابر (اینترکام)، امکان برقراری ارتباط بدون خطر با محیط پیرامون خودرو وجود دارد. سیستم آژیر خطر مخصوصی هم برای خودرو درنظر گرفته شده که با فشردن دکمه‌ای، درها را قفل می‌کند، شیشه‌ها بسته می‌شوند، چراغ‌ها به حالت چشمک‌زن درمی‌آیند و صدای بلندی از خودرو متساعد می‌شود. بی‌ام‌و هنوز قیمت و تاریخ عرضه‌ی شاسی‌بلند X5 ضدگلوله را منتشر نکرده است؛ اما باتوجه به آمار فروش دیگر خودروهای ضدگلوله، باید انتظار قیمت قابل توجهی را داشته باشیم.

منبع : Zoomit


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند